ای کوین به عنوان اولین ارز رمزنگاری شده رسمی و اصلی یکی از شهرهای مدرن سنگال، مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ای کوین ارز دیجیتال خواننده آمریکایی سنگالی است. با کوین نیک همراه باشید.

ای کوین (Akoin)، نام یک پروژه ارزهای دیجیتالی است که توسط ایکان (Akon)، خواننده مشهور آمریکایی-سنگالی ایجاد شده و قرار است ارز رسمی و اصلی شهر مدرن ۲ میلیارد دلاری در غرب آفریقا باشد. این شهر که The MWale Medical and Technology City (MMTC) نام دارد، خانه بیش از ۳۵ هزار نفر و مرکز هزاران شغل مدرن است که همه آن‌ها قرار است از ارز دیجیتال ای کون بر پایه استلار (Stellar) بهره ببرند.

ایکان، خواننده مشهوری که توانسته برنده جوایزی همچون گرمی آواردز شود، قراردادی بزرگ برای پروژه Akoin خود امضا کرده تا آن را به ارز رسمی مرکز تکنولوژی سنگال تبدیل کند. این ارز دیجیتال که بر اساس شبکه استلار ایجاد شده، ارز رسمی و اصلی این شهر مدرن ۲ میلیارد دلاری خواهد بود. این اولین بار است که ارز دیجیتال ای‌کوین توسط عموم و در مقیاس بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ارز دیجیتال ای کوین
ارز دیجیتال ایکان از خواننده مشهور آمریکایی

پیشبینی شده تا پلتفرم ای‌کوین در یک سال اول فعالیت خود در این شهر، بیش از ۱ میلیون تراکنش را تجربه کند و در ۵ سال آینده به صورت سالانه به رشد ۱۰۰ میلیون تراکنش برسد.

بهره‌گیری مرکز تکنولوژی سنگال از ارز‌ رمزنگاری شده ای‌ کوین

البته تمامی تراکنش‌های این شهر تا امروز تماما به صورت دیجیتال انجام گرفته است، اما ای‌کوین، اولین ارز دیجیتالی محسوب می‌شود که به صورت جهانی مورد قبول قرار گرفته و قرار است هم در کسب و کارها و هم توسط ساکنین این شهر مورد بهره‌وری قرار بگیرد.

بیمارستان ۵ هزار تخت خوابه این شهر قرار است اولین سازمانی باشد که از ای‌کوین استفاده خواهد کرد. سالانه نزدیک به ۵۰ میلیون تراکنش به منظور ارائه سرویس به ۱۲ هزار بیمار و ۹ هزار کارمند انجام می‌شود. فروشگاه‌های زنجیره‌ای Mwal-Mart دومین مراکزی خواهند بود که ای‌کوین را برای تراکنش‌های خود اتخاذ خواهند کرد.

در حال حاضر سنگال یکی از بهترین کشورهای ممکن برای قبول کردن چنین سیستم پرداختی است. در حال حاضر این کشور تراکنش‌های نقدی را ممنوع کرده تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کند. همچنین سنگال یکی از کشورهایی است که خیلی راحت و سریع، تکنولوژی‌های جدید، مخصوصا آن‌هایی را که بر اساس موبایل هستند، به رسمیت می‌شناسد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: جدایی بیل گیتس از مایکروسافت پس از کمک ۱.۴ میلیون دلاری به بلاک‌چین آفریقایی

همکاری استراتژیک با شهر MMTC به ای‌کوین اجازه خواهد داد تا کنترل موقعیت بازار ۴۰۰ میلیون نفر از مردم را در شرق و مرکز آفریقا به دست بگیرد، جایی که بسیاری از آن‌ها به تراکنش‌های دیجیتالی موبایل و سرویس‌های مربوط به آن متکی هستند.

تا امروز ۸۵ درصد از شهر Mwale Medical and Technology City تکمیل شده و کل شهر احتمالا تا پایان سال ۲۰۲۰ به اتمام خواهد رشید. بنا به گفته ایکان، ای‌کوین قصد دارد تا دیگر بخش‌های شرقی مرکزی افریقا را تحت کنترل بگیرد و سپس تا سال ۲۰۲۵، به بازار غرب آفریقا برود.

منبع: Business Insider