تتر، استیبل کوین طراحی شده برای دلار آمریکا، توانست از نظر ارزش بازار، ارز دیجیتال ریپل را کنار بزند و در رتبه سوم قرار بگیرد. این آمار توسط Messari و Coin Market Cap مشخص شده است.

در یک نشست خبری، این استیبل کوین که خود را «پادشاه غیرقابل انکار ارزهای دیجیتال» معرفی کرده است، اعلام شد که در ۱۲ مارچ، توانسته از ۵ میلیارد دلار ارزش بازار عبور کند. البته ارقام در سایت‌های Messari و Coin Market Cap این ارزش را ۴.۸ میلیارد دلار تعیین کرده‌اند.

در جدول ارزش‌بندی ارزهای دیجیتال، در حالی که قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال رو به کاهش هستند، بازرگانان و افراد حاضر در بازار رمزارزها، در حال فروش ارزهای دیجیتال پرنوسان خود و تبدیل آن‌ها به استیبل کوین‌ها هستند. تنها در ۲ روز گذشته، به دلیل شیوع بیماری کرونا، بیت کوین نزدیک به ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است و همراه با در هم کوبیده شدن بازارهای سهام و غیره، شیبی تند را پیش گرفته است.

اما در حال حاضر، تتر به یکی از بیشترین ارزهای معامله شده تبدیل شده است. در ۲۴ ساعت گذشته، حجم تبادلات تتر نزدیک به ۴/۱ میلیارد دلار بوده است، بیشتر از ۵ برابر بیت کوین که در رتبه اول ارزش بازار قرار دارد. به همین دلیل نیست که تتر خود را در حال حاضر پادشاه ارزهای دیجیتال می‌نامد.

البته در این شرایط، سوال‌های مختلفی به وجود آمده است. مثلا این که خرید تتر چقدر ریسک دارد. چرا که این شرکت تحت تحیق و بازرسی کلاهبرداری قرار دارد. در حال حاضر شرکت تتر و کمپانی خواهر او یعنی Bitfinex، تحت بررسی قانونی به دلیل وجود احتمال یک کلاهبرداری ۸۵۰ میلیون دلاری هستند.

همچنین تتر اعلام کرده بود که استیبل کوین آن‌ها کاملا توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شوند، اما در نهایت مشخص شد که تنها ۷۴ درصد از استیبل کوین تتر پشتیبانی شده است.

با این حال، از فوریه سال ۲۰۱۹ که این استیبل کوین ۲ میلیارد دلار ارزش داشت، ارزش بازار خود را به ۲ برابر رسانده است.

منبع: decrypt.co