ارزش بازار ارز دیجیتال از ابتدای امسال تا امروز تقریبا دوبرابر شده است. اما در این میان دو ارز ریپل و بیت کوین کش دو ارزی که از قضا جزو ده ارز بزرگ جهان هستند، فاصله ۹۰ درصدی با بیشترین قیمت خود دارند، درصورتیکه بقیه ارزهای دیجیتال به بیشترین قیمت خود در حال نزدیک شدن هستند.

این موضوع به‌دلیل کاهش سرمایه‌گذاری روی این دو ارز و پشتیبانی آن است؟ یا شاید به‌خاطر افزایش اعتماد عموم مردم به بلاکچین‌های غیرمتمرکز بیت کوین، اتریوم یا امثال آنهاست؟

ریپل و بیت کوین کش همچنان ۹۰ درصد از بیشترین قیمت تاریخ خود فاصله دارند

علیرغم اینکه ریپل و بیت کوین کش جزو ۱۰ ارز دیجیتال بزرگ جهان هستند، اما قیمت فعلی آنها ۹۰ درصد از بیشترین قیمت تاریخ خود، که به‌ترتیب ۲ و ۲٫۴۰۰ دلار بوده، کمتر است.

ریپل و بیت کوین کش

نمودار قیمت ریپل

ریپل و بیت کوین کش

نمودار قیمت بیت کوین کش

جالب است بدانید که ریپل سابقه یک رشد ۳۲ هزار درصدی در تاریخ خود دارد و از لحاظ عملکرد یکی از بهترین رمزارزهای سال ۲۰۱۷ شناخته شد. آن زمان توکن غیرمتمرکز ریپل بسیار محبوب بود، طوریکه شبکه CNBC برنامه‌ای در معرفی و نحوه خرید این ارز دیجیتاال پخش کرد و آن را محبوب‌ترین رقیب بیت کوین معرفی کرد.

بیت کوین کش نیز با اینکه هارد فورک بیت کوین است اما محبوبیت خاص خودش را داشته است. سرمایه‌گذاران به‌واسطه وعده‌های راجر ور که به مسیح بیت کوین معروف است، به خرید بیت کوین کش هجوم آوردند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

دلایل اصلی بازار خرسی ریپل

جد مک‌کالب، از بنیان‌گذاران ریپل وقتی از بنیاد ریپل جدا شد، مقدار قابل توجهی ریپل را برای خود کرده است. ۵/۳ میلیارد ریپل زمانی که از آنجا جدا شد و ۱۰۰ میلیارد ریپل دیگر در ماه سپتامبر دریافت کرده است. این موضوع تاثیر منفی روی سرمایه‌گذاران ریپل گذاشته است.

در واکنش به این اتفاق، تعداد قابل توجهی از جمعیت جامعه ریپل کم شده است و حمایتشان از ریپل را منتفی کرده‌اند. بر اساس اعداد و ارقام منتشر شده، از سال ۲۰۱۸ تا امرزو، تقریبا ۶۴ درصد اعضای تلگرامی ریپل، کانال‌های این ارز دیجیتال را ترک کرده‌اند.

ریپل و بیت کوین کش

کاهش تعداد اعضای کانال های ارزهای دیجیتال

همچنین، ژانویه امسال، مدیر عامل ریپل خبر از عرضه اولیه سهام (IPO) داد، موجب سردرگمی سرمایه‌گذاران درباره ارزش توکن XRP شد.

جدای از این مسائل، امنیت ریپل نیز همیشه مورد انتقاد قرار می‌گرفته و سرمایه‌گذاران به آن با شک‌وتردید نگاه می‌کردند. در همین راستا، تام امر، نماینده کنگره آمریکا گفته است نه تنها ریپل امن نیست، بله یک ارز دیجیتال رسمی هم محسوب نمی‌شود.

همچنین ریپل در اینترنت نیز با کاهش محبوبیت مواجه شده و تقریبا دارد از یاد می رود. بر اساس اعدادوارقام گوگل ترندز تعداد جست‌وجوی ریپل فقط در محدوده زمانی دسامبر ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸ که تحت شرایط بازار گاوی بود، زیاد شده است و بعد از آن با یک سقوط معنی‌دار مواجه شده است.

ریپل و بیت کوین کش

نمودار تعداد جست و جوی ریپل از ابتدا تاکنون

چه بر سر بیت کوین کش آمد؟ چرا قیمتش سقوط کرد؟

وقتی بیت کوین کش از بیت کوین، به‌منظور ارتقای برخی ویژگی‌های بیت کوین، جدا شد، می‌شد فقط تعداد کمی از بیت کوین کش را با یک بیت کوین مبادله کرد. اما آن روزها دیگر تمام شده است.

نهایتا ارزش اکوسیستم بیت کوین کش کاهش یافت و به‌دنبال آن سلامت آن نیز به خطر افتاد. هزینه ساعتی یک حمله ۵۱ درصدی در شبکه بیت کوین کش به ۱۴٫۰۰۵ دلار افزایش یافته است و این مسئله موجب شده ماینرها آن را رها کنند و به استخراج بیت کوین بازگردند.

طی سه سال گذشته، این آلت کوین شدیدا متمرکز شده و هیچ توسعه‌ی خاصی روی آن انجام نشده است.

با اینکه از سال ۲۰۱۷ تا امروز ریپل و بیت کوین کش بیش از ۹۰ درصد ارزششان را از دست داده‌اند، آیا همچنان می‌شود به آینده این دو ارز دیجیتال امیدوار بود؟ تنها زمان می‌تواند جوابگوی این سوال باشد. به‌هرحال دارندگان این دو آلت کوین باید حواسان حسابی جمع باشد.

فراموش نکنید نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره بازار ارزهای دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoPotato