گزارشی در کوین متریکز (CoinMetrics) منتشر شده است که نشان می‌دهد حداقل ۸۰ درصد از کل سرمایه‌گذاری روی ۵ استیبل کوین مهم بازار تنها در ۶ حساب کاربری نگهداری می‌شود و تمرکز سرمایه استیبل کوین‌ ها نشان می‌دهد. در ادامه این مطلب از کوین نیک بیشتر به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

کوین متریکز متوجه شد حداقل ۲۰ درصد از به وسیله استیبل کوین‌ها انجام می‌شود کمتر از ۱۰۰ دلار ارزش دارند که نشان می‌دهد، استیبل کوین‌ها به خوبی به عنوان یک روش پرداخت مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

همچنین کوین متریکز در این گزارش به این موضوع اشاره کرده است که بیش از ۴۰ درصد از تراکنش‌هایی که به وسیله ارز پاکسوس (Paxos) انجام می‌شود مستقیما به طرح‌های هرمی و برنامه‌های پانزی مرتبط است.

کنترل ۸۰ درصد استیبل کوین ها در ۶ حساب کاربری

استیبل کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: طرح عرضه استیبل کوین شرق آسیا با همکاری چین، هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبی

تمرکز سرمایه استیبل کوین‌ ها

در این گزارش تعداد بسیاری از استیبل کوین‌ها تمرکز شدید سرمایه را نشان می‌دهند، به طوری که بیش از ۸۰ درصد سرمایه هر کدام از این ارزها در کمتر از ۶ حساب کاربری در جمینی (Gemini)، بایننس (Binance)، هوبی (Huobi)، تتر (Tether) و شبکه USDK قرار دارد.

ارز تتر (USDT) که بر روی اتریوم توزیع شده است، متمرکزترین استیبل کوین بازار محسوب می‌شود و تقریبا ۱۶۰۰ اکانت بیش از ۸۰ درصد از کل بازار اتر را در اختیار دارند.

با بررسی تعداد کل نقل و انتقالات انجام شده با استفاده از ارزهای ثابت، USDC با بیش از ۲۰ درصد از والت‌هایی که ۸۰ درصد نقل و انتقالات را شامل می‌شود، دومین استیبل‌کوین متمرکز محسوب می‌شود.

در نگاه اول یافته‌های کوین متریکز تجمع ثروت عجیبی را در شبکه پاکسوس نشان می‌دهد. به طوری که نزدیک به ۵۰ درصد از والت‌های پاکسوس نزدیک به ۸۰ درصد از کل سرمایه این توکن را شامل می‌شود. در حالی که بررسی‌های دقیق‌تر نشان می‌دهد دو حساب کاربری فعال در پاکسوس مستقیما با طرح‌های بازاریابی هرمی و پانزی در ارتباط هستند.

این طرح در سال گذشته شیوع گسترده‌ای در فعالیت کاربران داشته است و در حال حاضر تقریبا ۴۰ درصد از کل فعالیت‌های شبکه پاکسوس را شامل می‌شود.

کوین متریکز همچنین متوجه شد فعال‌ترین حساب‌های کاربری تتر روی شبکه ترون، با پرداخت سود سهام (dividend) همراه بود که نزدیک به ۹۰ درصد فعالیت شبکه در یک روز معین را نشان می‌دهد.

حداقل ۲۰ درصد از نقل و انتقالات انجام شده با استفاده از ۸ مورد از ۱۰ مورد ارز ثابتی که توسط کوین متریکز مورد بررسی قرار گرفته است، کمتر از ۱۰۰ دلار ارزش دارند. همچنین ۴ درصد از تراکنش‌ها در کل استیبل کوین‌ها (به جز HUSD و BUSD) بیش از ۱۰۰٫۰۰ دلار ارزش داشته‌اند. در مورد HUSD  بیش از ۳۵ درصد از تراکنش‌ها و در BUSD  بیش از ۱۷ درصد از تراکنش‌ها بیش از ۱۰۰٫۰۰۰ دلار ارزش گذاری شده‌اند.

منبع: cointelegraph