با ساتوشی ناکاموتو واقعی یا همان یاسوتاکا ناکاموتو (Yasutaka Nakamoto) آشنا شوید: قاچاقچی مواد مخدر برای پابلو اسکوبار، برادر دوریان ناکاموتو (Dorian Nakamoto). برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب از کوین نیک همراه ما باشید.

نظریه‌ای جدید در مورد هویت ساتوشی ناکاموتو واقعی یا خالق معروف بیت‌کوین، از منبعی باورنکردنی به‌دست آمده است.

داستان از این قرار است که یاسوتاکا ناکاموتو، مهندس عالی‌رتبه هواپیمایی Pacific West بود که برای سلطان مواد مخدر کلمبیا، پابلو اسکوبار کار می‌کرد. یاسوتاکا در سال ۱۹۹۲ پس از نجات از یک سوء‌قصد به‌وسیله کارفرمای سابق خود، ناپدید شد. او سال‌ها بعد برای ساخت و راه‌اندازی بیت‌کوین مجددا ظاهر شد. همچنین، ظاهرا وی برادر دوریان ناکاموتو است.

این داستانی است که اولوف گوستافسون (Olof Gustaffson)، مدیرعامل شرکت Escobar Inc به Cointelegraph گفت. گوستافسون یک کارآفرین ۲۷ ساله سوئدی است که اولین کسب‌وکار خود را از ۱۳ سالگی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: مدارکی تازه در توییتر ثابت می‌کند هال فینی ساتوشی ناکاموتو نیست

چرا اکنون داستان ساتوشی ناکاموتو واقعی را می‌شنویم؟

گوستافسون در تماس تلفنی اخیر با کوین‌تلگراف، این نسخه خیال‌پردازانه وقایع را به‌منظور فرونشاندن برخی جنجال‌های ایجاد شده توسط ساتوشی ناکاموتوی خودخوانده، کریگ اس. رایت (Craig S. Wright.)، نقل کرده است.

طبق گفته‌های گوستافسون:

موقعیت یاسوتاکا به‌عنوان سرمهندس در شرکت هواپیمایی پاسیفیک وست، وی را به نیرویی ایده‌آل جهت انجام عملیات قاچاق مواد مخدر برای پابلو اسکوبار تبدیل کرده بود.

گوستافسون در ادامه ادعا می‌کند که تجربه یاسوتاکا با ریزپردازنده‌ها و نیمه‌هادی‌ها، پایه‌ دانش فنی او را تشکیل داده بود که بعدها از این دانش در ساخت اولین رمزارز جهان بهره برد. به‌گفته‌ گوستافسون:

یاسوتاکا یک خائن و پیمان‌شکن بود. او گزینه خوبی برای پابلو اسکوبار به‌حساب می‌آمد، اما سرکش هم بود.

چرا اکنون داستان ساتوشی ناکاموتو واقعی را می‌شنویم؟

ساتوشی ناکاموتو واقعی

مشخصات عمومی یاسوتاکا یا همان ساتوشی ناکاموتو واقعی

گوستافسون توجه ما را به‌سمت مقاله‌ای در لس‌آنجلس تایمز در تاریخ اول اکتبر ۱۹۹۲ معطوف کرد که داستان کارمند شرکت Hughes Aircraft یاسوتاکا آ. ناکاموتو را روایت می‌کند که پس از پیدا کردن یک بمب دست‌ساز در اتومبیل خود، در حالی که در محل کارش پارک شده بود، از این حادثه جان سالم به‌در برد.

گوستافسون می‌گوید:

این اقدام ترور، پایان دوره پرثمر همکاری قاچاق مواد مخدر برای ناکاموتو و اسکوبار بود. همچنین، آخرین باری بود که در مورد یاسوتاکا ناکاموتو چیزی شنیده شد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: برملا شدن دروغ کریگ رایت :او ساتوشی ناکاموتو نیست

شرکت .Escobar Inc یک مار چندسر است که به بازار بیت‌کوین هم سرک می‌کشد

شرکت .Escobar Inc قبلا دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌صورت آزمایشی امتحان کرده است. در سال ۲۰۱۸، روبرتو اسکوبار، «Diet Bitcoin» یک فورک از بلاک‌چین بیت‌‌کوین را راه‌اندازی کرد که سرانجام در سال ۲۰۱۹ با ساختار ERC-20 اتریوم جابه‌جا شد.

در سال ۲۰۱۶، اسکوبار شبکه نتفلیکس را با یک شکایت یک میلیارد دلاری به‌دلیل نمایش نادرست شخصیت وی در سریال Narcos تهدید کرد. همچنین، روبرتو اسکوبار خواستار حق ویرایش فصل‌های بعدی نمایش شخصیت خود شد.

در سال‌های گذشته، روبرتو اسکوبار ادعا کرده که ساتوشی ناکاموتو واقعی برای دریافت کمک جهت ساخت بیت‌کوین، شخصاً به وی نزدیک شده است. اسکوبار بارها ادعا می‌کند که در واقع خالق واقعی بیت‌کوین، ساتوشی، یکی از افراد سیا و دولت آمریکا بوده است.

