بازار استیبل کوین‌ها یا ارزهای ثابت به صورت تصاعدی در حال رشد است و در حال حاضر ارز دیجیتال تتر (Tether) با سهم بازار بیش از ۸ میلیارد دلار پیشتاز این بازار است. با کوین نیک همراه باشید.

در عرضه اخیر ارز تتر USDT که در ۱۵ می ۲۰۲۰، با عنوان «تکمیل موجودی» صورت گرفت، سهم بازار این ارز ثابت از ریپل (XRP) پیشی گرفت. به این ترتیب سهم بازار تتر به ۸/۸۳۲/۶۰۷/۷۸۳ دلار رسید که کمی بالاتر از سهم بازار ریپل با ۸/۸۲۶/۱۹۷/۱۰۵ دلار است.

در پنجم ژانویه ۲۰۲۰ سهم بازار تتر تنها ۴/۱ میلیارد دلار بود که در حال حاضر نزدیک به ۸/۸ میلیارد رسیده است، این نشان می‌دهد کل سهم بازار تتر از ابتدای امسال بیش از دو برابر شده است.

خرید ارز تتر

رشد سهم بازار تتر

این مطلب راهم مطالعه کنید: رمزارز تتر : پرکاربردترین رمزارز دنیا

یکی از سریع‌ترین پلتفرم‌های در حال رشد در زمینه تتر، شبکه ترون (Tron network) است که بالغ بر ۲/۱ میلیارد دلار تترهای موجود در بازار در این پلتفرم معامله می‌شود. این موضوع یک رشد نمایی شدید از ماه مارس را نشان می‌دهد، در آن زمان تنها ۶۰۰ میلیون دلار تتر روی این پلتفرم وجود دشت. در حال حاضر شبکه ترون از پلفترم اومنی مبتنی بر تتر (Omni) هم بزرگ‌تر است.

علیرغم افزایش میزان سرمایه‌گذاری در تتر در یک سال گذشته، همچنان شک و تردید در زمینه این پلتفرم وجود دارد.

در ماه مارس ۲۰۱۹ این شرکت در شرایط خدمات خود بازنگری کرد و اعلام کرد دیگر دارایی‌های تتر (USDT) این شرکت با نسبت برابر ۱ به ۱ در برابر دلار پشتیبانی نمی‌شود.

همچنین دستکاری‌های اخیر در بازار توسط بیت فاینکس (Bitfinex ) و وام ۷۵۰ میلیون دلار آن نظرات بسیاری را در مورد ماهیت ارزهای ثابت تغییر داده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: استیبل کوین ها چه ضرری برای قیمت بیت‌کوین دارند؟

آیا رشد سهم بازار تتر حباب است؟

علاوه بر این در یک سال گذشته، تراز تتر در صرافی‌ها با نسبت بزرگی در حال افزایش است و تحلیلگران را نسبت به ثبات نسبی این ارز در بازار دچار تردید کرده است.

در تاریخ ۱۵ می ۲۰۱۹ تراز تتر در صرافی‌های ارز دیجیتال تنها ۱۹۰ میلیون دلار بود، اما در کمتر از ۲ ماه و با افزایش قیمت بیت کوین به ۱۳٫۸۰۰ دلار، این تراز به بیش از ۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد. البته پس از آن و در نیمه دوم سال، همزمان با کاهش قیمت بیت کوین تراز تتر هم کاهش یافت.

اما در سال ۲۰۲۰ تراز تتر به بالاترین حد خود رسید، به صورتی که از ۴۴۲ میلیون دلار در ۱۸ فوریه، ۳۸۰ درصد رشد داشت و به ۲ میلیارد دلار در ۱۵ می رسید.

با وجود رشد انفجاری تتر و تتحت شعاع قرار دادن ریپل در نمودار سهم بازار، تحلیلگران همچنان در مورد حباب بودن عرضه تتر و تراز بالای تتر در صرافی‌ها بحث می‌کنند.

اما از جنبه مثبت، ارز تتر (USDT) به خوبی نشان داده‌ است یک ابزار مفید برای کاربران ارزهای دیجیتال است که صورت عدم وجود این ارز فرصتی برای خرید و معامله به وسیله ارزهای فیات و سنتی پیدا نمی‌کردند.

به نظر شما رشد سهم بازار تتر باز هم ادامه خواهد داشت یا با رکود اقتصادی و کاهش ارزش دلار، ارزش تتر هم کاهش پیدا خواهد کرد؟ فراموش نکنید تحلیل‌ها و نظرات خود در مورد ارزهای دیجیتال را می‌توانید از طریق کوین نیک با دیگران به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptonewmedia