اگر به شکل تصادفی از فردی بپرسید که چرا بیت کوین و Assetهای بازار رمزارز در یک دهه اخیر، بسیار خوب عمل کرده‌اند، به احتمال زیاد با صورتی متحیر و بدون پاسخ به شما نگاه خواهد کرد! به بیان ساده‌تر، می‌توانیم بگوییم که بازار رمزارز تقریباً بدون هیچ دلیلی حرکت می‌کند. این بازار به جای تغییر با رویدادهای فنی و اساسی، با هوا و هوسِ تاجران بزرگ دچار فراز و نشیب می‌شود.

با این حال، طبق گفته‌های یک سرمایه‌ گذار مطرح و برجسته، حرکت سرکش و افزایشی قیمت کریپتو، می‌تواند تنها به یک ترند (Trend) نسبت داده شود؛ کاهش کمیت یا به عبارت دیگر، چاپ پول توسط دولت‌ها و بانک‌های مرکزی دنیا.

چه چیزی بازار رمزارز را جلو می‌برد؟

در هفته‌های اخیر مشاهده کردیم که دولت‌ها و بانک‌های مرکزی، برای مهار کردن صدمات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، وارد حالت اضافه‌کاری شدند. برخی از دولت‌ها و بانک‌ها، اقدامات خفیف و متعادلی انجام دادند اما در دیگر نقاط جهان، دولت‌ها از تمام توان خود مایه گذاشتند و با انجام هر چه که ممکن بود، سعی کردند تا جلوی رکود اقتصادی را بگیرند.

طی کنفرانس دیجیتالی Blockdown که به تازگی برگزار شد و برخی از بزرگترین عوامل اجرایی بازار کریپتو در آن حاضر شدند، Changpeng Zhao، مدیر عامل شرکت Binance، طی اظهار نظر جالبی بیان کرد که این ترند، می‌تواند به تنهایی باعث سازگاری بیت کوین شود:

از همان دقیقه‌ای که مسئولان چاپ پول را آغاز کنند، قیمت بیت کوین باید بالا رود، چرا که مردم باید با آن پول، به خرید رمزارز بپردازند. اما هنوز کسی این پول را ندارد و آن‌ها هنوز در تلاش هستند که راه درست توزیع پول را پیدا کنند.

جالب است بدانید که تنها Changpeng Zhao نیست که فکر می‌کند این روند و ترند که به وسیله بانک‌های مرکزی ایجاد می‌شود، بیت کوین را در ماه‌ها و سال‌های آینده به طرز فوق‌العاد‌ه‌ای کمک می‌کند. Mark Cuban، بیلیونری که صاحبِ تیم بسکتبال Dallas Mavericks، یک سرمایه گذار فنی و ستاره‌ی نمایش تلویزیونی Shark Tank است، به یک سرمایه گذار به نام Anthony Pompliano گفته که فکر می‌کند بیت کوین بدون شک از چاپ سری جدید پول، سود خواهد برد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، بیت کوین پتانسیل سود بردن را دارد، چرا که ما پول بسیار زیادی را چاپ می‌کنیم و یک سری پیامد‌های جهانی وجود دارند. بیت کوین [در این دوره] حرفی برای گفتن دارد.

البته Cuban برخلاف Zhao، پیش بینی دقیقی را ارائه نداده است.

در هفته‌های اخیر، چندین شخصِ سرشناس بر سر یک موضوع تفاهم و اتفاق نظر داشتند و آن هم این بود که بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۰ میلادی یا تا ماه‌های آینده، رکورد قیمت تاریخ خود را که ۲۰٫۰۰۰ دلار است، می‌شکند. این اشخاص عبارتند از:

  • Arthur Hayes، مدیر عامل شرکت BitMEX
  • Dan Morehead، یک سرمایه گذار سازمانی و قدیمی
  • Mike Novogratz، عضو سابق بانکِ Goldman Sachs و عضو کنونی Galaxy Digital

اصلی‌ترین دلیلی که این افراد صاحب نظر در مورد بازار رمزارز و بیت کوین مثبت اندیش هستند، این است که بانک‌های مرکزی و دولت‌ها در دوره کنونی با پول‌های خود، ملایم و با سهولت کار می‌کنند. این نکته، همان طور که پیش از این اشاره شد، پول را به یک طلای نایاب، بیت کوین نایاب‌تر و پول غیر متمرکز تبدیل می‌کند؛ مواردی که در سطح بازار رمزارز است.

منبع: cryptonewmedia