شرکت آی بی ام روی پلتفرم معاملاتی تجاری بلاک‌چین We.Trade سرمایه‌گذاری می‌کند. پلتفرم we.trade توسط شرکت نوردیا (Nordea) و همچنین ۱۲ بانک شامل بانک دویچه (Deutsche Bank)، اچ‌اس‌بی‌سی (HSBC)، کی‌بی‌سی (KBC Bank)، ناتیکسیس (Natixis)، رابوبانک (Rabobank)، سوسیته جنرال (Societe Generale)، بانکو سانتاندر (Banco Santander) و یونی کردیت (UniCredit) با استفاده از پلتفرم بلاکچین IBM برای بهره‌گیری از مجوز بلاک‌چین برای معامله‌ها در تجارت مالی زنجیره تامین ساخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرمایه‌گذاری شرکت آی بی ام در ادامه مطلب از کوین نیک با ما همراه باشید.

این پلتفرم به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا برای برقراری روابط تجاری جدید (فراهم‌کردن قدرت دید کامل در مورد معامله‌ها و وضعیت ترابری)، همتایان قابل اعتماد را شناسایی کرده و کل این فرآیند را از ایجاد سفارش تا اجرای پرداخت به صورت دیجیتالی انجام دهند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تفاوت بلاک چین غیرمتمرکز و توزیع شده با سایر شبکه‌های متمرکز چیست؟

همکاری we.trade با شرکت آی بی ام

we.trade در یک بیانیه مطبوعاتی، از «همکاری روبه‌رشد» با شرکت آی بی ام پرده برداشت و اعلام کرد که این غول فناوری به‌عنوان یک سهامدار جدید به بانک‌های موسس آن پیوسته است.

جیسون کلی (Jason Kelley) مدیر سرویس‌های بلاک‌چین آی‌بی‌ام گفت:

«مسیر استراتژیک we.trade و شرکت آی بی ام بر رشد و شفافیت در کل اکوسیستم تجاری متمرکز شده است و در جهت تقویت تاثیر شبکه بلاک‌چین و گسترش دسترسی به امور مالی و سایر خدمات به این بازار، همکاری می‌کند».

همکاری we.trade با شرکت آی بی ام

شرکت IBM

با شروع ژوئیه سال ۲۰۲۰، we.trade قبل از گسترش این شبکه در سطح جهان که در قاره آسیا شروع خواهد شد، خدمات خود را برای بانک‌ها و کلاینت‌های جدید در سراسر اروپا گسترش خواهد داد. همچنین، این پلتفرم می‌تواند قابلیت همکاری با دیگر شبکه‌های توزیع مالی تجارت مبتنی بر دفترکل را داشته باشد، مانند آنچه قبلا با eTradeConnect مستقر در هنگ کنگ انجام شد؛ یک پلتفرم تجارت مالی مبتنی بر بلاک‌چین که توسط ۱۲ بانک آسیایی تشکیل شده است.

کیاران مک گووان (Ciaran McGowan) مدیرعامل we.Trade گفت:

«اکنون با رضایت از الزامات قانونی، امنیتی، انطباق و ادغام ۱۶ مورد از بزرگ‌ترین بانک‌های اروپا، we.Trade به‌سمت تجاری‌سازی کامل حرکت می‌کند، زیرا بانک‌ها در ماه‌های آینده حداقل ۱۰٪ مشتریان خود را وارد این شبکه می‌کنند. شرکت‌های کوچک تا متوسط و شرکت‌های تازه تاسیس، کمترین دسترسی را به نقدشوندگی و خدمات فناوری در بازرگانی تجاری داشته‌اند. به‌ویژه دیدن همکاری موسسه‌های مالی رقیب در ایجاد خدمات بهتر و پیشنهادهای مالی نوآورانه برای این شرکت‌ها بسیار جالب است. خدمات بیمه، یکپارچه‌سازی سیستم‌های حسابداری و اتصال مستقیم به پلتفرم‌های جهانی، باعث تقویت و افزایش تجربه این نوع کسب‌وکارها می‌شود.»

منبع: blocktribune