در ماه سپتامبر، هم‌بستگی شرکت های S&P 500 و بیت کوین به بالاترین حد خود رسید. بر اساس نظرسنجی سالانه‌ی سایت The Block، بسیاری از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند، بر این باورند که این شرکت‌ها تا پایان سال آینده در ترازنامه خود بیت کوین خواهند داشت و سرمایه گذاری خود در این ارز دیجیتال را افزایش خواهند داد.

از ۱۰۶ شرکت کننده در این نظرسنجی، ۵۲/۴ درصد گفته‌اند که بین ۵ تا ۹ شرکت S&P 500 تا پایان سال ۲۰۲۱ در ترازنامه‌های خود بیت کوین خواهند داشت و سرمایه گذاری در این زمینه را افزایش خواهند داد. حدود ۱۶ درصد از شرکت کنندگان با دیدی مثبت پیش‌بینی کرده‌اند که بیش از ۱۰ شرکت این کار را خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: حضور گسترده‌تر سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین طی پنج سال آینده

حدود یک سوم شرکت کنندگان، یک تا ۴ شرکت را برای انجام این کار پیش بینی کرده‌اند. تنها ۲/۷ درصد از شرکت کنندگان نهایتا ورود یک شرکت به بازار بیت کوین را پیش‌بینی کرده‌اند. در حال حاضر هیچ شرکتی از S&P500 بیت کوین را وارد ترازنامه‌اش نکرده ‌است.

شرکت های S&P 500 بیت کوین

 نظرسنجی درباره سرمایه گذاری شرکت های S&P 500 در بیت کوین

 

دلیل تمایل تمرکز سرمایه گذاران نهادی در بیت کوین

شرکت اسکوئر (square) که مدیر عامل آن جک دورسی (مدیر عامل توییتر) است، تصمیم دارد در سال آینده به S&P 500 بپیوندد. این کمپانی در ماه اکتبر ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. این حرکت می‌تواند باعث ترغیب شرکت‌های دیگر در زمینه سرمایه گذاری در بیت کوین شود.

بسیاری از سرمایه‌گذاران معتقدند طی چند سال آینده، میزان هولدینگ بیت کوین توسط دیگر سرمایه‌گذارها افزایش خواهد یافت. به همین دلیل آن‌ها هم به سراغ سرمایه‌گذاری و هودل بیت کوین خواهند رفت. همچنین عده‌ای بر این باورند که زیرساخت بیت کوین بهبود خواهد یافت که باعث می‌شود مردم بیشتری با آن به داد و ستد بپردازند. رشد بازار بیت کوین باعث افزایش نقدینگی بیشتر خواهد شد و در نتیجه نرخ معاملات هم بالاتر خواهد رفت.

به نظر شما تا پایان سال ۲۰۲۱ افزایش قیمت بیت کوین ادامه خواهد داشت؟ تبدیل ترازنامه به معاملات بیت کوین از سوی شرکت های S&P 500 چه تاثیری در رشد قیمت بیت کوین خواهد داشت؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: theblockcrypto