شرکت Unstoppable Domains به تازگی یکی از امکانات جدید خود یعنی ایمیل‌های Unstoppable را معرفی کرده است. حالا هر شخصی که دارای یک دامین دات کریپتو (crypto.) باشد، می‌تواند ایمیل‌های امضا شده توسط کلید‌ خصوصی اتریوم ارسال کند. البته ارسال ایمیل اتریوم یک ویژگی غیرمتمرکز نیست.

این ویژگی با کمک سرویس ETHMail Webmail فراهم شده است. در حال حاضر، این سرویس رایگان است و حتما هم نیازی نیست که شخص برای ارسال یک ایمیل، دارای دامین دات کریپتو باشد. هرچند، برای کاربران Unstoppable Domain این مزیت وجود دارد که از آن جایی که این ایمیل‌ها با استفاده از یک کلید خصوصی امضا شده‌اند، تضمین می‌کند که ایمیل دریافت شده، از طرف یک صاحب دامین مشخص، ارسال شده است.

طبق ادعای تیم توسعه دهنده، این ویژگی یک قدم دیگر برای فضایی غیرمتمرکزتر در فضای وب است. این شرکت همچنین چندین ماه پیش، سرویس dChat را عرضه کرد. شرکت Unstoppable Domain سعی دارد تا ابزارهای گوناگونی را به منظور رشد فضای غیرمتمرکز در اینترنت توسعه دهد که ارسال ایمیل اتریوم با استفاده از کلید خصوصی یکی از آن‌ها است.

در حال حاضر بیش از ۱۰۰ میلیون آدرس اتریوم وجود دارد و صدها آدرس هم روزانه به جمع آن‌ها افزوده می‌شوند. همچنین اگر اسپم‌هایی که از طریق ارسال ایمیل اتریوم شکل می‌گیرند تبدیل به یک مشکل بزرگ شوند، ادام بک (Adam Back) یکی از پیشگامان دنیای کریپتو، راه حلی برای این موضوع در اختیار دارد. او با استفاده از سیستم Hashcash خود، جلوی اسپم‌ها در ایمیل‌های تحت اتریوم را می‌گیرد. در این روش یک ارسال کننده ایمیل باید برای ایمیل‌های صادر شده، گواه اثبات کار (Proof of Work) صورت دهد. این دقیقا همان ایده‌ای است که بعدها بلاک‌چین‌های ارزهای دیجیتال نظیر بیت کوین و اتریوم از آن بهره بردند.

منبع: Cointelegraph