به‌طور کلی اتریوم امسال  بسیار محبوب بوده است. البته همیشه هم مورد توجه نبوده و گاهی به خاطر مسائلی مانند ازدحام شبکه و افزایش هزینه کارمزد، مورد انتقاد قرار گرفته است. این مسائل هم دلیل روشنی داشته و رونق پروتکل‌های دیفای (امور مالی غیرمتمرکز) روی شبکه اتریوم موجب چنین اتفاقاتی بوده است. در این بین اما پروژه‌هایی هم هستند که در پی حل مشکلات اتریوم‌اند. یکی از این پروژه‌ها سینتتیکس (SNX) است.

سینتتیکس (Synthetix)، همراه با دیگر پلتفرم‌های دیفای مانند یونی سواپ (Uniswap)، آوه (Aave) و کرو (Curve) مشغول کار روی حل مشکلات پیش آمده برای شبکه اتریوم هستند. طبق آخرین اطلاعات منتشر شده، سینتتیکس تا قبل از به‌روزسانی‌اش در روز ۲۴ سپتامبر، دست به گریبان نرخ بالای کارمزد بوده است. این به‌روزرسانی را فومالهات (Fomalhaut) نامیده‌اند و طبق وبلاگ سینتتیکس، اولین فاز جابه‌جایی به لایه اپتیمستیک اتریوم (راه‌حل لایه دوم) است.

یک شبکه آزمایشی انگیزه‌بخش خواهد بود و کمک می‌کند تا هزینه کارمزد برای سرمایه‌گذاران کوچک SNX کاهش یابد.

این موضوع می‌تواند به جمع‌آوری پاداش برای سرمایه‌گذاران کوچک منتهی شود، برخلاف گذشته که صدها دلار باید خرج می‌کردند.

بیشتر بخوانید: با دیفای روی ارزهای غیراتریومی سود دریافت کنید

به دنبال این به‌روزرسانی SNX دومین به‌روزرسانی خود را، با نام دنب (Deneb) روز ۲۹ سپتامبر اجرا خواهد کرد که شامل قدم‌های مهمی برای کاهش کارمزد خواهد بود. به گفته بنیانگذار سینتتیکس، در این به‌روزرسانی SIP-83 و SIP-TBC اجرا خواهد شد.

برخی از این تغییرات در جهت حل ایرادات خواهند بود و در این بین به سمت لایه اپتیمستیک اتریوم منتقل خواهیم شد. اما این دو به‌روزرسانی اولین قدم در جهت سینتتیکس لایه دوم خواهد بود.

این به‌روزرسانی‌ها به سنتتیکس امکان می‌دهد که کارهایی که در لایه اول هزینه‌بر بودند عملی شوند. در قدم بعدی و با به روزرسانی میموسا (Mimosa) شبکه آزمایشی سینتتیکس راه‌اندازی خواهد شد.

این رویکرد سینتتیکس در حل مشکلات اتریوم، مثل ازدحام شبکه و کارمزد بالا، موجب جلب توجه‌ها به سمت جامعه دیفای خواهد شد. با رونق گرفتن پروتکل‌های دیفای، SNX توانسته در صرافی‌های مهمی چون جمینی و بیتفینکس لیست شود.

فراموش نکنید شما هم نظر و پیشنهاد خود را می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید و با فعالان این حوزه بحث و تبادل نظر کنید.

منبع: AMBCrypto