شبکه خدمات مالی مبتنی بر بلاکچین ریپل‌نت (RippleNet)، کیف پولی ایمن و راحت با استفاده‌ای آسان برای دارندگان رمزارز ریپل (XRP) ایجاد کرده که می‌تواند ویژگی‌های دفترکل سیستم ریپل را توسعه دهد.

ریپل‌نت از زمان آغاز به کار خود در سال ۲۰۱۲ تاکنون پیشرفت چشمگیری داشته است. کاربران این سیستم مدتها است که توانایی انجام تراکنش را روی یک دفترکل غیرمتمرکز دارند. این کاربران احتمالا به‌زودی می‌توانند از یک ویژگی جدید روی شبکه برخوردار شوند که به آن‌ها اجازه می‌دهد توکن‌های با پشتوانه دارایی مانند کوین‌ ثابت روی دفترکل ریپل به وجود آورند.

با استناد به ویدئویی که ریپل ماه گذشته منتشر کرد، مدیر ارشد فناوری این شرکت، دیوید شوارتز (David Schwartz)، گفت که در حال کار روی اضافه‌کردن ویژگی‌های جدید به دفترکل رمزارز این شرکت است. علاوه بر «پیشرفت‌های کلیدی در مکانیسم اجماع»، شوارتز ادعای گذشته شرکت را مبنی بر عدم توسعه یکی از رایج‌ترین ویژگی‌های بلاک چین تکرار کرد:

اثبات کار نوعی بن‌بست فناوری محسوب می‌شود.

یکی از ویژگی‌هایی که ممکن است ریپل از آن رونمایی کند احتمالا به اشخاص ثالث امکان راه‌اندازی رمزارز شخص ثالث روی سیستم ریپل خواهد داد. جزئیات دقیق این ویژگی جدید هنوز اعلام نشده است، اما شوارتز اشاره کرد که از این ویژگی می‌توان برای ایجاد توکن‌هایی با ارزش ثابت مانند کوین ثابت روی دفترکل ریپل استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌هایی که از نظر من بسیار هیجان‌انگیز است به افراد اجازه راه‌اندازی نه‌تنها کوین ثابت می‌دهد، بلکه افراد می‌توانند هرگونه ارزش خارجی که به یک نوع دارایی خاص وابسته است را بیافرینند.

ویژگی‌های جدید ریپل‌نت چه برتری خاصی نسبت به سایر بلاکچین‌ها خواهند داشت؟

با اینکه سایر شبکه‌های مبتنی بر بلاکچین نیز توانسته‌اند به کاربران خود اجازه استفاده و اجرای کوین‌های ثابت بدهند، شوارتز ویژگی جدید ریپل را بسیار ویژه و جذاب خواند زیرا «سازوکارهای این دفترکل می‌توانند نقدینگی را تضمین کنند.»

اخیرا، تعداد شرکت‌هایی که در سایر کشورها در حال پیوستن به این شبکه و پذیرش فناوری ریپل هستند با افزایش همراه بوده است. با رونق‌گرفتن کار ریپل، این شبکه سرمایه‌گذاری زیادی روی سایر شبکه‌های انتقال مانند مانی‌گرم (MoneyGram) داشته است. با تمرکز روی این ویژگی جدید، نسبت به سایر ویژگی‌ها، ریپل می‌تواند مرزهای جدیدی را جابه‌جا کند.

منبع: cryptonewmedia