یک سرمایه ‌گذار آمریکایی رمزارزها از یک نوجوان ۱۸ ساله دبیرستانی نیویورکی به جرم مغز متفکر و سردسته یک برنامه حمله سایبری شکایت کرد. اتهام گزارش‌شده دزدیدن میلیون‌ها دلار رمزارز از این سرمایه ‌گذار آمریکایی است. برای اطلاع از سایر اخبار حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

شاکی، مایکل ترپین (Michael Terpin)، الیس پینسکی (Ellis Pinsky)، اهل ایروینگتون نیوریورک، و همدستان او را به کلاهبرداری و دزدیدن ۲۳.۸ میلیون دلار رمزارز در ژانویه ۲۰۱۸ متهم کرد، هنگامی که متهم ۱۵ ساله بود. ترپین اکنون به دنبال دریافت غرامت ۷۱.۴ میلیون دلاری است.

ترپین در شکایت‌نامه‌ای که در دادگاه فدرال در وایت پلینز نیویورک نوشت ادعا کرد:

ظاهرا پینسکی فقط یک نوجوان آمریکایی است اما اکنون جریان فرق کرده است.

در حال حاضر، اطلاعات مشخصی از پینسکی در دست نیست. جستجوی پلیس از طریق شماره تلفن و آدرس او که از طریق سوابق دادگاهی پیدا شده بی‌نتیجه مانده و هنوز مشخص نیست که آیا پینسکی وکیل دارد یا خیر.

طبق داده‌های شرکت امنیت سایبری سایفرتریس (CipherTrace)، جرائم مرتبط با ارزهای دیجیتال رو به افزایش هستند. میزان دارایی دیجیتال سرقت‌شده از ۱.۷۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به ۴.۵۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسید.

این سرمایه ‌گذار آمریکایی در شکایت خود گفت پینسکی و «دارودسته راهزن دیجیتالی‌اش» پس از به‌دست‌گرفتن کنترل تلفن‌های هوشمند قربانیان از طریق «تعویض سیم کارت» اقدام به سرقت دارایی‌ها کرده‌اند و پینسکی به دوستان خود فخر می‌فروخت که هرگز دستگیر نخواهد شد.

ترپین پینسکی و همدستان او را، که نام هیچ‌کدام در شکایت‌نامه ذکر نشده است، متهم به نقض قوانین فدرال در مورد کلاهبرداری رایانه‌ای است.

ترپین در می ۲۰۱۹، با دریافت ۷۵.۸ میلیون دلار غرامت، برنده پرونده‌ای شد که در یک دادگاه دولتی کالیفرنیا علیه متهم هک‌های مجرمانه در کالیفرنیا و نیویورک، نیکولاس تروگلیا (Nicholas Truglia) مطرح شده بود. طبق ادعای این سرمایه ‌گذار آمریکایی، تروگلیا همدست پینسکی است.

ترپین گفت که اتهامات مطرح‌شده در دادگاه نیویورک مربوط به دزدی ۲۳.۸ میلیون دلاری بوده است. سوابق دادگاه نشان می‌دهند که ترپین همچنین از شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه AT&T Mobility در لوس‌آنجلس برای پرداخت ۲۴۰ میلیون دلار شکایت کرد. علاوه بر این، سوابق نشان می‌دهد که یک قاضی در حال بررسی درخواست AT&T Mobility برای مختومه‌ اعلام‌کردن این پرونده است.

تعویض سیم‌کارت هنگامی اتفاق می‌افتد که یک هکر تلاش دارد شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه را فریب داده و وادار به انتقال شماره تلفن هدف از یک سیم کارت ثبت‌شده کند، تراشه پلاستیکی کوچکی که تلفن را به یک شبکه سلولی متصل می‌کند، به سیم‌کارتی که هکر در اختیار دارد.

هکر این کار را با کمک فردی در شرکت ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه انجام می‌دهد و یا با ارائه اطلاعات شماره تلفن هدف که از رسانه‌های اجتماعی و یا سایر حساب‌های اینترنتی به دست آورده باشد.

منبع: NYpost