سال ۲۰۲۱ به لطف نام دامنه جدید و نقشه راه جاه طلبانه ممکن است سال درخشانی برای سوشی سواپ باشد. خرید دامنه Sushi.com برای سوشی سواپ از سوی شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Future Fund اعلام شد. این پلتفرم دیفای قبلاً نقشه راه بلند پروازانه‌ای را برای سال ۲۰۲۱ ترسیم کرده بود، از جمله برنامه‌های خود برای راه‌اندازی یک سیستم وام‌دهی به نام «BentoBo».

خرید دامنه Sushi.com

شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Future Fund دیروز اعلام کرد که نام دامنه sushi.com را برای پروژه مالی غیرمتمرکز سوشی سواپ خریداری کرده است.

این شرکت اعلام کرده این دامنه را برای «افزایش میزان بازدید اینترنت و افزایش سرمایه‌گذاری در برند سوشی برای پروژه‌های جدید آینده» خریداری کرده است.

Future Fund در توییتی در تاریخ ۱۹ فوریه نوشت:

خوشحالیم که اعلام کنیم مالکیت https://t.co/Hjsm7MOIYY را برای سوشی سواپ کسب کرده‌ایم. یک دامنه قدرتمند باعث افزایش میزان بازدید اینترنت و سرمایه‌گذاری در برند سوشی برای پروژه‌های جدید پیش رو خواهد شد. سال ۲۰۲۱ برای سوشی سال بزرگی خواهد بود.

این یک هدیه فوق‌العاده برای پلتفرم سوشی سواپ مبتنی بر اتریوم است، زیرا حضور آنلاین آن تاکنون در میان دامنه‌هایی مانند sushiswapclassic.org و sushiswap.fi پخش شده بود.

خرید بیت کوین

مالک قبلی نام این دامنه که بود؟

این دامنه جدید یک هدیه خوش آمدگویی به سوشی سواپ است. این دامنه اولین بار توسط GoDaddy در سال ۱۹۹۹ ثبت شد. قبل از آنکه توسط برنت اکسلی (Brent Oxley)، سرمایه‌گذار دامنه خریداری شود، که گفته می‌شود آن را در تاریخ ۱۳ فوریه سال جاری در فهرست فروش قرار داده بود.

گرچه Future Fund قیمت پرداختی برای خرید این دامنه را افشا نکرده، وب سایت فروش دامنه Category Defining هنوز هم به اشتباه قیمت ۱/۹ میلیون دلار را برای فروش آن درج کرده است.

سوشی چیست؟

سوشی سواپ بسیار شبیه به یونی سواپ است، یک صرافی غیرمتمرکز ساخته شده روی شبکه اتریوم که به کاربران امکان معامله توکن‌های ERC20 را می‌دهد. ERC20 مجموعه استانداردهایی است که به توسعه دهندگان امکان می‌دهد توکن‌های خود را روی شبکه اتریوم بسازند.

سوشی سواپ یک پلترفم دیفای و غیرمتمرکز

سوشی سواپ یک پلتفرم دیفای است

سوشی سواپ در ۲۸ آگوست سال گذشته راه‌اندازی شد. یک توسعه‌دهنده ناشناس که با نام مستعار شف نومی (Chef Nomi) شناخته می‌شود، کد منبع یونی سواپ را کپی کرده و سوشی سواپ را ساخته و یک ویژگی به آن اضافه کرده: توکن سوشی (SUSHI) و پاداش‌هایی برای هولدرهای توکن آن.

آخر هفته ۵ سپتامبر، شف نومی تمام توکن‌های سوشی خود را به فروش رسانده و نقد کرد و در سپتامبر سال گذشته ۱۳ میلیون دلار ETH به‌دست آورد. پس از آنکه این کار با اعتراضات بسیاری همراه شد، در ۱۱ سپتامبر پول‌ها را برگرداند.

شف نومی ممکن است از پروژه فرار کرده باشد، اما قبل از انجام این کار، کنترل پروژه را به سام بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیر عامل صرافی ارز دیجیتال FTX سپرد. بنکمن فرید قبل از اینکه حاکمیت سوشی سواپ را به دست شبکه آن بدهد، بر مهاجرت تقریباً ۱ میلیارد دلار از سرمایه سرمایه‌گذاران به آن نظارت داشت.

این مطلب را هم مطالعه کنید: تغییر و تحول در سوشی سواپ؛ عزم سوشی برای موفقیت دوباره

نقشه راه سوشی سواپ

خرید دامنه Sushi.com بدون شک ابزاری اساسی در کمک به راه‌اندازی چندین ویژگی آتی خواهد بود که در نقشه راه سوشی سواپ در ابتدای سال اعلام شد. برجسته‌ترین آنها شامل قابلیت همکاری بیشتر در پروتکل‌های دیفای، گاورننس کاملاً غیرمتمرکز تا پایان سال و راه‌اندازی پلتفرم وام‌دهی اختصاصی سوشی سواپ با نام «BentoBox» است.

توکن سوشی این پلتفرم دیفای نیز روز خوبی را سپری کرده است. قیمت این توکن با رسیدن به ۱۹ دلار بیش از ۳۰ درصد نسبت به روز گذشته رشد داشت.

فراموش نکنید که می‌توانید ما را از طریق شبکه‌های اجتماعی در توییتر و اینستاگرام دنبال کنید. همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: decrypt