بیت‌کوین در ماه مه سال ۲۰۲۰ شاهد هالوینگ (کاهش پاداش استخراج موفق یک بلوک) بعدی خود خواهد بود. ناکاموتو (خالق بیت‌کوین) مشخص کرده که پاداش استخراج موفق هر ۲۱۰۰۰۰ بلوک به نصف کاهش می‌یابد. این امر تقریبا هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد (با کاهش تخمین‌ زده شده به یک ساتوشی در حدود سال ۲۱۴۰)، نصف شدن ارزش بیت کوین بسیار مهم است.

در حال حاضر، پاداش استخراج یک بلوک ۱۲.۵ بیت‌کوین است و در ماه مه پاداش افزودن موفقیت‌آمیز یک بلوک به زنجیره بلوکی به ازای هر بلوک ۶.۲۵ بیت‌کوین کاهش می‌یابد. نرخ سالانه «تورم» فعلی (که شامل ابهاماتی نیز هست) بین ۳.۷ و ۳.۸ درصد است، به طور متوسط، هر روز ۱۴۴ بلوک و هر کدام به ارزش ۱۲.۵ بیت‌کوین استخراج می‌شود و روزانه تقریبا ۱۸۰۰ بیت‌کوین جدید به دست می‌آید. در این مطلب کوین نیک به بررسی بیشتر این موضوع می‌پردازیم.

(یک نکته قابل توجه برای ابهام‌زدایی، توصیف گسترش اندازه قابل‌توجه بیت‌کوین به عنوان تورم یاد می‌شود که می‌توان آن را سهام مربوط به یک دارایی یا سهام بازار در ارز‌های معمولی نامید و با تعریف قدیمی‌تر سازگار است. امروزه، اصطلاح تورم برای توصیف و فرض افزایش قیمت‌ها در اقتصاد به‌کار می‌رود. در واقع، این دیدگاه که با افزایش قیمت، خرید یک بیت‌کوین بیشتر می‌شود، بدون شک ضد تورم خواهد بود.)

نکته قابل توجه در مورد این موضوع این است که تورم سالانه بیت‌کوین با توجه به این کاهش، % ۱.۸ خواهد بود و به احتمال زیاد تا آن زمان تورم سالانه فعلی پایین‌تر از تورم ۲ درصدی بانک فدرال رزرو و تورم تخمینی ۱.۹ درصد شاخص قیمت‌ مصرف‌کننده در ایالات متحده قرار می‌گیرد.

نصف شدن ارزش بیت کوین در سال 2020

نصف شدن ارزش بیت کوین

آزمایش بر روی انسان، هیچ نهاد نظارتی لازم نیست

با توجه به زمینه گسترده سیاست‌های مالی در سراسر جهان، نصف شدن ارزش بیت کوین موقعیتی مساعد خواهد بود. بانک فدرال رزرو (و سایر بانک‌های مرکزی) علیرغم بیش از یک دهه تلاش‌های چشمگیر، کوشش کرده و نتوانسته‌اند حتی پس از گسترش ترازنامه خود و انجام بسیاری از برنامه‌های انبساطی دیگر نرخ تورم (که در رابطه با بانک فدرال رزرو % ۲ است) را مدیریت کنند.

حتی ناظران رویکرد بانکداری مرکزی به این موضوع توجه خواهند داشت که ناتوانی ظاهری بانک فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا، بانک مرکزی ژاپن و سایر موسسات این‌ چنینی در مدیریت تورم، با توجه به عدم درک نیروی بسیار قدرتمند خود منجر به برخی از روابط جدید نشده است (تنها باعث تحقیر شد). حتی یک بررسی دقیق تاریخی نشان می‌دهد که تورم دومین جنگ در برابر نیرو‌هایی در نظر گرفته می‌شود که در حال ویران‌ کردن تمدن هستند.

برعکس گروهی از اقتصاددانان این نهاد‌های شبه عمومی (معمولا) تلاش‌های خود را دوچندان کرده‌اند و اجرای سیاست‌های غیرمتعارف، که جدیدترین و شناخته‌ شده ترین فازهای ترتیبی آزادسازی کمی است را پذیرفته‌اند. اقتصاددانان بانک فدرال رزرو این مسئله را فراموش کرده‌اند یا به آن اهمیتی نمی‌دهند که دست و پنجه نرم کردن میلیاردها انسان واقعی تحت تدبیر سیاست‌های آن‌ها عملی برای تفکر خواننده است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: روانشناسی بازار چیست و چه تاثیری روی بازار ارز دیجیتال دارد؟

در واقع با وجود هشدارهایی در مورد خطرات احتمالی تورم پایین آمارهای پر حاشیه و دیگر گزارشات، با استناد به وخیم‌ بودن وضعیت مالی خانواده‌های آمریکایی، این سوال را به وجود می‌آورد که دقیقا از نظر بانک فدرال رزرو افزایش چندین درصدی قیمت‌ها چه تاثیراتی بر ده‌ها میلیون خانواده خواهد گذاشت.

