بر اساس گزارش‌های منتشر شده میزان متوسط ارزش تراکنش های روزانه تتر از ارزش تراکنش های روزانه بیت کوین و همچنین پی پال فراتر رفته است. گزارشی که CoinMetrics منتشر کرده حاکی از آن است که متوسط ۷ روزه ارزش تراکنش های روزانه تتر تا روز ۲۰ اوت (۳۰ مرداد) از مرز ۳/۵۵ میلیارد دلار گذر کرده است. این مقدار ۲۰ درصد از ارزش تراکنش های روزانه بیت کوین به میزان ۲/۹۴ میلیارد دلار، بیشتر است.

تراکنش های روزانه تتر

نموداری مقایسه‌ای ارزش تراکنش های تتر و بیت کوین

پس از شش ماه روند افزایشی، بالاخره ارزش تراکنش‌های تتر توانست از بیت کوین بیشتر شود و به نظر می‌رسد در آینده نیز سهم بیشتری از تراکنش‌های زنجیره‌ای بازار را از آن خود خواهد کرد. از دلایل موج جهشی تتر می‌توان به رونق فعالیت‌های غیرمتمرکز مالی و پروتکل‌های انتقال توکن اشاره کرد.

همچنین جان پل کانینگ، اقتصاددان معروف به این نکته اشاره می‌کند که طبق گزارش سه ماهه‌ی دوم پی پال، متوسط ارزش تراکنش‌ های روزانه غول پرداخت‌های آنلاین نیز کمتر از تتر و به میزان ۲/۹۴ میلیارد دلار است.

اگرچه که مقایسه تراکنش‌های پلتفرم معروف و شناخته‌شده پی پال با تتر چندان مقایسه منصفانه‌ای نیست.

ضمنا مقدار تتر در دسترس، طبق گزارشی که تتر تحت عنوان شفافیت تتر منتشر کرده، امسال افزایش یافته و از ۱۳ میلیارد دلار فراتر رفته است. از ابتدای امسال مقدار تتر موجود در بازار ۲۲۵ درصد افزایش یافته و اصلا هم به نظر نمی‌رسد این روند متوقف شود. برخی از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال معتقدند تا پایان ۲۰۲۰ این مقدار به ۲۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: آیا وضعیت تتر تهدیدی برای بیت کوین است؟ رابطه تنگانگ تتر با بیت کوین همچنان ادامه دارد

افزایش علاقه برای سرمایه‌گذاری روی تتر از لحاظی با حال‌وهوای این روزهای اقتصاد جهان در ارتباط است و نشان می‌دهد مردم از روش‌های سنتی پرداخت مالی روی‌گردان شده‌اند. در این دوران که مردم دچار سردرگمی و شک‌وتردید هستند، امکانات، امنیت و سودآوری ارزهای دیجیتال بیشتر از هر زمان دیگری قابل توجه است. مردم دنبال جایگزین‌های بهتری برای سیستم بانکداری و پرداخت سنتی هستند.

حدود دو سوم تتر موجود در بازار در حالا حاضر روی شبکه اتریوم است و این موضوع باعث شده سرعت این شبکه کاهش یابد و هزینه استفاده از تتر زیاد شود. میزان کل کارمزدهای تتر در سی روز گذشته ۸/۶ میلیون دلار بوده و از این لحاظ بیشترین میزان کارمزد در جایگاه دوم قرار می‌گیرد.

هزینه بالای کارمزد شبکه اتریوم تتر را به صرافت آن انداخته است که به بلاک چین‌های سریع‌تری مثل شبکه OMG، ایاس و ترون مهاجرت کند.

فراموش نکنید نظرات، ایده‌ها و تحلیل‌های خود درباره ارزهای دیجیتال را از طریق سایت کوین نیک با ما در میان بگذارید. همچنین می‌توانید آخرین اخبار و اطلاعات پیرامون این حوزه را از طریق حساب توییتر کوین نیک یا اینستاگرام کوین نیک دنبال کنید.

منبع: CoinTelegraph