با هالوینگ اخیر سال ۲۰۲۰ که تمام زنجیره‌های اصلی بیت کوین به‌پایان رسید، پیامدهای آن اساسا همان‌طور بود که پیش‌بینی می‌شد و قیمت‌ها کاهش یافت. ظاهرا یک همه‌گیری جهانی کافی است تا بازارهای پررونق را از توجه به بازار دارایی‌های دیجیتال باز دارد. این امر نشان از پایان دورانی است که اعتقاد بر این بود که بیت‌کوین نسبت به عوامل اقتصاد کلان، مانند سیاست‌های پولی ایمن بوده و قیمت‌ها و بازار را پابرجا نگه می‌دارد. هالوینگ اخیر که در مورد آن پیش‌بینی‌‌های زیادی انجام شده بود، آمد و رفت و قیمت به‌سختی جابه‌جا شد، چه رسد به این‌که دوبرابر شود. پس از آن، احتمالا همه به این باور می‌رسند که دفعه بعد، یعنی هالوینگ سوم چندان جذابیتی نخواهد داشت. با این حال، دوران جدید بیت کوین در راه است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

استخراج بیت‌کوین

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به‌هرحال استخراج‌کننده بوده‌اند. آن‌ها عموما در پشت صحنه کار کرده‌اند و ترجیح می‌دهند خود و کسب‌وکارشان را از کانون توجه دور نگه دارند. این رویکرد برای استخراج از قدیم، معقول و منطقی بوده است. به‌عنوان مثال، هجوم نیازمندان را برای کشف طلا در گذشته در نظر بگیرید که نیازی به‌ثبت کسب‌وکار خود به‌عنوان یک جوینده طلا نداشتند، مغازه و فروشگاهی راه‌اندازی نمی‌کردند و برای ایجاد یک حساب بانکی هم درخواست نمی‌دادند. تنها به یک کلنگ، یک تابه فلزی و رفتن به غرب نیاز داشتند تا ثروت خود را پیدا کنند. به‌همین ترتیب، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در هفت سال گذشته، اکثراً از این دست بوده‌اند. پس تعجب‌آور نیست که چرا آن‌ها نتوانستند این تغییر اساسی در کسب‌وکارشان و وقوع دوران جدید بیت کوین را پیش‌بینی کنند.

دوران جدید بیت کوین و استخراج بیت‌کوین

استخراج بیت‌کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: کاهش امنیت بیت کوین کش بعد از هاوینگ بیت کوین

برنامه تورمی بیت‌کوین

بیت‌کوین یک برنامه تورمی معین و ثابت دارد. با هر دوره هالوینگ بیت‌کوین، پاداش بلاک کاهش می‌یابد. از نظر اقتصادی، پاداش بلاک ناچیز خواهد شد. اگر یک استخراج‌کننده بیت‌کوین هستید، پس توانایی حفظ شغلتان صرفا به این واقعیت متکی است که قیمت بیت‌کوین باید به‌صورت مدام افزایش پیدا کند. اما قیمت یک دارایی چه‌موقع می‌تواند به‌طور نامحدود زیاد شود؟ هنگامی که آن دارایی در کنار این واقعیت ‌که در معامله‌های سهام خریدوفروش می‌شود، ارزش ذاتی دیگری نداشته باشد. این واقعیت تاریک اقتصادی یک استخراج‌کننده بیت‌کوین است. جایی که یک پاداش در حال کاهش دائما با جمعیت فزاینده‌ای از استخراج‌کنندگان روبه‌رو است. بنابراین چرا استخراج‌کنندگان در صورت وجود یک گزینه جایگزین، کار استخراج را ادامه دهند؟

در شانزدهم ماه مه سال ۲۰۲۰، در شبکهBitcoin SV ، TAAL یک بلاک mb ۳۶۹ تولید کرد که تعداد معامله‌های آن بیش از ۱/۳ میلیون تراکنش بود. این دقیقا چیزی است که مدافعین «بلاک کوچک» هرگز نمی‌توانستند تا قبل از سال ۲۰۱۵ و در اوج «جنگ‌ها بر سر اندازه بلاک» در بیت‌کوین انجام دهند. بدون محدودیت در اندازه بلاک، امکان مقیاس‌گذاری در بعد معامله فراهم شده و دوران جدید بیت کوین آغاز شد. برای اولین بار، تمرکز از پاداش در استخراج به‌سمت محوریت معامله‌ها معطوف شد و شما هرچه‌قدر پردازش بیشتری انجام دهید، می‌توانید به‌عنوان یک ارائه‌دهنده زیرساخت، درآمد بیشتری کسب کنید.

این یک مدل پایدار و بلندمدت در دوران جدید بیت کوین است. مدلی که ارائه‌دهندگان زیرساخت‌ها را برای رشد و تنظیم شبکه ترغیب می‌کند تا بتوانند درآمد خود را رشد داده و تنظیم کنند. این مدل در موارد استفاده عملی برای رشد و نمو یک پلتفرم هم نتایجی را دربردارد. این یک مدل بی‌نقص رشد چرخه بوده و نمونه‌ای است که از ابتدا در نظر گرفته شد. این مدل پایان کار استخراج و آغاز عصر پردازنده‌های معامله است.

منبع: blocktribune