تقریبا دو هفته از سومین رویداد هاوینگ بیت کوین می‌گذرد و تحلیلگران همچنان پیشبینی‌های خود را در خصوص آینده قیمت این ارز دیجیتال بیان می‌کنند. هاوینگ، به عنوان یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ بیت کوین، هنوز هم که هنوز است، یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در محافل این ارز رمزنگاری شده مورد بحث قرار می‌گیرد. پیشبینی قیمت بیت‌کوین تحلیلگر صرافی e-Toro یکی دیگر از این جمله مباحث است؛ او اعتقاد دارد که بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری خواهد شد. با کوین نیک همراه باشید.

با این که مدت‌ها بود همه انتظار یک اتفاق بزرگ را پس از سومین هاوینگ بیت کوین داشتند، اما فعلا بیت کوین روند عادی خود را طی کرده است و شاهد دگرگونی پیچیده‌ای در این صنعت نبودیم. حتی در حقیقت قیمت بیت کوین روند نزولی هم داشته است و به تازگی ۳۰۰ دلار از ارزش آن کاسته شده. اما با این حال، هنوز افرادی هستند که اعتقاد دارند، این ارز رمزنگاری شده، همین امسال بازار گاوی بزرگ خود را آغاز خواهد کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت بیت کوین و طلا توسط رابرت کیوساکی

پیشبینی قیمت بیت‌کوین تحلیلگر صرافی e-Toro

سیمون پیترز (Simon Peters) یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال صرافی e-Toro است. او بر این باور است که قیمت بیت کوین به جایی خواهد رسید که هیچ شخصی انتظار آن را ندارد. او فکر می‌کند که این ارز دیجیتال تا پایان سال ۲۰۲۱ به لطف سومین هاوینگ، به رقمی نجومی خواهد رسید. او در مصاحبه اخیر خود می‌گوید:

من باور دارم که هاوینگ اخیر، بازار گاوی بیت کوین را تسریع می‌بخشد. یک بازار گاوی که می‌تواند قیمت آن را در ۱۸ ماه به ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۱۲۰٫۰۰۰ دلار برساند. البته، همیشه این احتمال وجود ندارد که این قیمت سقوط کند. اما فقط اتفاقات شدید و ناگواری مانند یک ویروس دیگر مانند کووید ۱۹ می‌توانند چنین سقوطی را رقم بزنند، که در این صورت دیگر دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری هم دچار تاثیر خواهند شد.

پیش بینی ۱۰۰ هزار دلاری قیمت بیت کوین

پیشبینی قیمت بیت‌کوین تحلیلگر صرافی e-Toro

البته چیزی که سیمون پیترز می‌گوید، چندان بیراه هم نیست. دومین هاوینگی که بیت کوین در تابستان سال ۲۰۱۶ تجربه کرد، در نهایت در طی ۶ ماه منجر به پرواز این رمزارز به سوی ۱۰۰۰ دلار شد. اما این تازه شروع ماجرا بود و در طی ۱۲ ماه، بیت کوین دچار دگرگونی فراوانی شد. در انتهای سال ۲۰۱۷ بیت کوین توانست به بالاترین رکورد تاریخ خود برسد؛ ۲۰٫۰۰۰ دلار برای هر واحد.

آیا همه چیز به سمت بزرگ شدن بیت کوین قدم بر می‌دارد؟

بنابراین می‌توان گفت پیشبینی ۱۸ ماهه سیمون پیترز با هاوینگ و واقعه گذشته همخوانی دارد. البته مسئله این است که صعود قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷، با ۱۵ ماه سخت اقتصادی برای ارز دیجیتال شماره ۱ دنیا همراه بود. بیت کوین در سال ۲۰۱۸ و اوایل ۲۰۱۹، دوران سختی را گذراند و ۷۰ درصد از ارزش کلی خود را از دست داد. بنابراین سوال این است که اگر بیت کوین به رقم نجومی دست پیدا کند، آیا ممکن است ماه‌های سختی در ادامه به دنبال داشته باشد؟

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیشبینی یک تحلیلگر کهنه‌کار بیت کوین

با این حال، افراد دیگری هم هستند که همچنان باور دارند بیت کوین در سال پیش رو کارهای بزرگی انجام خواهد داد. کتی استاکتون (Katie Stockton) موسس و مدیر شرکت Fairlead Strategies، باور دارد که بیت کوین از قیمت ۱۰٫۰۰۰ دلاری خود عبور خواهد کرد و یک روند گاوی جدی در آینده رخ خواهد داد. او در این خصوص می‌گوید:

یک شکست از این سطح می‌تواند بالاترین قیمت سال ۲۰۱۹ را هدف بگیرد (۱۳٫۸۵۲ دلار). بنابراین این اتفاق می‌تواند یک روند گاوی بزرگ را توسعه دهد. جنبش‌های میانی در خصوص حرکت بیت کوین مثبت هستند و به نظر می‌رسد که اشتهای بازار برای ریسک‌ بیشتر در حال رشد است.

منبع: livebitcoinnews