بانک چند ملیتی استاندارد چارترد (Standard Chartered) که در لندن مستقل است قرار است در سال ۲۰۲۱ سرویس نگهداری و حضانت از بیت کوین و ارزهای دیجیتال را راه‌اندازی کند. در ادامه درباره خدمات ارز دیجیتال بانک استاندارد چارترد بیشتر صحبت می‌کنیم.

پروژه زودیا؛ سرویس خدمات ارز دیجیتال بانک استاندارد چارترد

بر اساس گزارش‌‌های رسمی استاندارد چارترد که یکی از مهمترین موسسات مالی در بریتانیا محسوب می‌شود قرار است با همکاری شرکت نورثرن تراست (Northern Trust) پروژه زودیا (Zodia) که مربوط به حوزه ارزهای دیجیتال است را راه‌اندازی کند.

نورثرن تراست یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های خدمات مالی در ایالت متحده است که دفتر مرکزی آن در شیکاگو قرار دارد.

به این ترتیب و طبق گفته واحد نوآوری و توسعه بانک استاندارد چارترد سرویس حضانت زودیا (Zodia Custody) یک راه حل نگهداری ارزهای دیجیتال در سطح سازمان است.

انتظار می‌رود این پروژه که در انتظار ثبت رسمی در سازمان رفتار مالی بریتانیا (Financial Conduct Authority) و سایر مقامات قانون‌گذاری قرار دارد از سال ۲۰۲۱ آغاز به کار کند.

در فاز ابتدایی، سرویس زودیا قصد دارد خدمات نگهداری از ارزهای دیجیتال مهم از جمله بیت کوین، اتریوم، ریپل، لایت کوین و بیت کوین کش را ارائه کند.

خدمات ارز دیجیتال استاندارد چارترد

استاندارد چارترد با همکاری نورثرن تراست خدمات نگهداری ارز دیجیتال ارائه می‌کند

این مطلب راهم مطالعه کنید: دومین بانک بزرگ اسپانیا (BBVA) به زودی خدمات ارز دیجیتال را راه‌اندازی می‌کند

بر اساس اظهارات آقای ماکسیم د گیلبون (Maxime De Guillebon) مدیر عامل زودیا، این پروژه ترکیبی از مدیریت ریسک، انطباق، مدیریت دارایی و رویکرد امنیتی یک موسسه مالی برای استفاده از ماهیت بدیع دارایی های دیجیتال است.

الکس مانسون (Alex Manson) از مدیران استاندارد چارترد می‌گوید:

راه اندازی پروژه زودیا تعهد ما برای نوآوری در امور بانکی را نشان می‌دهد. با تکیه بر ۱۶۰ سال سابقه استاندارد چارترد در ارائه خدمات حضانت و نگهداری به مشتریان سازمانی، حالا ماموریت زودیا این است که استاندارهای صنعت مالی را  با دارایی‌های دیجیتال به یک روش پایدار ، ایمن و مسئولانه تطبیق دهد.

به نظر می‌رسد فعالیت استاندارد چارترد در زمینه ارزهای دیجیتال به همینجا ختم نخواهد شد. چند روز پیش بیل وینتزر (Bill Winters) مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای گفته بود: «پذیرش و گسترش دارایی‌های دیجیتال اجتناب ناپذیر است و آینده موسسات مالی بریتانیا با دارایی‌های دیجیتال گره خورده است». او پیش بینی کرده است بخش خصوصی و سازمان‌های مورد حمایت دولت نقش اصلی را در این فرآیند پذیرش خواهند داشت.

او که در فستیوال فینتک سنگاپور سخنرانی می‌کرد، اشاره کرد که خیلی زود استاندارد چارترد خبرهای بیشتری در زمینه پذیرش دارایی‌های دیجیتال منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد در ماه‌ها و هفته‌های اخیر تعداد بانک‌ها و موسساتی که قصد راه‌اندازی خدمات ارز دیجیتال هستند افزایش یافته است. به نظر شما این موارد می‌تواند موجب افزایش پذیرش و رشد بازار ارزهای دیجیتال شود؟

فراموش نکنید می‌توانید نظرات خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک به گوش سایر فعالان این حوزه برسانید.

منبع: cryptopotato