برای کسانی که اعتقاد دارند احتمالا بیت کوین بخشی از ارزش خود را به زودی از دست می‌دهد اتخاذ استراتژی شورت کردن بیت کوین می‌تواند انتخاب خوبی باشد. در این مطلب کوین نیک به برخی از راه‌هایی که برای انجام این استراتژی پیشنهاد می‌شود پرداخته‌ایم.

۱. معاملات مارجین

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شورت کردن بیت کوین، استفاده از پلتفرم معامله مارجین ارز دیجیتال است. بسیاری از صرافی‌ها و کارگزاری‌ها به شما اجازه این نوع از معاملات را می‌دهند. در معاملات مارجین سرمایه گذاران می‌توانند مقداری پول از یک کارگزاری قرض کنند تا از آن برای انجام معامله استفاده کنند. ذکر این نکته مهم است که عوامل مختلفی در سودآوری از این روش دخیل هستند. بنابراین علاوه بر سودآوری، ممکن است اتخاذ این روش باعث ضرر کردن شما هم شود. بسیاری از صرافی‌های معروف مثل کوین بیس، کراکن و بایننس از انجام معاملات مارجین پشتیبانی می‌کنند.

معاملات مارجین برای شورت کردن بیت کوین

با شورت کردن بیت کوین می‌توانید از نوسانات قیمتی آن کسب سود کنید

این مطلب را هم مطالعه کنید: شورت اسکوئیز چیست و چرا تریدرها باید به آن توجه کنند؟

۲. بازار آتی

بیت کوین مثل دیگر دارایی‌ها یک بازار آتی دارد. در معاملات آتی، خریدار اقدام به خریدی همراه با ضمانت می‌کند. در این ضمانت مشخص می‌شود که مقدار معینی از این اوراق در زمانی مشخص و با یک قیمت توافقی فروخته می‌شوند. در صورت عقد چنین قراردادی، خیالتان از بابت دستیابی به سود تضمین شده راحت خواهد بود. با این حال، وقتی فروشنده حاضر به عقد چنین قراردادی می‌شود در واقع دلیلی برای روند نزولی و کاهش قیمت بیت کوین در ماه‌های آینده به شمار می‌رود. به همین دلیل فروش قراردادهای آتی راهی عالی برای شورت کردن بیت کوین است. معاملات آتی بیت کوین هر روز بیش از پیش در بین کارگزاری‌ها و صرافی‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این نوع از معاملات را در صرافی‌هایی مثل کراکن یا بیت مکس و همچنین کارگزاری‌های محبوبی مثل eToro و TD Ameritrade انجام دهید.

۳. معاملات باینری آپشن (گزینه های باینری)

این مورد هم یکی دیگر از شیوه‌های اتخاذ شورت کردن بیت کوین است. برای شورت کردن یک ارز دیجیتال، احتمالا در قالب یک سرویس سپرده اقدام به سفارش گذاشتن می‌کنید. در واقع بدین ترتیب شما اعلام می‌کنید که حاضر به فروش ارز خود به قیمت امروز هستید؛ حتی اگر این قیمت در روزهای آینده با افت مواجه شود. این شیوه از معاملات در صرافی‌های کمی قابل انجام هستند. چرا که دارای ریسک و هزینه بالایی هستند.

معاملات باینری در شورت کردن بیت کوین

در معاملات باینری فروشندگان روی یک قیمت خاص توافق می‌کنند

۴. بازارهای پیشگویی

این دسته از بازارها هم راهی دیگر برای شورت کردن بیت کوین هستند. گرچه تا مدت‌ها از بازارهای پیشگویی در دنیای ارزهای دیجیتال خبری نبود اما حالا می‌توانند به عنوان یک دارایی در ازای شورت کردن ارزهایی مثل بیت کوین عمل کنند. دراین بازار، سرمایه گذار می‌تواند بر اساس خروجی‌های محتمل اقدام به شرط بندی کند. برای مثال می‌توانید پیش بینی کنید که ارزش بیت کوین تا قیمت خاصی نزول خواهد کرد. در صورتی که این پیش بینی محقق شود به سود خواهید رسید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: تحلیل تکنیکال چیست؟ آموزش تحلیل تکنیکال بیت‌کوین و فوت‌و‌فن‌های آن

۵. نوسان‌گیری با بیت کوین

سرمایه گذارانی که به خرید و فروش بیت کوین علاقه دارند می‌توانند از این روش استفاده کنند. فروش توکن‌ها در قیمت دلخواه خود، انتظار تا نزول قیمت آن و خرید مجدد توکن‌ها در بازه قیمتی پایین‌تر. البته در این شیوه اگر ارزش بیت کوین آنگونه که انتظار دارید کاهش نیابد متحمل ضرر خواهید شد.

فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: investopedia