بیت کوین در روزها و هفته‌های اخیر، به دلیل شیوع ویروس کرونا و به وجود آمدن یک بحران مالی و اقتصادی، محبوبیت بسیاری را کسب کرده است و به نظر می‌رسد که همه درباره آن صحبت می‌کنند. بیت کوین که مهم‌ترین پول دیجتال یا رمزارز محسوب می‌شود، برای بسیاری از مردم، نقش پرواز به یک نقطه‌ی امن و بدون ریسک را دارد و با گذشت زمان، افراد بیشتری توجه خود را به سمت آن معطوف می‌کنند. در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین یا BTC به مانند دارایی‌ها و پول‌های دیگر، معامله می‌شود و قیمت آن، ۷٫۱۰۶٫۶۴ دلار، تعیین شده است.

مارک کوبان، سرمایه گذار Shark، به تازگی درباره بحران مالی اخیری که به وجود آمده، تفکر و نظر خود را به اشتراک گذاشته است. این فرد که پیش از این گفته بود ترجیح می‌دهد به جای بیت کوین، موز بخرد (!)، حالا افکار خود را به اشتراک گذاشته و اعلام کرده که چه چیزی می‌تواند نظر او را درباره ارزهای دیجیتالی تغییر دهد.

طی یک مصاحبه‌ جدید در پادکست Pomp با آنتونی پمپلیانو، آقای مارک کوبان توضیح داد که دولت باید به شرکت‌های بزرگی که به پول و کمک مالی نیاز دارند، وثیقه بدهد و به بقای آن‌ها کمک کند. البته کوبان می‌گوید که این کار باید تحت یک شرط انجام شود؛ مالیات دهنده‌ها باید پاداش‌ها را جمع آوری نمایند.

اگر یک شرکت مانند خطوط هوایی، صنعت عروسی، خطوط کشتی رانی و مسافربری، به طرز شدیدی تحت تاثیر قرار گرفته، من به آن‌ها نمی‌گویم که برای دریافت کمک به سراغ دولت بروند.

کوبان در ادامه صحبت‌های خود توضیح می‌دهد:

زمانی که شما کمک می‌کنید و یاری می‌رسانید، زمانی که شما به طور مؤثر برروی یک شرکت سرمایه گذاری می‌کنید، حتی اگر پول مالیات دهنده‌ها یا پول من و شما در میان باشد، چیزی را در قبال آن می‌خواهید. این [سرمایه گذاری و پول] هیچگاه یک هدیه نیست.

کوبان همچنین درباره Warren Buffet نیز صحبت و به کار او با بانکِ آمریکا و بانک Goldman Sachs اشاره کرد و اعتراف کرد که Buffet به آن‌ها پول پرداخت کرده و برای این کار، مجوز نیز داشته است.

آقای مارک کوبان در انتها توضیح داد که او طرفدار بیت کوین یا طلا نیست اما در این روزها، کالاها و اجناس، می‌توانند یک عامل مطمئن تلقی شوند. کوبان توضیح داد که برای بقا پیدا کردن، بیت کوین باید کاربرپسند‌تر بوده و فهم آن‌ برای تمام افراد آسان‌تر و راحت‌تر باشد.

بنابراین طبق نظر مارک کوبان، این عاملی است که می‌تواند باعث بقای بیت کوین شود. نظر شما در مورد نظرات و تفکرات این سرمایه گذار مشهور چیست؟ آن‌ها را با به اشتراک بگذارید.

منبع: cryptogazette