در فرآیند آموختن نحوه سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین یا چگونگی معامله ارزهای دیجیتال آلت کوین با اصطلاح «کیف پول ارزهای رمزنگاری‌شده» مواجه می‌شوید. اگرچه نمی‌توانید ارزهای دیجیتالی را به همان روش پول‌های سنتی نگه دارید، اما همچنان باید هرکدام از این موارد را در اختیار داشته باشید: کاغذ، تلفن همراه، وب یا کیف پول دسکتاپ برای آلت‌کوین و بیت‌کوین تا بتوانید با امنیت کافی، دارایی‌های دیجیتالی خود را مدیریت و نگهداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رشد آلت کوین : چقدر طول می‌کشد تا بیت کوینی دیگر متولد شود؟

کیف پول‌های رمزنگاری چیست؟

کیف پول‌های ارزهای رمزنگاری‌شده صرفا ابزارهایی هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا از طریق شبکه بلاک‌چین به دارایی‌های دیجیتالی خود دسترسی داشته باشید. کاربران از طریق کیف پول‌های رمزنگاری، قادر به دریافت و ارسال ارزهای رمزنگاری، نظارت بر مانده آن‌ها و حفظ دارایی‌های دیجیتال هستند. بیشتر کیف پول‌های رمزنگاری بر اساس نرم‌افزار ساخته شده‌اند، در حالی که برخی از آن‌ها از نوع سخت‌افزاری یا کاغذی هستند.

کیف پول ارزهای دیجیتال آلت کوین

کیف پول های رمز نگاری شده

یک کیف پول رمزنگاری چگونه کار می‌کند؟

بیشتر افراد، با شنیدن اصطلاح کیف پول در معامله ارزهای دیجیتال آلت کوین یک فکر به ذهنشان خطور می‌کند: این‌که یک کالای باارزش را ذخیره می‌کند. این فکر ممکن است برای کیف پول‌های رمزنگاری صحیح نباشد.

شما حتی اگر بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال آلت کوین یا بیت‌کوین یا یک اپلیکیشن محبوب کیف پول ارز رمزنگاری را داشته باشید، باز هم دارایی‌های دیجیتالی خود را به‌صورت فیزیکی ذخیره نکرده‌اید. با این حال، اگر این کیف پول‌ها، ارزهای رمزنگاری شما را ذخیره نمی‌کنند، چرا به آن‌ها نیاز دارید؟

اگر برای کسب بیت‌کوین قصد دارید ارزهای رمزنگاری را برای مدت طولانی نگهداری کنید یا تمایل به انجام فعالیت‌های روزانه معامله‌های رمزنگاری دارید، باید یک کیف پول رمزنگاری داشته باشید تا سابقه‌ای از معامله‌های رمزنگاری خود را در اختیار بگیرید.

کیف پول رمزنگاری شما تنها کلیدهای عمومی و شخصی شما را ذخیره می‌کند که به شما امکان می‌دهند با بلاک‌چین مربوطه در تعامل باشید تا بتوانید ارزهای رمزنگاری را نگه داشته، ارسال و دریافت کرده یا مطابق میل خود خرج کنید.

نحوه کار کیف پول ارزهای دیجیتال آلت کوین

کلید عمومی و شخصی در کیف پول دیجیتال

چرا به کلیدهای عمومی و شخصی در کیف پول‌های رمزنگاری نیاز داریم؟

اساسا، کلیدهای عمومی و شخصی هر دو در معامله‌های رمزنگاری ضروری هستند، زیرا ارزهای دیجیتال به رمزنگاری وابسته‌اند. اطلاعات مربوط به دارایی‌های شما تنها با کلیدی که می‌تواند رمز آن‌ها را باز کند، بازگشایی یا خوانده می‌شوند. کلیدهای عمومی، همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، برای عموم شناخته شده و برای شناسایی ضروری هستند. در مقابل، کلیدهای شخصی باید مخفی نگه داشته شوند و تنها برای احراز هویت و رمزگذاری مورد استفاده قرار ‌گیرند.

کلیدهای عمومی و شخصی شما آدرس کیف پول ارزهای دیجیتال آلت کوین یا بیت‌کوین شما را تعیین می‌کنند. آدرس کیف پول رمزنگاری، یک شناسه متشکل از حروف و اعداد است که محل مشخصی را در بلاک چین مشخص می‌کند. این آدرس همراه با مانده کیف پول رمزنگاری است و برای ارسال و دریافت وجه به‌کار می‌رود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آلت کوین ها چه هستند و چرا تنوع زیادی دارند؟

اگر فردی بخواهد مقداری ارزهای دیجیتال آلت کوین یا بیت‌کوین برایتان ارسال کند، شما می‌توانید آدرس خود را با آن‌ فرد به‌اشتراک بگذارید. این آدرس شکل کوتاه‌تر کلید عمومی است و به شما امکان می‌دهد تا از هر فردی که سکه‌ها را از طریق آن آدرس می‌فرستد، ارز رمزنگاری‌شده را در آدرس کیف پول خود دریافت کنید.

به‌خاطر داشته باشید، فارغ از این که در چه شرایطی هستید، هرگز کلید شخصی خود را با فردی به‌اشتراک نگذارید. حتی وقتی کامپیوتر شما خراب شود یا تلفن هوشمندتان نقصی داشته باشد، عاقلانه است که کلید شخصی خود را صرفا برای خودتان نگه دارید. این امر باعث حفظ سلامت و امنیت دارایی‌های شما خواهد شد. تا زمانی که کلید شخصی را در اختیار داشته باشید، همچنان می‌توانید با استفاده از یک دستگاه متفاوت به پول‌های خود دسترسی پیدا کنید. این کار به‌دلیل ماهیت ارزهای رمزنگاری امکان‌پذیر است.

منبع: cryptonewmedia.press