در چند روز گذشته، تتر با قیمت پایین‌تری به فروش می‌رسد. طبق باور کارشناسان، وضعیت تتر تهدیدی برای بیت کوین است. اما به نظر می‌رسد این اتفاقی مثبت برای بیت کوین باشد.

مدت‌هاست که بیت کوین به سختی تلاش می‌کند تا از مرحله مقاومت خود عبور کرده و به قیمت بالای ۱۰ هزار دلار برسد. درست همانند بازارهای مالی سنتی، با شیوع هر چه بیشتر ویروس کرونا، بازارهای ارزهای دیجیتال هم دچار لرزش‌ها و تحولات خاص خود شدند. هرچند، پس از گذشت نیمی از سال ۲۰۲۰، شرایط بیت کوین اساسا تغییر بهتری نداشته و در عوض، شرایط متزلزل‌تر پیدا کرده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سقوط ۴۰ درصدی معاملات بیت کوین ؛ آیا رمزارزها وارد خواب زمستانی می‌شوند؟

همانطور که آگاه هستیم، حرکات قیمت بیت کوین، نفوذ بالایی در بازار‌ آلت کوین‌ها دارد. اما از آن جالب‌تر این است که ‌آینده بیت کوین، به آینده بزرگ‌ترین استیبل کوین حال حاضر دنیا، یعنی تتر، گره خورده است. آیا واقعا وضعیت تتر تهدیدی برای بیت کوین محسوب می‌شود؟ طی گزارش تازه‌ای از Longhash، اعلام شده که فروش تخفیف‌ خورده تتر در چند روز اخیر، احتمالا نشان از بازار ضعیف‌تر بیت کوین دارد.

طبق آخرین توییتی که توسط تریدری به نام Theta Seek منتشر شده، احتمالا در یک رویکرد به بازار ضعیف هستیم:

وضعیت بازار بیت کوین
شرایط رویکرد به بازار بیت کوین از نگاه یک تریدر

آیا وضعیت تتر تهدیدی برای بیت کوین محسوب می‌شود؟

در این گزارش آمده است:

در ۲ ماه اخیر، بیت کوین حتی با قیمت ۹٫۷۰۰ دلار، بارها دستیابی به قیمت ۱۰ هزار دلار را پس زده و حساسیت زیادی به فشار بالای فروش داشته است. داده‌هایی از سوی ByteTree نشان می‌دهند که ماینرها بیشتر بیت کوین‌هایی که استخراج می‌کنند را در هفته اخیر به فروش گذاشته‌اند. از ۲۴ ژوئن، ماینرهای بیت کوین ۶۵۰۶ بیت کوین را استخراج کرده‌اند، ۶۲۶۷ بیت کوین را فروخته‌ند و تنها ۲۳۹ بیت کوین را نگه داشته‌اند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تغییر ایدئولوژی سرمایه گذاران بیت کوین در سال ۲۰۲۰

تتر به طور گسترده‌ای در بین تریدرهای چینی مورد استفاده قرار می گیرد. طبق گزارشی که توسط Diar منتشر شده، قابل مشاهده است که بخش اعظمی از حجم بالای تتر در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ از سوی کاربران چینی ایجاد شده است. اما در طی چند روز اخیر، تتر با تخفیف به فروش می‌رسد. این مسئله نشان از این دارد که در بازارهایی مانند چین، خریداران بیت کوین تمایل کمتری به تتر پیدا کرده‌اند. در ادامه این گزارش اضافه شده که:

کاهش قیمت تتر می‌تواند نشان از این داشته باشد که فروشندگان بیت کوین نسبت به فعالیت‌های تتر، تمایل کمتری پیدا کرده‌اند.

تتر در صرافی ارزهای دیجیتال
وضعیت عملکرد تتر در صرافی‌ها

شرایط مثبت بیت کوین با کاهش قیمت تتر

هنگامی که در اوایل سال ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین افت کرد، تقاضا نسبت به خرید تتر افزایش پیدا کرده بود و حجم نگهداری تتر توسط صرافی‌ها متعاقبا افزایش داشت. در حقیقت، طبق داده‌هایی از سوی Glassnode، در آن زمان میزان حساب‌های نگهدارنده تتر به بالاترین حد خود در ماه آوریل رسید. هرچند، حالا طبق گزارشی که از سوی Longhash منتشر شده، کاهش ارزش تتر ممکن است یک نشانه مثبت برای بیت کوین باشد. در این گزارش اشاره شده:

هنگامی که سرمایه‌‌گذاران در بازار ارزهای دیجیتال به دنبال امنیت هستند، معمولا به سراغ استیبل کوین‌ها می‌روند. بنابراین، تتر انتخاب اول آن‌ها محسوب می‌شود و سرمایه‌گذاران با حفظ آن، صبر می‌کنند تا دوباره وارد بازار کوین‌ها شوند. هنگامی که دوباره وارد بازار شوند، ارزش این استیبل کوین می‌تواند با فروش تترهای ذخیره‌ شده، کاهش پیدا کند تا سرمایه‌گذاران دوباره بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال را خریداری کنند.

 

در حال حاضر، بیت کوین توانسته سر خود را در بازار قیمت ۹ هزار دلار بالا نگه دارد و قیمت آن به آرامی رو به افزایش است.

نظر شما در خصوص رابطه بازار تتر با بازار بیت کوین چیست؟ نظر خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: AMB Crypto