روز گذشته دو تراکنش با فاصله یک دقیقه از کیف پول زاپو (Xapo) به دو آدرس مختلف انجام شد. نکته جالب اینجاست که بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین در این تراکنش‌ها منتقل شد در حالیکه فقط ۳ دلار هزینه تراکنش پرداخت شد. در ادامه این مطلب درباره جزئیات انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین از کیف پول زاپو بیشتر صحبت می‌کنیم.

بر اساس گزارش تحلیلگران بلاک چین در این دو تراکنش به ترتیب ۴۵٫۶۷۱ با ارزش ۶۰۲ میلیون دلار و ۴۳٫۱۸۵ با ارزش ۵۷۰ میلیون دلار از کیف پول زاپو به دو کیف پول دیگر ارسال شد. به این ترتیب نزدیک به ۱/۱ میلیارد دلار بیت کوین تنها با کارمزد ۳/۵۴ دلار منتقل شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

البته انتقال حجم زیاد بیت کوین از طریق کیف پول زاپو اتفاق جدیدی نیست، هفته گذشته هم در تراکنش‌هایی ۴۰۰۰ و ۱۰۰۰ بیت کوین منتقل شده بودند، اما در مقایسه با تراکنش‌های روز گذشته بسیار ناچیز بودند.

انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین

انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین از کیف پول زاپو تنها با با ۳ دلار کارمزد تراکنش

این مطلب راهم مطالعه کنید: سفری جالب و کوتاه با مرور تاریخچه لوگوی بیت کوین

جزییات تراکنش میلیارد دلاری

هماچاندرا (Hemachandra) مدیرعامل « MyEtherWallet» می‌گوید: «دلایل زیادی برای انتقال حجم زیادی از ارزهای دیجیتال به این صورت وجود دارد. شاید واضح‌ترین علت این کار انتقال دارایی‌ها به کیف پول‌های سرد برای امنیت بیشتر باشد.»

یک دلیل دیگر می‌تواند این باشد که صاحبان این دارایی‌ها قصد تنوع دادن به دارایی‌هایی خود را دارند و قصد دارند بیت کوین‌های خود را به اتریوم یا renBTC مبادله کنند. البته وقتی تراکنش‌های بزرگ انجام می‌شود همیشه یک زنگ خطر هم در مورد احتمال آسیب‌پذیری‌های امنیتی در یکی از پروژه‌ها به صدا در می‌آید.

صرف‌نظر از دلیل این کار، این چنین تراکنش‌ها و نقل و انتقالاتی در بانک حداقل برای اشخاص حقیقی غیرقابل انجام است، یا روزها و ماه‌ها طول خواهد کشید.

حتی در بانک چیس (Chase Bank) که سیاست‌های سختگیرانه‌ای نسبت به بانک‌های دیگر ندارد هم، حداکثر مبلغ قابل انتقال روزانه برای اشخاص حقیقی  ۲۵ هزار دلار است، یعنی انتقال ۱/۱ میلیارد دلار با این فرض که بانک چیس حتی آخر هفته‌ها هم باز باشد، ۱۲۸ سال طول خواهد کشید. البته این نکته را هم فراموش نکنیم که این انتقال حداقل ۱۱۷٫۲۰۰ دلار کارمزد خواهد داشت.

نظر شما درباره انتقال ۱ میلیارد دلار بیت کوین در روز گذشته چیست؟ این موضوع چه تاثیری روی بازار ارزهای دیجیتال خواهد گذاشت؟ منتظر شنیدن نظرات و تحلیل‌های شما در کوین نیک هستیم.

منبع: decrypt