شرکت اسکوئر (Square) روز پنجشنبه ۸ اکتبر اعلام کرد، تعداد ۴٫۷۰۹ بیت کوین به ارزش ۵۰ میلیون دلار خریداری کرده است. در پی خرید بیت کوین توسط اسکوئر ارزش بیت کوین به بیش از ۱۰٫۹۰۰ دلار افزایش پیدا کرد.

خرید بیت کوین توسط اسکوئر

شرکت پرداخت اسکوئر در یک اقدام غافلگیر کننده روز پنجشنبه نزدیک به ۵۰ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرد. این رقم حدودا معادل یک درصد از کل دارایی‌های اسکوئر در پایان سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ است.

اسکوئر معتقد است که ارزهای دیجیتال ابزاری برای توانمندسازی اقتصادی است و راهی را برای مشارکت جهان در یک سیستم پولی جهانی فراهم می‌کند که با هدف این شرکت همخوانی دارد.

بر اساس داده‌های سایت کوین دسک (CoinDesk) قیمت بیت کوین از حدود ۷٫۱۰۰ دلار در ژانویه سال جاری به حدود ۱۰٫۷۰۰ دلار رسیده است. هر چند در ماه مارس ارزش بیت کوین حتی به ۵۰۰۰ دلار هم ریزش کرده بود.

امریتا اهوجا (Amrita Ahuja) مدیر ارشد مالی اسکوئر گفت: «ما باور داریم که بیت کوین می‌تواند در آینده به یک ارز فراگیر تبدیل شود.»

هرچه پذیرش این ارز بیشتر شود ما روش استفاده از آن را یاد می‌گیریم. برای شرکتی که در حال ساخت محصولاتی است که در آینده کاربرد بیشتری داشته باشد، این سرمایه‌گذاری یک قدم مهم در این مسیر محسوب می‌شود.

جک دورسی (Jack Dorsey) مدیرعامل اسکوئر یکی از مدافعان و طرفداران ارزهای دیجیتال است در سال ۲۰۱۸ گفته بود: ارزهای دیجیتال در آینده به تنها ارز جهان تبدیل خواهند شد. هرچند بنیانگذار توییتر گفته بود این اتفاق ممکن است ده‌ها سال طول بکشد.

دورسی در سال ۲۰۱۸ گفته بود استفاده از بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگر به عنوان یک واحد پول جهانی موانع شرکت‌های پرداخت برای ورود به بازارهای جدید را کاهش می‌دهد.

خرید بیت کوین توسط اسکوئر

امکان خرید بیت کوین از طریق اپلیکیشن Cash App نرم افزار اسکوئر

این مطلب راهم مطالعه کنید: پذیرش ارز دیجیتال توسط پی پال ؛ شایعه یا واقعیت؟

راه‌یابی بیت کوین به سبد سرمایه‌گذاری شرکت‌ها

بیت کوین در طول ۱۱ سالی که از عمر آن می‌گذرد به عنوان یک دارایی پر نوسان شناخته شده و هزینه بالای تراکنش‌های آن باعث شده به عنوان یک روش پرداخت روزمره مورد استفاده قرار نگیرد. در عوض توسط برخی از طرفداران به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری یا «طلای دیجیتال» محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۱۸ و پس از اینکه بیت کوین با سقوط ۷۳ درصدی مواجه شد، فراگیر شدن استفاده از بیت کوین بعید به نظر می‌رسید. اما در سال ۲۰۱۹ به دلیل جنگ اقتصادی بین ایالات متحده و چین و در سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع بیماری کرونا دوباره همه نگاه‌ها به سمت بیت کوین بازگشت.

جالب است بدانید اسکوئر از سال ۲۰۱۸ در اپلیکیشن (Cash App) امکان خرید بیت کوین را برای کاربرانش فراهم کرده بود.

همچنین سرمایه‌گذاری سرشناس فناوری، چامات پالی‌هاپی‌تیا (Chamath Palihapitiya) به خبرگزاری CNBC گفته است که شرکت سرمایه‌گذاری تحت مالکیت او یعنی Social Capital از بیت کوین به عنوان یک درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود استفاده می‌کند.

پالی‌هاپی‌تیا می‌گوید:

«ما از بیت کوین به عنوان یک ابزاری برای حفظ ارزش دارایی استفاده می‌کنیم. من فکر نمی‌کنم این چیزی باشد که شما بخواهید با آن تجارت کنید. به نظر من هرچه افراد بیشتر روی روند حرکتی آن وسواس به خرج دهند، بیشتر گیج و ناامید خواهند شد. از نظر من شما بیت کوین را می‌خرید، نگه می‌دارید، کنار می‌گذارید و امیدوارید که هرگز به آن احتیاج پیدا نکنید.»

به نظر شما خرید بیت کوین توسط اسکوئر چه تاثیری روی روند قیمتی بیت کوین خواهد گذاشت؟ باید منتظر بازار گاوی باشیم؟ منتظر شنیدن نظرها و تحلیل‌های شما در سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک هستیم.

منبع: cnbc