در چند هفته اخیر، ارزهای دیجیتالی با ارزش بازار کوچک‌تر (آلت کوین‌ها) توانسته‌اند عملکرد بهتری نسبت به رهبر بازار ارزهای دیجیتال، یعنی بیت کوین، داشته باشند. دلیل عملکرد بهتر آلت کوینها در برابر بیتکوین چیست؟ با کوین نیک همراه باشید.

با وجود عملکرد بهتر آلت کوینها در برابر بیتکوین در چند هفته اخیر، اما نشانه‌های تکنیکال و فاندامنتال نشان می‌دهند که قدرت گرفتن اخیر ارزهای دیجیتال با ارزش بازار کوچک‌تر، عمر چندانی نخواهد داشت و بیتکوین دوباره پادشاهی خود را ثابت خواهد کرد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ شاخص تحلیل تکنیکال که برای آنالیز ارزهای دیجیتال باید بدانید

روند نزولی آلت کوینها در برابر بیتکوین

طبق گزارش‌هایی که توسط شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال به نام آرکین ریسرچ (Arcane Research) انجام شده، نشان می‌دهد که فهرستی از آلت کوین هایی که ارزش بازار کمتری دارند (فهرستی از ۳۰ تا ۷۰ ارز رمزنگاری شده برتر)، در چند هفته اخیر توانسته‌اند با قدرت تمام، عملکردی بهتر در برابر بیت کوین داشته باشند.

برخی دیگر از دارایی‌های ارز دیجیتال، که شامل کوین‌هایی نظیر اتریوم، لایت کوین، ریپل و غیره می‌شود، از شروع ماه می تا به حال، روند رشد ۲۰ درصدی داشته‌اند. در همین بازه زمانی، بیت کوین تنها رشد کوچک ۲/۵۷ درصدی داشته است. آلت کوین‌هایی هم که ارزش بازار بالایی دارند، روند صاف خود را طی کرده‌اند.

عملکرد بهتر آلت کوینها در برابر بیتکوین

روند نزولی آلت کوینها در برابر بیتکوین

در طرف مقابل، آلت کوین‌هایی که ارزش بازار کمتری دارند، به لطف یک سری از ارزهای دیجیتال، روند شناوری را پیموده‌اند. از بین این ارزهای دیجیتال می‌توان به OmiseGo اشاره کرد. این ارز دیجیتال پس از این که در فهرست پشتیبانی‌های صرافی کوین‌ بیس قرار گرفت، توانست رشدی ۱۰۰ درصدی را تجربه کند.

دیگر داده‌هایی از شرکت کوین مارکت کپ (ConMarketCap) نشان می‌دهد که آلت کوین‌هایی مانند ICON، Theta Token، Ravencoin، Ren و Holo به لطف توسعه‌های فاندامنتال و خریدهای حجیم توسط خرده فروشان، رشد قدرتمندی را تجربه کرده‌اند.

با در نظر گرفتن این موضوع که همین ۲ هفته گذشته، این آلت کوین‌های کوچک، هم قدم یا حتی پایین‌تر از بیت کوین معامله می‌شدند، شاید برای برخی‌ها این باور به وجود بیاید که در حال حاضر، پتانسیل خوبی برای سرمایه‌گذاری روی آلت کوین‌ها وجود دارد. اما طبق نظر برخی از تحلیلگران و سرمایه‌گذاران، این مسئله درست نیست و ظاهرا دوباره به سمت عملکردی پایین‌تر از بیت کوین حرکت کرده‌اند.

ادامه قدرت آلت کوین‌ ها در برابر بیت کوین بعید به نظر می‌ رسد

به نظر نمی‌رسد که آلت کوین‌ها قادر باشند به صورت بلند مدت در برابر بیت کوین قد علم کنند و حتی نمی‌توان گفت خیلی از آن‌ها بتوانند عملکرد کوتاه مدت خوبی داشته باشند، زیرا خیلی از سرمایه‌گذاران ارزش بسیار کمی در آن‌ها می‌بینند.

استیفن برنز (Steven Burns) مفسر برجسته سهام، اعتقاد دارد که ۹۹/۹ درصد از آلت کوین‌‌‌ها، به صفر دلار سقوط خواهند کرد. از نظر او، آلت کوین‌ها هیچ ارزشی ندارند.

همچنین آمارهای تکنیکال هم از روند گاوی بیت کوین به نسبت روند گاوی آلت کوین‌ها حمایت می‌کنند. حتی وجود مسائل ساده‌ای مانند آگاهی از برند (Brand Awareness) و حجم بازاری که در اختیار دارد، ارائه عملکرد بهتر و قدرت کنار زدن آلت کوین‌های کوچک، برای بیت کوین مثل آب خوردن است.

منبع: Bitcoinist