بر خلاف آن، عرضه محدود بیت‌کوین همیشه برای سرمایه‌گذاران و هزینه‌کنندگان، آگاهی از اثرات تورم بر قدرت خرید بوده است. با این تفاسیر، نرخ تولید بیت‌کوین از طریق استخراج نسبت به نرخ هدف اعلام شده بانک فدرال رزرو در رده‌ای پایین‌تر (حتی پایین‌تر از نرخ اصلی تورم) قرار گرفت؛ و ممکن است بیت‌کوین در ماه مه سال ۲۰۲۰ دلایل غیرقابل محاسبه اقتصادی برای تبدیل شدن به ذخیره ارزش رقابتی و قانونی نسبت به دیگر ارزهای جهان داشته باشد؛ که البته بخشی از آن به نوسانات قیمت وابسته است.

نصف شدن ارزش بیت کوین به چه معناست؟

قیمت بیت کوین

آزادسازی کمی در مقابل فشردن کیفیتی

ممکن است کسی استدلال کند و من مطمئنم که بیت‌کوین با محدود کردن الگوریتمی تعداد نهایی که همیشه موجود است و بیشتر با تبدیل منشا آن (از طریق استخراج) به شخصیتی قابل پیش‌بینی، شفاف و ضعیف، به اجرای سیاست‌های مالی به عنوان فشردن کیفیتی نزدیک می‌شود. به عبارتی دیگر، این نقطه از لحاظ اقتصادی مقابل کمپین آزادسازی کمی است که بانک‌های مرکزی همچنان در معرض خطر ما قرار دارند.

بدون شک این موضوع به جذابیت آن افزوده و مانع از بروز نوسانات شدید می‌شود که احتمالا ویژگی‌های ذخیره‌ای آن را افزایش می‌دهد. بسیاری از مردم بر این باورند که نصف شدن ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰، روند صعودی جدیدی در قیمت برانگیخته می‌کند، اما این بحث خیلی قطعی نیست.

اگرچه اکنون بازار بیت‌کوین (و ارز‌های دیگر) نسبت به کاهش گذشته خود، پول‌ساز و شفاف‌تر است، اما در صورتی که این اثرات را نداشته باشد، ممکن است از قبل قیمت‌گذاری شود. مقصود پیرامون بیت‌کوین در ۱۸ الی ۲۴ ماه گذشته ضعیف شده است و از آنجا که قراردادهای آتی بیت‌کوین در بورس اختیار معامله شیکاگو معرفی و پس از آن فسخ شد، مجموعه کل رمز ارزها به طور متفاوتی معامله می‌شوند (گرچه معاملات خود را در بورس اختیار معامله شیکاگو ادامه می‌دهند.)

این مطلب راهم مطالعه کنید: مدیریت ریسک چیست و چگونه در دنیای ارز دیجیتال، به کمک ما می‌آید؟

نصف شدن ارزش بیت کوین در ۲۰۲۰، چشم اندازی قانع‌کننده

دلایل زیادی وجود دارد که ورود بیت‌کوین (و دیگر رمز‌های ارزی گسترده) به عنوان کلاس دارایی کمی بیشتر از یک دهه قبل را تحقق اتفاقی می‌داند که کمترین اهمیت آن مربوط به عمل نادرست بانک‌های مرکزی در سراسر جهان است. در این میان نامزدهای سیاسی برنامه‌ریزی مرکزی را تصویب می‌کنند و برای تحقق آن‌ها، نظریه‌های مالی عجیبی را توصیه می‌کنند.

به این دلایل گفته شده، نه تنها نرخ تورم پیش‌بینی شده با الگوریتم افزوده می‌شود بلکه نرخ‌هایی که پایین‌تر از میزان ظاهری و واقعی تورم و مورد استفاده بیت‌کوین هستند، به طور فزاینده‌ای شروع به ظاهر شدن با حدس و گمانی کمتر می‌کند.

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر به دنبال خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بدون کمترین معطلی هستید، با ما در ارتباط باشید؛ زیرا این دقیقا همان کاری است که ما در «کوین نیک» برای شما انجام می‌دهیم. اینجا خرید و فروش انواع ارز دیجیتال، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود و در اکثر ساعات شبانه روز، هوای شما را داریم!