بازار ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی همراه بود. بنابراین طبیعی است که بسیاری از افراد، مایل به سرمایه گذاری در ریپل که یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال است، باشند. از این‌رو در این مطلب کوین نیک به مه‌مترین مواردی که باید قبل از این کار مورد بررسی قرار دهید، پرداخته‌ایم.

ریپل چیست؟

طبیعتا در ابتدای کار بهتر است آشنایی مختصری با رمزارز ریپل داشته باشیم. ریپل یکی از مهم‌ترین شرکت‌های فعال در بازار رمزارزها است. هدف اصلی این شرکت در سالیان اخیر، بهبود خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها و موسسات مالی بوده است.

یکی از ابداعات این شرکت، RippleNet بوده است. با استفاده از این سرویس، شرکت‌های مالی می‌توانند به آسانی و در نهایت سرعت با یکدیگر در ارتباط باشند. بنابراین کارایی کل سیستم به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد. بهینه‌سازی ارتباط بین شرکت‌ها و موسسات می‌تواند در نهایت به یافتن بهترین راه حل‌ها در حوزه‌های تحت مسئولیتشان منجر شود. در حال حاضر، بیش از ۳ هزار شرکت از طریق RippleNet به یکدیگر متصل شده‌اند. این در حالیست که تیم این پروژه همچنان در حال کار برای جذب شرکت‌های جدید است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: آیا در آینده ریپل به آمازون دنیای ارز دیجیتال تبدیل خواهد شد؟

ریپل با ارز دیجیتال XRP کار می‌کند؛ ارزی که به سرعت و هزینه انتقال بسیار پایینش معروف است. با استفاده از ارز دیجیتال XRP، امکان افزایش لیکوئیدیتی (نقدینگی) میان دو ارز فیات وجود دارد. یک شرکت می‌تواند از طریق صرافی‌های محلی و در قبال ارزهای فیات، به خرید XRP بپردازد. پس از آن، این شرکت می‌تواند انتقال مالی مورد نظرش به یک کشور دیگر را با استفاده از XRP انجام دهد. پس از رسیدن وجوه مورد نظر به کشور مقصد، XRP با ارز فیات محلی فروخته می‌شود. همه این کارها تنها در عرض چند ثانیه و به صورت خودکار انجام می‌شوند.

درباره سرمایه گذاری در ریپل
هدف اصلی ریپل، بهبود خدمات ارائه شده توسط شرکت‌ها و موسسات مالی است

قیمت‌های متغیر ارزهای دیجیتال

یکی از اولین مواردی که هنگام سرمایه گذاری در ریپل باید مورد توجه قرار دهید، بحث متغیر بودن قیمت آن است. ارزهای دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارزهای سنتی دارند. این ارزها از نوسان زیادی برخوردار بوده و قیمتشان در هر لحظه می‌تواند تغییر کند. ریپل هم از این قاعده مستثنی نیست. این موضوع می‌تواند یک نکته مثبت برای بسیاری از تریدرهایی که به دنبال سودهای کوتاه مدت هستند، باشد. پس تریدرها و نوسان‌گیران می‌توانند از این ویژگی ارزهای دیجیتال به سود خود استفاده کنند.

در این میان، افراد و سرمایه گذارانی هم هستند که زیاد مایل به نگه داشتن ارزهایی با قیمت متغیر نیستند. با این حال، اگر نگاه بلندمدتی داشته باشیم، اهمیت این مساله کمرنگ‌تر می‌شود. افرادی که با دید بلندمدت سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند، زیاد نگران این نوسانات قیمتی نیستند. این شیوه از سرمایه‌گذاری می‌تواند در راستای استراتژی‌های بلندمدت قرار گرفته و در نهایت بسیار سودآور باشد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

در عین حال، باید به این نکته هم اشاره کنیم که توجه به نوسانات قیمتی XRP در مقایسه با دلار آمریکا، تنها راه سودآوری در این بازار نیست. بلکه باید به تغییرات قیمتی آن نسبت به دیگر ارزهای دیجتال هم توجه کرد. برای مثال، بسیاری از کاربران به معامله XRP در قبال بیت کوین می‌پردازند. صرافی‌هایی مثل کوین بیس و بایننس از لیکوئیدیتی خوبی در این دسته از معاملات برخوردار هستند. علیرغم نوسانات موجود در این بازار، استیبل کوین‌هایی هم وجود دارند که می‌توانند در هنگام افزایش این نوسانات، آرامش خاطر کافی را برای شما فراهم کنند.

کجا ریپل بخریم؟

خوشبختانه ریپل را می‌توان در بسیاری از صرافی‌ها به راحتی پیدا کرد. بسیاری از این پلتفرم‌ها به شما اجازه سرمایه گذاری در ریپل را می‌دهند. بهتر است قبل از ایجاد حساب کاربری در یک صرافی، پشتیبانی آن از ریپل را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که صرافی مورد نظر از این قابلیت بهره‌مند بود، پیش رفته و بقیه مراحل ثبت حساب کاربری و واریز سرمایه در آن را انجام دهید.

یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای خرید ریپل، بایننس است. در این صرافی می‌توانید به معامله XRP خود با بسیاری از ارزهای دیگر بپردازید. به علاوه، این پلتفرم از مقدار لیکوئیدیتی بالایی بهره می‌برد. همانطور که می‌دانید اگر یک صرافی علیرغم فراهم کردن امکان جفت ترید از لیکوئیدیتی پایینی برخوردار باشد، می‌توان گفت که تقریبا استفاده از آن بی فایده است.

صرافی خوب برای سرمایه گذاری در ریپل
صرافی بایننس از معتبرترین صرافی‌های دنیا است

در بایننس حجم زیادی از سرویس‌ها در اختیار کاربران است. این نکته برای کاربرانی که علاوه بر سرمایه‌گذاری در ریپل به دنبال فرصت‌های جدید هم هستند، حائز اهمیت است. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند در ابزارهای مالی که در دیگر صرافی‌ها در دسترس نیستند هم سرمایه گذاری کنند.

دیگر پلتفرم عالی برای سرمایه گذاری در ریپل، کوین بیس است. کوین بیس از قدیمی‌ترین صرافی‌های موجود در بازار است که می‌تواند راهی عالی برای قرار دادن شما در مسیر دنیای ارزهای دیجیتال باشد. این پلتفرم از رابط کاربری بسیار خوبی بهره می‌برد. بنابراین کاربران تازه‌وارد می‌توانند برای برداشتن گام‌های آغازین خود در این حوزه، از آن استفاده کنند.

در کوین بیس می‌توانید به بهترین ارزهای دیجیتالی موجود برای ترید بپردازید. بنابراین اگر به دنبال پرتفولیوی متنوعی هستید، انتخاب آن کار عاقلانه‌ای است. دارا بودن یک بخش پشتیانی مشتریان بسیار خوب هم از دیگر دلایل معرفی صرافی کوین بیس به شما است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: معرفی ۱۰ صرافی جدید ارز دیجیتال و بررسی ویژگی‌های آن‌ها

شرکای ریپل

ریپل در تلاش است که مشارکت خود با شرکت‌های مالی را گسترده‌تر کند. این کار می‌تواند تاثیر مثبتی روی قیمت XRP داشته باشد. بدین ترتیب شرکت‌های بیشتری می‌توانند از XRP در فرایند مراودات مالی بین‌المللی خود استفاده کنند.

MoneyGram یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مالی در سرتاسر جهان است که به عنوان یکی از شرکای ریپل مطرح است. هدف از این مشارکت این است که از راه‌ حل‌های ریپل جهت بهبود پرداخت‌های فرامرزی کاربرانش بهره ببرد. بدین ترتیب، تراکنش‌ها تنها در عرض چند دقیقه و با کارمزد بسیار کمتری انجام خواهند شد. گسترش این همکاری‌ها از دو جهت بسیار مهم است:

  • به فرایند انتقال سرمایه کمک می‌کند
  • سرمایه‌گذاری در حوزه مالی را افزایش می‌دهد

در مورد اول، سرویس‌های بهتر و ارزان‌تری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. دلیل اهمیت این موضوع، حجم بسیار زیاد پول‌های جا به جا شده است. MoneyGram و دیگر شرکای ریپل می‌توانند قدم بزرگی در آسان‌تر کردن این فرایند برای افراد عادی داشته باشند.

سرمایه گذاری در ریپل و شرکای آن
بعضی از شرکت‌های همکار ریپل

در مورد سرمایه‌گذاری‌های مالی هم باید به وجود تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ که سرمایه‌های بلااستفاده‌ای دارند، اشاره کنیم. می‌توان از این سرمایه‌ها برای بهتر کردن فرایند انتقال پول در سرتاسر جهان استفاده کرد. اگر این ارقام بسیار بزرگ بلااستفاده باقی بمانند، فرصت‌های بسیاری برای بانک‌ها و موسسات مالی از دست خواهد رفت. با استفاده از XRP برای افزایش لیکوئیدیتی ارزهای فیات مختلف، می‌توان از این سرمایه‌ها برای بهبود زیرساخت‌ها و ایجاد روش‌های بهتر استفاده کرد.

نتیجه

در این مطلب به مرور مسائلی که باید قبل از سرمایه گذاری در ریپل بدانید پرداختیم. در این راستا توضیحاتی راجع به ماهیت ریپل و اینکه چطور می‌توان به سرمایه گذاری در آن پرداخت، داده شد. علاوه بر این، به معرفی بهترین صرافی‌ها برای خرید ریپل و نحوه سرمایه گذاری در دیگر ارزهای دیجیتال هم پرداختیم. اگر می‌خواهید در ریپل سرمایه گذاری کنید، حتما مسائل مرور شده در این مطلب را به خاطر بسپارید. مطمئن باشید که در آینده، شاهد افزایش استفاده از XRP و بالطبع، افزایش تقاضای آن خواهیم بود.

منبع: coindoo