مطالعه جدیدی که توسط کوین‌مارکت‌کپ انتشار یافت نشان داد که تعداد کاربران زن در حوزه رمزارز طی سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ دو قاره آمریکا و اروپا رشد چشمگیری داشته است. برای اطلاع بیشتر از اخبار حوزه رمزارز با کوین نیک همراه باشید.

کوین‌مارکت‌کپ گزارشی منتشر کرد که حاکی از رشد ۴۳/۲۴ درصدی در کاربران زن فعال در حوزه رمزارز طی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۰ بود.

طبق این مطالعه، این درصد با افزایش تقریبا ۱۵/۵ درصدی در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۹ مقایسه شده است.

میزان کاربران قاره‌های آمریکا و اروپا رشدی بیش از ۵۰ درصد، و میزان کاربران ۱۸ تا ۲۴ سال ۶۵ درصد افزایش داشته‌اند. این مطالعه به طور متوسط میانگین رشد بیش از ۸۰ درصد را در کشورهای حوزه آمریکای لاتین، اروپا، و آسیا نشان می‌دهد.

یونان پیشگام در آمار جهانی

آرژانتین با رشدی بیش از ۹۸/۲۳ درصد در آمریکای لاتین صدرنشین است و کلمبیا و ونزوئلا به ترتیب با ۸۲/۰۳ و ۸۰/۲۳ درصد مراتب بعدی را در اختیار دارند.

یونان با رشد خیره‌کننده ۱۶۳/۶۷ درصدی در اروپا پیشتاز است. کشورهای رومانی با ۱۲۵/۰۹ درصد، پرتغال با ۸۹/۹۵ درصد، اوکراین با ۸۶/۶۸ درصد و جمهوری چک با ۸۵/۶ درصد در مقام‌های بعدی قرار دارند.

در آسیا تنها اندونزی رشدی بیش از ۸۸/۹۲ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد اروپا با نرخ رشد ۵۸/۵۵ درصدی بیشترین رشد تعداد کاربران زن را به ثبت رسانده باشد. در مرتبه بعدی قاره آمریکا با ۵۰/۵۹ درصد قرار گرفته است.

آفریقا همچنان از نظر رشد درصدی کم، حدود ۱۷/۹۹ درصد، را نشان می‌دهد.

کاهش تعداد کاربران چینی با شیوع بیماری کووید ۱۹

تعداد کاربران چینی کاهش چشمگیری داشته‌اند و چین بین ۱۴ تا ۲۵ ژانویه از مقام سیزدهم به مقام بیست و چهارم نزول رتبه داشته است.

حدس زده می‌شود که چنین سقوطی در تعداد کاربران ناشی از افزایش سانسورها از طریق فایروال بزرگ چین است.

منبع: Cointelegraph