در چند وقت اخیر، شاهد تلاش فراوانی از سوی تتر در جدول ارزش بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. تتر دائما سعی کرده تا به جایگاه سوم ارزش بازار دست پیدا کند. این استیبل کوین بارها توانسته ریپل را به جایگاه چهارم منتقل کند که البته دوباره عقب کشیده است. اما با توجه به کاهش محبوبیت ریپل و افزایش محبوبیت تتر، بعید نیست که به زودی ریپل در برابر تتر زانو بزند. نزدیک شدن تتر به جایگاه سوم، باعث آغاز رقابت تازه‌ای میان ارزش اتر در برابر تتر خواهد شد. آیا تتر در پلتفرم اتریوم می‌تواند به عنوان ابزار پرداخت اتریوم جای اتر را بگیرد؟ با کوین نیک همراه باشید.

در حالی که میزان عرضه تتر در چند وقت اخیر توانسته به بالاترین حد خود برسد، به نظر می‌رسد شاهد روند کاملاً مثبت این استیبل کوین در برابر روند منفی بیت کوین بوده‌ایم. چند روز پیش، آماری از سوی Arcane منتشر شد که در آن خبر از افزایش ارزش آلت کوین‌ها در برابر بیت کوین می‌داد. لازم به ذکر است که تتر، در ابتدا بر اساس پروتکل Omni روی شبکه بلاک چین بیت کوین قرار داشت و سپس روی پروتکل‌های دیگری هم جای خود را باز کرد. اتریوم، ترون و ایاس، از جمله بلاک چین‌های دیگری بودند که تتر به آن‌ها اضافه شد. سال پیش بود که این شبکه‌های بلاک چین، بیشترین سهم فعالیت را از تراکنش‌های تتر در اختیار داشتند.

میزان تراکنش‌های تتر در بلاک چین بیت کوین و اتریوم

ارزش اتر در برابر تتر

اگر به نمودار بالا توجه کنید، متوجه خواهید شد که تبادلات روی پروتکل اتریوم به لطف سرعت بالاتر تایید معاملات، سرعت بالاتر دریافت پول و هزینه‌های پایین‌تر به نسبت پروتکل Omni، بسیار بهتر بوده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر ؛ اتفاقی مهم در بازار رمزارزها

اتر در برابر تتر ممکن است عقب نشینی کند

آنتونی ساسانو (Anthony Sassano) موسس شرکت اطلاعاتی EthHun اتریوم، اشاره کرده است که پلتفرم اتریوم، فضای بسیار بهتری برای سیستم پرداخت تتر و دیگر استیبل کوین‌ها فراهم می‌کند. پائولو آردونیو (Paolo Ardonio)، مدیر ارشد فناوری تتر هم اشاره کرده است که میزان هزینه تراکنش‌ها و سرعت تایید آن‌ها، از جمله دلایل مهمی بود که باعث شد تتر به دیگر پلتفرم‌ها کوچ کند. همچنین آن‌ها سعی داشته‌اند تا خواسته تریدرها را با این کار برآورده کنند.

در حالی که جامعه اتریوم شاهد توسعه‌های بسیار زیادی روی پلتفرم خود است،‌ همچنین توجه به تاثیرات و تغییراتی که تتر در پلتفرم اتریوم به همراه خواهد داشت، از اهمیت بالایی برخوردار شده است. اتریوم در حال حاضر بیشترین سهم را از عرضه تتر در اختیار دارد. در حالی که این مسئله می‌تواند نشان از ارزش بالای زیر ساخت اتریوم داشته باشد، در عین حالا باعث بالاتر رفتن هزینه‌ها روی اتریوم، و از دور خارج کردن دیگر اپلیکیشن‌ها می‌شود. در حقیقت، اگر این مسئله ادامه پیدا کند، ارزش اتر در برابر تتر کاملا تهدید می‌شود و تتر می‌تواند در نهایت جایگاه اتر را به عنوان یک ابزار پرداخت در اکوسیستم اتریوم تصاحب کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: رمزارز تتر : پرکاربردترین رمزارز دنیا

در نتیجه، کوچ تتر از بلاک چین بیت کوین می‌تواند به همان دلایل مزبور باشد. کندی در تایید تراکنش‌ها و هزینه بالاتر معاملات. اما با توجه به سرعت بالای توسعه تتر در پلتفرم اتریوم و افزایش محبوبیت آن و البته تهدید جایگاه اتر، همین مسائل ممکن است باعث شود در نهایت تتر باز هم به کوچ روی بلاک چین دیگری فکر کند.

منبع: AMB Crypto