تیم دریپر به شوخی گفت اگر بیت کوین تا اوایل سال ۲۰۲۳ به ۲۵۰,۰۰۰ دلار نرسد، تخم مرغ خام می‌خورد. برای اطلاع از اخبار بیشتر در حوزه بیت کوین و رمزارزها با کوین نیک همراه باشید.

سرمایه‌گذار معروف، تیم دریپر (Tim Draper)، در کنفرانس آنلاین هفته مجازی بلاک چین، تائید کرد که هنوز بر پیش بینی خود مبنی بر شش رقمی شدن بیت کوین مصر است.

سال ۲۰۱۸، تیم دریپر در یک سخنرانی جسورانه عمومی اعلام کرده بود قیمت بیت کوین تا پایان سال ۲۰۲۲ یا اوایل سال ۲۰۲۳ به ۲۵۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید. اکنون او بر این پیش‌بینی تاکید می‌کند:

این پیش‌بینی من است و من هنوز به آن باور دارم. مطمئنم که این اتفاق خواهد افتاد. همین حالا هم شروع شده. جالب است.

تیم دریپر چند دلیل عمده که می‌تواند منجر به چنین حرکت قیمتی شود را برمی‌شمرد. به عقیده دریپر، بسته بزرگ مشوق مالی دولت ایالات متحده باعث کاهش ارزش دلار خواهد شد و «افراد را به سمت رمزارزها سوق خواهد داد.» او همچنین انتظار دارد که در همین بازه زمانی بیت کوین شاهد استقبالی گسترده و تجاری در سرتاسر جهان باشد.

سوالی که افرادی که پرداخت‌های خُرد دارند پیش می‌آید این است: چرا هربار که کسی می‌خواهد از کارت اعتباری‌اش استفاده کند باید ۲/۵ تا ۴ درصد به بانک بپردازد؟

به گفته دریپر، شرکتی به نام اپن‌نود (OpenNode)، که او در آن ۱/۲۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است، می‌تواند به تحقق این امر کمک کند. اپن‌نود در حال ساخت درگاه پرداختی برای بیت کوین روی شبکه لایتنینگ است. شبکه لایتنینگ انجام تراکنش‌های بسیار سریع بیت کوین را ممکن می‌کند.

تیم دریپر معتقد است با گذشت زمان، مزیت رقابتی چنین سرویس‌هایی بر سایر بازیکنان معمول، یعنی کارت‌های اعتباری، اثبات خواهد شد. در نتیجه سرویس‌های پرداخت بیت کوین سهم زیادی از بازار را به دست خواهند آورد، همانطور که مسترکارت و ویزا توانستند بازار را از سلطه شرکت مهم آن زمانی یعنی امریکن اکسپرس بگیرند و از آنِ خود کنند.

دریپر به شوخی ادامه داد که اگر چنین اتفاقی نیفتد «تخم مرغ خام» خواهد خورد، که البته ایهامی به نقل قول وحشیانه‌ مشابهی از سوی جان مکافی (John McAfee) بود.

با شمارش معکوس نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین، نگاه عموم افراد به شکل فزاینده‌ای به حرکات قیمت این رمزارز دوخته شده است.

منبع: Cointelegraph