داده های جدید نشان می‌دهند که دارندگان مقادیر کم بیت کوین در حال تکثیر هستند و بخش عمده‌ای از این رشد در ایالات متحده اتفاق می‌‌افتد. برای اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

طبق داده‌های Glassnode، تعداد آدرس‌هایی که حداقل ۰/۱ بیت کوین دارند به بالاترین میزان رسیده و در روز دوشنبه به ۳،۰۱۰،۷۸۴ صعود می‌کند.

در زمان انتشار این مقاله، ۰/۱ بیت کوین ۷۷۰ دلار ارزش دارد.

البته نتیجه‌گیری قطعی در مورد فعالیت بازار بر این اساس کاری دشوار است.

به عنوان مثال، یک کاربر می‌تواند چندین آدرس را کنترل کند، بنابراین هر آدرس جدید لزوماً نشان‌دهنده‌ی یک سرمایه‌گذار جدید نیست.

نمودار دارندگان مقادیر کم بیت کوین

همچنین، طبق گفته Glassnode، تعداد کیف پول‌های بیت کوین با حداقل ۰/۱ آن به تدریج افزایش یافته است، اما به طور مداوم پس از پایین آمدن در اوایل سال ۲۰۱۸ رشد کرده است.

اما چندین سرویس سرمایه‌گذاری بیت کوین مستقر در ایالات متحده این عقیده را تأیید می‌کنند که تعداد سرمایه‌گذاران مقادیر کم بیت کوین با سرعت بالایی در حال رشد هستند.

بیشتر بخوانید: خرید بیت کوین بدون هزینه اضافی؛ با صرافی‌ های همتا به همتا آشنا شوید

خریداران بار اول

یان پریتزکر (Yan Pritzker)، بنیانگذار و مدیرعامل اجرایی سوان بیت کوین (Swan Bitcoin)، یک سرویس سرمایه‌گذاری بیت کوین مستقر در لس آنجلس که در وسط بحران COVID-19 راه‌اندازی شد، اظهار داشت که:

« این سرویس با مشتری‌هایی که به طور متوسط بیش از ۳۰۰ دلار در هر ماه را در بیت کوین پس‌انداز می‌کنند، جذب شدیدی را تجربه کرده است.»

این کاربران به‌اصطلاح در حال انباشت ساتوشی هستند.

یک ساتوشی، که کوچکترین واحد ارزی است در بلاک چین، معادل ۰/۰۰۰۰۰۰۰۱ بیت کوین ثبت شده است.

الکساندر لیشمن (Alexander Leishman)، بنیانگذار و مدیرعامل ریور فایننشال (River Financial)، کارگزاری بیت کوین مستقر در سان فرانسیسکو اظهار داشت:

«شاهد رشد قابل توجهی مشتریانی هستیم که صدها تا چند هزار دلار بیت کوین خریداری می‌کنند.»

او همچنین گفت:

«تعداد سفارشات در سیستم عامل ما در اواسط ماه مارس دو برابر شد و از آن زمان تاکنون به میزان قابل‌توجهی بالا رفته است. بسیاری از مشتری‌های ما مستقیماً به من گفتند که بیت کوین می‌خریدند، چرا که دولت در حال چاپ پول زیادی است. بسیاری از این افراد برای اولین بار اقدام به خرید بیت کوین می‌کنند.»

این نشان دهنده آن است که دارندگان مقادیر کم بیت کوین در حال افزایش هستند.

بیشتر بخوانید: خاموشی کوین بیس و سقوط قیمت بیت کوین تا ۸,۱۰۰ دلار

خرج کردن کمک هزینه؟

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)، مدیرعامل کوین بیس، در اوایل ماه آوریل یک نمودار  را به اشتراک گذاشت که نشان دهنده افزایش تعداد مشتریان کوین بیس است که سفارشات خرید را با قیمت دقیق ۱۲۰۰ دلار ذخیره و اجرا می‌کنند.

این دقیقاً همان مقداری است که توسط دولت آمریکا در قالب کمک‌هزینه‌ی دوران کرونا به خانواده‌ها داده می‌شود

دارندگان کوچک بیت کوین

براساس داده‌های CoinGecko، کوین بیس بزرگترین صرافی رمزارز بر اساس حجم معامله در ایالات متحده است.

هنگامی که آرمسترانگ اطلاعات مشتریان کوین‌بیس را توییت کرد، ۱۲۰۰ دلار معادل ارزش تقریبی ۰/۱۷ بیت کوین بود.

آنیل للا، (Anil Lulla) کارمند سابق دویچه بانک و بنیانگذار دلفی دیجیتال که یک شرکت تحقیقاتی دارایی دیجیتال است، توضیح داد:

«من از افزایش خریدهای کوچک بیت کوین طی چند ماه گذشته تعجب نکردم. توجه به این نکته حائز اهمیت است که بعضی از این افراد در گذشته توجهی به بیت کوین نداشته‌اند و حالا با توجه به وضعیت فعلی و سودهای کلان، به این عرصه علاقه‌مند شده‌اند.»

منبع: Coindesk