جدال بر سر علامت تجاری Escobar Bitcoin

در سال ۲۰۱۹، یک گزارشگر افشا کرد که گوستافسون و اسکوبار، صاحبین سابق علامت تجاری بیت‌کوین هستند که در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده ثبت‌نام کرده‌اند.

کریگ رایت در سال ۲۰۱۹ هنگامی که ادعای خود را در USPTO برای حق نامگذاری بیت‌کوین به‌ثبت رساند، تیتر خبرها شد. شرکت گوستافسون مستقر در انگلستان،Coin Legal Ltd. ، پس از عدم‌پاسخگویی به ادعای رایت در مدت‌زمان مقرر شش ماهه، کنترل علامت تجاری بیت‌کوین را از دست داد.

ساتوشی ناکاموتو واقعی

علامت تجاری Escobar Bitcoin

حال به‌نظر می‌رسد که ورق برگشته است. آخرین بایگانی‌های موجود در وب‌سایت USPTO نشان می‌دهند که حق نامگذاری بیت‌کوین در اختیار شرکت .Coin Legal Ltd است. آخرین تغییرات در این بایگانی در ۱۴ آوریل ۲۰۲۰ انجام شده و در حال حاضر یک بررسی درباره آن در حال انجام است.

مانند هر نظریه‌ای درباره هویت ساتوشی ناکاموتو واقعی در سال‌های اخیر، تنها فردی که می‌تواند به این داستان خالق واقعی بیت‌کوین اعتراض کرده یا آن را تایید کند، دوریان ناکاموتو است که به‌ادعای گوستافسون، برادر یاسوتاکا می‌باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: جان مکافی می‌داند ساتوشی ناکاموتو کیست!

بازگشت دوریان ناکاموتو برادر ساتوشی ناکاموتو واقعی

دوریان پس از این‌که یک گزارشگر نیوزویک ادعا کرد وی «چهره پشت‌پرده بیت‌کوین» است، موضوع یک دوره کوتاه از گمانه‌زنی‌ها در مورد هویت خالق واقعی بیت‌کوین در سال ۲۰۱۴ بود. دوریان قبل از این‌که نهایتاً هرگونه ارتباط با بیت‌کوین را انکار کند، به خبرنگاران گفت «دیگر درگیر آن نیست» و نمی‌تواند در مورد آن بحث کند.

بازگشت دوریان ناکاموتو برادر ساتوشی ناکاموتو واقعی

دوریان ناکاموتو

گوستافسون به یک یادداشت از Whitepages در مورد دوریان اس. ناکاموتو اشاره می‌کند که با سن و منطقه محل زندگی دوریان مطابقت دارد. در همان یادداشت، به شش نفر از افراد هم‌نام او اشاره شده که یکی از آن‌ها یاسوتاکا آ. ناکاموتو است. به گفته گوستافسون، این همان خالق واقعی بیت‌کوین است که همه به‌دنبال آن بودند. او گفت:

«ما اعتقاد داریم که نام میانی او Akiko است و او بعدا این نام را برای خود برگزید. مردی با نام آکیکو در آدرس دوریان در کالیفرنیا ثبت شده است».

این موضوع با جستجوی دفترچه تلفن در ایالات متحده اثبات شده که در فهرست آن، چهار نفر با نام دوریان و یک نفر با نام آکیکو ناکاموتو وجود دارد. همچنین، فهرست Whitepages برای یاسوتاکا آ. ناکاموتو نشان می‌دهد که وی در همان آدرس دوریان زندگی می‌کرد.

با این حال، چنین فهرست‌هایی به‌اثبات قطعی نمی‌رسند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: یافتن ساتوشی ناکاموتو با استفاده از تکنیک‌ های سبک شناسی

آیا اعتبار ساتوشی ناکاموتو واقعی پس از مرگ بیشتر است؟

گوستافسون ادعا می‌کند که در پی ناپدیدشدن یاسوتاکا، دوریان از ساخت بیت‌کوین توسط یاسوتاکا کاملا اطلاع داشت و خود دوریان هم برای انجام امور تجاری با روبرتو اسکوبار در سال ۲۰۱۴ به کلمبیا سفر کرده بود.

اگر یاسوتاکا خالق واقعی بیت‌کوین باشد، دوریان تنها می‌تواند اعتبار پس از مرگ برای اختراع او را به‌دست آورد. گوستافسون ادعا می‌کند ساخت بیت‌کوین یکی از اقدامات نهایی یاسوتاکا قبل از مرگش در اوایل سال ۲۰۱۰ بود. در همین حال، دوریان ناکاموتو پس از سال‌ها آزار و اذیت به‌دنبال مقاله بی‌اعتبار نیوزویک، از علاقه‌مندان به رمزارزها خواست تا او را تنها بگذارند.

گوستافسون در پاسخ به این سوال که چرا وی حالا با این اطلاعات جلو آمده است، گفت:

«روبرتو اعتقاد دارد که ثبت این رکورد بسیار مهم است».

منبع: cointelegraph