لایحه پیشنهادی تنظیم مقررات تتر تحت عنوان Stable Act می‌تواند پایان این رمز ارز را به بار بیاورد. دولت آمریکا خواهان کنترل دقیق‌تر روی استیبل کوین‌هاست. تتر ممکن است با یک دلار رمزنگاری شده و قانونی جایگزین شود.

لایحه پیشنهادی تنظیم مقررات تتر

استیبل کوین‌های فاقد مقررات نظیر تتر (Tether) با افزایش فشار نظارتی از طرف دولت ایالات متحده روبرو می‌شوند. لایحه جدید ایالات متحده به نام Stable Act باعث ایجاد اضطراب در محافل ارزهای دیجتال شده است. تصویب این لایحه می‌تواند به میلیاردها دلار تراکنش پایان داده و این صنعت را چندین سال به عقب براند.

لایحه پیشنهادی تنظیم مقررات تتر خواستار مجوزهای بانکی برای صادرکنندگان استیبل کوین‌هایی مانند تتر است.

داستان اینجا تمام نمی‌شود. این لایحه الزامات بیشتری را برای گزارش فدرال رزرو پیشنهاد کرده است. همچنین، این لایحه پیشنهاد صدور مجوز را علاوه بر الزامات ممیزی مستمر و صدور یک بیمه نامه برای پوشش دارایی‌ها مطرح کرده است.

پیشنهاد دیگر ممکن است صادرکنندگان استیبل کوین را ملزم به ذخیره مستقیم ذخایر خود در فدرال رزرو کند. این امر آنها را تحت کنترل بانک مرکزی قرار داده و روال همگانی و عمومی آنها را به شدت محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: تراکنش های روزانه تتر از بیت کوین و پی پال فراتر رفت

آخرالزمانی برای تتر

گزارشی از سوی Dragonfly Research، به تحقیق و بررسی عمیق‌تر استفاده فعلی از استیبل کوین‌ها پرداخته است. این گزارش نتیجه گرفته که این لایحه در صورت تصویب می‌تواند پایانی برای تتر باشد.

بدون شک، روزی که تتر نابود شود آخرالزمان خواهد بود.

تتر بزرگترین و پرکاربردترین استیبل کوین است. بر اساس داده‌های Tether Transparency Report، میزان عرضه تتر تنها در سال جاری از ۴/۱ میلیارد دلار ارزش بازار در اوایل ژانویه، امروز به ۲۰/۹ میلیارد دلار رسیده و ۴۱۰ درصد افزایش داشته است.

نابودی تتر مساوی با نابودی بازار ارزهای دیجیتال

با از بین رفتن تتر، بازار ارزهای دیجیتال دچار اختلال شدیدی خواهد شد

مزایای تتر

تتر یا همان دلار رمزنگاری شده، طی چند سال گذشته انقلابی در این صنعت ایجاد کرده است. تتر درگاه‌های معاملاتی عظیمی را با نقدینگی گسترده باز کرده که این کار با استفاده از ارز فیات غیرممکن بود.

USDT برای بسیاری از شهروندان در کشورهایی که دچار تورم بیش از حد یا کنترل دقیق ارز هستند، در حکم یک قایق نجات بوده است. همچنین به قدرت گرفتن و رونق دیفای در کنار اتریوم کمک کرده است.

با این حال، چندین مؤسسه حقوقی و وکلای مدافع ایالات متحده در حال تحقیق در مورد تتر هستند. تاکنون این شرکت از خود دفاعی نکرده است. این تحقیق اضافه کرده که تتر نمی‌تواند رشد عظیم خود را حفظ کند و ناپایدار است. نویسندگان این تحقیق اظهار داشتند که نابودی تتر، کل این صنعت را به زیر می‌کشد.

بازارهای ارز دیجیتال تصرف خواهند شد، صرافی‌ها بهم می‌ریزند، میلیون‌ها تردیدر ارز دیجیتال احتمالاً دارایی‌هایشان را مسدود کرده و قیمت‌ها در همه جا ریزش خواهد کرد.

آینده استیبل کوین‌ها

در حال حاضر، لایحه پیشنهادی تنظیم مقررات تتر (Stable Act) تنها یک پیشنهاد است. به عنوان مثال، این پیشنهاد با انتقادات بسیاری از سوی رهبران صنعت و کارآفرینان روبرو می‌شود. آنها می‌گویند که این پیشنهاد، ایالات متحده را از نظر نوآوری و دیجیتالی شدن به قرون وسطی بازمی‌گرداند.

با این حال، بیانیه اخیر کارگروه ریاست جمهوری حاکی از ضعف این بخش ارز دیجیتال است. این بیانیه می‌گوید که همه هولدرهای استیبل کوین باید تحت الزامات KYC قرار بگیرند و این نشان می‌دهد که استیبل کوین‌ها هنوز در معرض خطر قرار دارند.

تتر ممکن است آینده دلار دیجیتال نباشد. اول اینکه، یک استیبل کوین قانونی به عنوان استاندارد جایگزین احتمالی آن باشد. سپس، به ناچار کنترل‌ها و بررسی‌های هویتی بیشتری از سوی دولت‌ها، بانک‌ها و مقامات مالیاتی انجام خواهد شد. اگر چنین باشد، آزادی‌هایی که امروز با پول دیجیتال داریم، دیگر وجود نخواهد داشت.

نظر شما در مورد پایان کار تتر و تأثیر آن در بازار ارزهای دیجیتال چیست؟ نظرات خود را در وب سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: beincrypto