صبح امروز برای مدت کوتاهی بیت کوین سطح ۱۲ هزار دلار را رد کرد، اما بعد مانند تلاش‌های نافرجام قبلی نتوانست به صعودش ادامه دهد و دچار روند کاهشی شد، تا جایی که در زمان نوشتن این مطلب با قیمت حدودا ۱۱٫۴۱۰ دلار خریدوفروش می‌شود. طی چند ساعت گذشته، به‌نظر می‌رسد بازار ارز دیجیتال در حال استراحت کردن است. در ادامه به آنچه در این چند ساعت در بازار ارز دیجیتال روز ۱۲ شهریور گذشته است می‌پردازیم.

در مجموع، ۲۴ ساعت گذشته برای بازار ارز دیجیتال خوب بوده است. ارزش کل بازار دیروز ۳۷۴ میلیارد دلار بود و حالا، در زمان نوشتن این خطوط ۳۸۷ میلیارد است. البته قبل از اینکه بیت کوین در جدال با ۱۲ هزار دلار بازنده شود، این مقدار ۳۹۴ میلیارد دلار بود.

بزرگترین ارز دیجیتال امروز را با قیمت ۱۲٫۰۶۰ دلار شروع کرد. اگرچه نتوانست این قیمت را حفظ کند و پس از چند ساعت، به قیمت قعلی‌اش، یعنی حدود ۱۱٫۴۰۰ دلار رسیده است.

این اتفاق برای چندمین بار است که می‌افتد و به نظر می‌رسد سطح مقاومتی و روانی ۱۲ هزار دلار، لقمه‌ای بزرگ‌تر از دهان بیت‌کوین است. به‌هر حال، اگر بیت کوین بتواند بر این سطح غلبه کند، سطح مقاومتی بعدی قیمت ۱۲٫۴۵۰ دلار، قیمتی که بالاترین قیمت امسال بیت کوین خواهد بود. بعد از آن هم سطح ۱۲٫۸۰۰ دلار ار پیش روی خود دارد.

از طرف دیگر، اگر بیت کوین به روند کاهش ادامه دهد، سطح حمایتی بعدی آن ۱۱ هزار دلار است.

بازار ارز دیجیتال روز ۱۲ شهریور

نمودار یک روزه قیمت بیت کوین

طلا، که چند روزی در حال ریکاوری خود پس از اعلام فدرال رزرو آمریکا مبنی بر ایجاد تورم ۲ درصدی بود، دیروز توانست جان دوباره جان بگیرد و رشد کند. این فلز گرانبها دیروز به قیمت ۱٫۹۹۰ دلار رسید، اما قبل از اینکه بتواند شانس عبور از ۲ هزار دلار را امتحان کند، برگشت خورد و به قیمت ۱٫۹۶۵ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

وضعیت قرمز بازار ارز دیجیتال درر چند ساعت گذشته

اتریوم طی چند هفته گذشته عملکر تاثیرگذاری داشته است. همزمان با رونق گرفتن امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، اتریوم نیز روند افزایشی خوبی را در پیش گرفت و تا قیمت ۴۸۷ دلار هم بالا رفت، اما امروز با کاهش قیمت مواجه شده است و در حال حاضر با قیمت ۴۴۵ دلار خریدوفروش می‌شود. درواقع طی چند ساعت گذشته، بیشتر ارزهای دیفای مثل YFII، SUSHI، YFI، YAMv2 و غیره سیر قیمتی کاهشی داشته‌اند.

YFI در حال حاضر با قیمت ۲۹٫۱۸۹ دلار معامله می‌شود، YFII از قیمت ۹٫۲۰۰ دلار قیمت ۷٫۳۰۰ دلار پایین آمده و SUSHI تا قیمت ۷٫۲۰ دلار کاهش یافته است.

همه این ریزش‌ها موجب شده تا ارزش کل بازار ارز دیجیتال، طی چند ساعت گذشته ۷ میلیارد دلار کاهش یابد، علیرغم اینکه دیروز روز خوبی برایش بود.

چند آلت کوین دیگر نیز با درصد کاهش‌های دو رقمی مواجه شده‌اند: bZx Protocol (۲۰- درصد)، Arweave (۱۴- درصد)، Ampleforth (۱۱- درصد)، Solana (۱۰/۵- درصد) و Aragon (۱۰- درصد). اما با این وجود آنقد بازار آلت کوین ها رد این چند وقته خوب بوده است، که ریزش‌های امروز به چشم نمی‌آید و نتیجه آن شده که سهم بازار بیت کوین به ۵۶/۴ درصد برسد.

بازار ارز دیجیتال روز ۱۲ شهریور

نمای کلی بازار ارز دیجیتال

نکته جالب امروز هم این بود که چند روز پس از اعلام همکاری TRON و Band Protocol در ارائه اوراکل درون‌زنجیره‌ای برای دیفای، قیمت ترون و بند پروتکل افزایش یافته و به ترتیب با ۲۰ و ۱۴ درصد رشد به ۰/۰۳۶ و ۱۵/۵ دلار رسیده است.

نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره بازار ارز دیجیتال روز ۱۲ شهریور را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CryptoPotato