بسیاری از افراد به گونه‌ای در دنیای بیت کوین و آلت‌کوین‌ها پا می‌گذارند که نمی‌دانند این دنیا با دنیایی که ما در آن هستیم فرق می‌کند. قبل از هر کاری باید خرید بیت کوین را یاد بگیرید و در این مسیر تجربه کسب کنید! پس بدون داشتن اطلاعات کافی، به خرید بیت کوین اقدام نکنید و نخست این بازار را به درستی بشناسید.

اشتباهات متداول در خرید بیت کوین

“شما نباید بدون داشتن هیچ گونه اطلاعاتی در مورد نحوه کارکرد بیت کوین و آلت کوین، به خرید و فروش آن‌ها بپردازید.”

افرادی که سریعاً بیت کوین و آلت‌کوین خریداری ‌می‌کنند، با قرار دادن توکن خود در پلتفرم معاملات اشتباه خواهند کرد. بسیاری از افراد، پلتفرم‌های معاملات ارزی مانند بانک‌ها را در سیستم‌های سنتی مشاهده کرده‌اند. بنابراین، فکر می‌کنند که می‌توانند بدون هیچ ترسی بیت کوین‌های خود را بر روی این پلتفرم قرار دهند. اما این کار یک اشتباه اساسی به شمار می‌رود.

“اولاً تا زمانی که رمز بیت کوین یا آلت‌کوین را در اختیار نداشته باشید، این ارزها متعلق به شما نیستند.”

در واقع بیت کوین‌ها یا آلت‌کوین‌هایی که در کوین‌بیس، بایننس یا کراکن ذخیره می‌شوند،‌ به شما تعلق ندارند زیرا پلتفرم‌های آن‌ها دارای رمزهای مرتبط است. برای اینکه رمز ارزها واقعا متعلق به شما باشند، باید آن‌ها را به یک کیف پول سخت‌افزاری انتقال دهید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: راهنمای ورود به بازار بیت کوین؛ قسمت اول، آشنایی با بیت کوین

اگر می‌خواهید به طور جدی روی بیت کوین و سایر رمزهای ارزی سرمایه‌گذاری کنید، باید این جمله را در ذهن خود هک کنید:

“اگر رمز نداشته باشید، بیت کوین (یا آلت‌کوین) هم ندارید.”

در دنیای بیت کوین و رمز ارزها، حملات مردم بداندیش طبیعتاً به ضعیف‌ترین افراد خواهد بود. علاوه بر افراد، پلتفرم‌ها نیز می‌توانند ضعیف باشند. در مورد پلتفرم‌ها باید به این نکته اشاره کرد که هک توسط هکرانی که هر ساله میلیون‌ها دلار از رمزهای ارزی را به سرقت می‌برند، بر پلتفرم‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

بلاکچین بیت کوین در طول ۱۱ سال وجود خود هرگز هک نشده است. اما هر دقیقه‌ای که بیت کوین و آلت‌کوین شما در پلتفرم معاملاتی خرج می‌شود، خطر ورود هکرها و ربودن آن پلتفرم و آنچه متعلق به شماست افزایش می‌یابد.

اما نگران نباشید، برای این مشکلا، راه‌حل ساده‌ای وجود دارد: شما باید با نگه‌ داشتن بیت کوین‌ها و آلت‌کوین‌های خود در کیف پول سخت‌افزاری از آن‌ها مراقبت کنید.

منبع: cryptonewmedia.press