استخراج بیت کوین با منابع گاز طبیعی می‌تواند یک روش سازگار با محیط زیست برای شرکت‌های نفت و گاز فراهم کند؛ این شرکت‌ها می‌توانند از گازی که مجبورند آن را بسوزانند، برای استخراج رمزارز استفاده کنند. برای بررسی این موضوع در این مقاله با کوین نیک همراه باشید.

هفته گذشته، دو شرکت بزرگ نفتی Royal Dutch Shell و British Petroleum در نامه‌ای مشترک، قانون‌گذاران تگزاس را ترغیب کردند که به سوزاندن گاز طبیعی پایان دهند. سوزاندن گاز اضافی یک روش معمول است که برای محیط زیست مضر است و از طرفی نگه‌داشتن یا انتقال آن گاز نیز صرفه اقتصادی ندارد.

از قرار معلوم، سرانجام استخراج بیت کوین با منابع گاز طبیعی ممکن است راهی باشد که این رویه مضر به پایان برسد.

استخراج بیت کوین سازگار با محیط زیست

با توجه به بررسی Arcane Research، همکاری اخیر بین شرکت نفتی موفق و چندملیتی Equinor و یک شرکت استخراج بیت کوین به نام Crusoe Energy Systems نشان می‌دهد چگونه جمع‌آوری گاز اضافی می‌تواند انتشار کربن را کاهش دهد و سودآور باشد.

صنعت نفت و گاز به دنبال آن است تا با ارائه راهکارهایی برای حل مشکلات زیست محیطی ناشی از سوزاندن گاز، به سودآوری نیز برسد. کالین لیدون (Colin Leyden)، مدیر امور حقوقی و نظارتی صندوق حمایت از محیط زیست، گفته است: «این نه تنها ناکارآمد است، بلکه رقابت با انرژی‌های پاک را تشدید می‌کند.»

داده‌های سال ۲۰۱۷ از دپارتمان انرژی ایالات متحده نشان می‌دهد که در داکوتای شمالی، آن رویه منجر به هدر رفت بیش از ۵۰۰ هزار دلار در روز از گاز طبیعی می‌شود. مقررات تگزاس برای جلوگیری از سوزاندن گاز، پیشرفت کمتری از داکوتای شمالی دارد.

والتر نلسون (Walter Nelson)، یک زمین شناس نفت و متخصص انرژی، به decrypt گفته است: «امروز درحالیکه بیماری کووید-۱۹ وجود دارد، متخصصان نفت مایلند به هرجایی سرک بکشند تا به دامنه فعالیت خود تنوع دهند.»

مشارکت سودآور صنعت نفت‌ و گاز و استخراج بیت کوین

ماینرهای بیت کوین می‌توانند گازی را که بطور معمول سوزانده می‌شود، به منظور استخراج رمزارز استفاده کنند. این تنها یک نظریه نیست و این کار جواب داده است. راه‌حل شرکت Equinor استفاده از یک ژنراتور تبدیل گاز به نیروی الکتریکی درون یک چاه است. نیروی الکتریکی تولید شده، توان مورد نیاز تجهیزات استخراج بیت کوین را در محل تامین می‌کند. این کار انتشار کربن ناشی از سوزاندن گاز را محدود می‌کند و همچنین مقرون به‌صرفه است.

مشارکت صنعت نفت و گاز و استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین با منابع گاز طبیعی، یک روش  سودآور و مقرون به صرفه

مارتی بنت (Marty Bent) که ناشر خبرنامه بیت کوین و تولید کننده پادکست است، از داده‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا استفاده کرد تا نشان دهد، استفاده از تمام گازهای غیرمصرفی برای استخراج بیت کوین در سطح جهانی، می‌تواند منجر به هش ریت بیت کوین ۷/۳۵ برابر میزان فعلی شود. بنت در حال حاضر با Great American Mining کار می‌کند؛ یک عملیات بیت کوین دیگر که در تلاش است در کاهش سوزاندن گاز، به شرکت‌های نفتی کمک کند.

بیشتر بخوانید: احتمال استخراج بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو به ارزش تقریبا ۱۱ میلیارد دلار

علاوه بر این، برای تمرکززدایی بهتر در صنعت ماینینگ که مدتی طولانی تحت سیطره چین است، این افزایش نمایی در توان شبکه کامپیوتری استخراج بیت کوین می‌تواند در طولانی مدت همبستگی مثبتی با قیمت بیت کوین نشان دهد. برای شرکت‌های فعال در صنعت نفت و گاز هم می‌تواند افزایش پایداری زیست محیطی و احتمالا افزایش درآمد داشته باشد.

سودهای کوچک‌تر هم موثر خواهد بود

در حالیکه نلسون (زمین شناس) اظهار داشت که استخراج بیت کوین با منابع گاز طبیعی همه شعله‌های (گازهای سوزاندنی) بالقوه را مصرف نمی‌کند و با توجه به پیچیدگی‌هایش کند پیش رفته است، با این‌حال بیان کرده است مشارکت صنعت نفت و گاز و استخراج بیت کوین یک بازی برد-برد است. او افزود:

با وجود سیستم‌های جذب گاز جایگزین، مانند تبدیل گاز طبیعی مایع با هزینه تقریبی ۸۰۰ هزار دلار به‌ازای هر سایت حفاری، سیستم‌های استخراج بیت کوین مقرون به صرفه‌ترین گزینه برای رسیدن به میزان انتشار کربن پایین‌تر هستند.

بنت به Decrypt گفت: گفت‌وگو با تولیدکنندگان بستگی به کسب‌وکار خاص آن‌ها، قوانین محیطی که در آن فعالیت می‌کنند و مهم‌تر از همه دانش آن‌ها از بیت کوین و ماینینگ دارد و بطور قابل توجهی متفاوت است. او همچنین اشاره کرد که Great American Mining در تلاش است در صنعت نفت، دانش رمزارزها را آموزش دهد.

تمایل متخصصان حوزه نفت وگاز به یادگیری بیت کوین و ماینینگ، قطعا روی عملکرد آن‌ها در این فرصت جدید و متفاوت تاثیرگذار خواهد بود. ظاهرا مشتاقان در صف قرار گرفته‌اند.

فراموش نکنید که نظرات و تحلیل‌های خودتان را با کوین نیک همیشه می‌توانید در میان بگذارید.

منبع: Decrypt