پس از روزهای جنجالی انتخابات آمریکا، جو بایدن به جایگاه رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا رسید و بیت کوین نیز در یک رویداد کلاسیک، درگیر یکی از بزرگ‌ترین خبرهای این روزهای دنیا قرار گرفت. با انتشار این خبر، بیت کوین تنها در ۲ ساعت بیش از ۸۵۰ دلار کاهش قیمت پیدا کرد. آیا تاثیر انتخاب بایدن روی ارزهای دیجیتال ادامه‌دار خواهد بود؟

بایدن در حال حاضر با کسب ۲۹۰ رای از ۲۷۰ رای مورد نیاز، مقام ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را از ترامپی که تنها ۲۱۴ رای دارد، برنده شد. خبر تغییر ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا به قدری بزرگ بود که در دنیای ارزهای دیجیتال هم تاثیر خود را گذاشت. یکی از اولین ارزهای دیجیتالی که سریعا از این خبر تاثیر گرفت، بیت کوین بود.

پس از اعلام برنده شدن بایدن، او در توییتر از ملت و تمامی پشتیبانان خود تشکر کرد و گفت:

آمریکا، من مفتخرم که شما من را برای رهبری کشور بزرگ‌مان انتخاب کردید.
راهی که در پیش داریم سخت خواهد بود، اما من به شما این را قول می‌دهم که رئیس جمهور تمامی آمریکایی‌ها باشم، چه به من رای داده باشید چه نداده باشید.

جشن و شادی همه جا گسترش یافته است و می‌توان گفت این مسئله فقط مختص به آمریکا نبوده است. هرچند که دونالد ترامپ خبر پیروزی بایدن را قبول نداشت و با حروف بزرگ در توییتر نوشت:

من با اختلاف زیاد، برنده این انتخابات شدم!

بیشتر بخوانید: صعود دوباره بیت کوین به بالای ۱۴۰۰۰ دلار با اعلام نتایج اولیه انتخابات امریکا

تاثیر انتخاب بایدن روی ارزهای دیجیتال

اما خارج از مسائلی که در خاک آمریکا می‌گذرد، دنیای ارزهای دیجیتال هم روزهای شلوغی را سپری می‌کند. در حالیکه بیت کوین افزایش قیمت چشمگیری را تجربه می‌کرد، پس از اعلام پیروزی بایدن، از قیمت بیش از ۱۵٫۴۰۰ دلار، به قیمت ۱۴٫۷۰۰ دلار کاهش پیدا کرد. اما بیت کوین توانست کمی تصحیح قیمت داشته باشد و به ۱۵٫۰۰۰ دلار بازگردد، اما این تصحیح قیمت دوامی نداشت و دوباره قیمت بیت کوین به ۱۴٫۵۵۵ دلار رسید. در حال حاضر بیت کوین روی قیمت‌های ۱۴٫۹۰۰ دلار بازی می‌کند.

کاهش قیمت بیت کوین پس از بایدن

تاثیر بایدن در ارزهای دیجیتال: کاهش قیمت بیت کوین پس از بایدن

از طرفی در خصوص تریدرهای سوینگ، آن‌ها شرایط متفاوتی را برای بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند. نمودارهایی که شمع‌های آن‌ها برای ۲۴ ساعت تنظیم شده است، به نظر می‌رسد که به یک تصحیح قیمت سلامت اشاره دارند. حتی با وجود این که بیت کوین به دلیل استرس حاکم در اخبار کاهش قیمت پیدا کرده، از نگاه آن‌ها، این ارز دیجیتال در شرایط گاوی به روند خود ادامه می‌دهد. این مسئله حتی باعث شده است تا خیال بسیاری از مردم به خاطر نگرانی از حباب بودن قیمت بیت کوین راحت شود.

بیت کوین در حال حاضر در یک کانال عادی قرار دارد و  شاخص‌ها توانسته‌اند کمی ریکاوری شوند.

اما سوال این است که تاثیر انتخاب بایدن روی ارزهای دیجیتال چطور خواهد بود؟ هنوز برای پاسخ به این سوال زود است و نمی‌توان به این زودی با مهره‌های شطرنج بازی کرد. پیش از انتخابات، بسیاری از جوامع بر این باور بودند که پیروزی ترامپ برای بازار خوب خواهد بود. در عین حال، از نگاه آن‌ها انتخاب بایدن برای سرمایه‌گذاران شرایطی خوب را فراهم نخواهد کرد.

هر چند باید صبر کرد و دید. نظر شما در خصوص این اتفاق چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: CryptoPotato