برای اجتناب از مواجهه با ضررهای هنگفت در مبادلات رمزارز چه باید کرد؟ با ما همراه باشید تا شش نکته کاربردی را به شما معرفی کنیم.

هر کسب‌وکاری ریسک خودش را دارد و دنیای مبادلات رمزارز هم از این مقوله مستثنی نیست. بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است بنابراین یک تریدر برای تقویت روند معاملات خود باید رویکردی حساب شده را در پیش بگیرد.

وقتی مبادلات رمزارز به شیوه‌ای مناسب و در زمان مناسب انجام شوند می‌توانند سود بسیار زیادی برای کاربر به همراه داشته باشند. هر چه ریسک مبادلات بیشتر باشد سود بیشتری هم با خود خواهد داشت. البته، ریسک معاملات ارزهایی مثل بیت کوین (BTC) در مقایسه با تراکنش‌های آنی بیشتر است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: اصطلاحات تخصصی ارز دیجیتال که قبل از سرمایه گذاری باید بدانید

۶ نکته برای اجتناب از ضرر در مبادلات رمزارز

با این حال، اگر سرمایه‌گذاران و کاربران استراتژی‌های مناسبی را به کار ببندند حفاظت از سرمایه و مقابله با ضررهای احتمالی بهتر صورت گرفته و شانس بیشتری در افزایش سود از مبادلات، تراکنش یا سرمایه گذاری خود خواهند داشت. در ادامه این مقاله از کوین نیک شش نکته مهم را به شما معرفی می‌کنیم که در اجتناب از ضرر در مبادلات رمزارز بسیار مفید واقع می‌شوند.

۱. با کم شروع کنید و آهسته پیش بروید

در آغاز هر شغل، باید خود را به منزله یک شاگرد در نظر بگیرید. این کمک می‌کند تا ایمان بیاورید دانسته‌های شما در این مسیر کم است و به این ترتیب به دنبال دانش بیشتر در زمینه کسب‌وکار یا سرمایه‌گذاری خود پیش خواهید رفت.

بهتر است در ابتدا پول کمی را روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و در عین حال با دقت ترند آن کوین خاص را کنترل کنید. اکثر مردم وقتی سودهای مضحکی را در این راه به دست می‌آورند، در آغاز کار برای سرمایه‌گذاری روی رمزارزها عجله می‌کنند. آن‌ها در واقع از این پشیمان هستند که چرا زودتر وارد این حوزه نشده‌اند. ترس از دست دادن سود باعث می‌شود هیجان‌زده شده و زمانی که بازار در سطوح پایین به سر می‌برد این افراد با عجله در پی برداشتن قدم‌های بزرگ بر‌آیند.

اگر می‌خواهید بیشترین سود را از مبادلات رمزارز خود داشته باشید باید صبر زیادی را در این بازی به خرج بدهید. بنابراین توصیه می‌کنیم با قدم‌های کوتاه روانه شوید و قبل از انجام یک سرمایه‌گذاری بزرگ سعی کنید با حرکات کوچک‌تر تجربه کسب کنید.

نکاتی برای مبادلات رمزارز

حتی تریدرهای موفق هم گاهی با ضرر مواجه می شوند. در مواجهه با ضرر خونسردی خودتان را حفظ کنید.

۲. برنامه بریزید

همیشه یک برنامه داشته باشید و ببینید برای برنده شدن باید چه تاکتیک‌هایی را به کار بگیرید. لازم نیست روی همه چیز قمار کنید. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند مبادلات خود را به شکلی حرفه‌ای پیش ببرید.

حواستان به تمام احتمالات و شایدها باشد. صنعت دنیای رمزارز مطلق گرا نیست. باید نوع مبادله و تنظیمات مربوط به آن را بشناسید و از آن بهره بگیرید. قبل از بازی باید قواعد آن را بیاموزید.

۳. قبل از مبادله راه و روش آن را بیاموزید

در بازارهای نقطه‌ای، فقط محصولات خرید و فروش می‌شوند.  در معاملات اهرمی یک تریدر می‌تواند دامنه معاملات خود را با سپرده‌ای به نام سود رشد بدهد. شما در بازارهای نقطه‌ای ضرر نمی‌کنید و در عین حال نمی‌توانید با تقویت معاملات خود سود زیادی را در آن به دست بیاورید. تریدرهای ارز دیجیتال به دنبال اهرم‌های تقویتی عظیمی هستند که به ضررهای بزرگی هم ختم می‌شود. وقتی یک تریدر از اهرم استفاده می‌کند ممکن است سود زیادی را به دست بیاورد و از طرفی ممکن است زیان بالایی را متحمل شود.

۴. موقعیت را ارزیابی کنید

تریدرها و سرمایه‌گذاران باید موقعیت معاملات و سرمایه‌گذاری‌های خود را به درستی ارزیابی کنند. وقتی تریدرها کل پول خود را به یکباره سرمایه‌گذاری می‌کنند (در زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال بالا است) در زمان پایین بودن قیمت دیگر هیچ پولی برای خرید کوین در اختیار نخواهند داشت. در این صورت با اینکه فرصت سرمایه‌گذاری مهیا است مجبور خواهید بود صبر کنید تا قیمت کوین‌های موجودتان بالا رود تا بتوانید آن را با سود بفروشید.

بنابراین، باید پولتان را با احتیاط فراوان استفاده کنید تا در زمان پایین آمدن قیمت‌ها فرصت سرمایه‌گذاری را از دست ندهید. از قرض کردن برای سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارز اجتناب کنید. این ارزها بسیار بی‌ثبات هستند و در صورت ضرر ممکن است به دردسر بزرگی دچار شوید. پرداخت کردن بدهی، آن هم وقتی که هیچ سودی به دست نیاورده‌اید کار بسیار دردناکی است.

۵. در هنگام بالا بودن قیمت رمزارز، روی فیات سرمایه‌گذاری کنید

وقتی در زمان قیمت بالا، ارز دیجیتال می‌خرید یا روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنید و تصمیم می‌گیرید که آن را بفروشید به سود بسیار کمی دست پیدا خواهید کرد. اما وقتی یک تریدر در زمان ریزش قیمت، رمزارز بخرد و سپس منتظر بالا رفتن و فروش آن شود، قدمی بزرگ برداشته و سود زیادی به دست می‌آورد.

به این ترتیب، در صورت بالا بودن قیمت‌ها بهتر است در حین انتظار برای پایین آمدن قیمت ارزهای دیجیتال و مهیا شدن موقعیت برای سرمایه‌گذاری، روی ارزهای فیاتی مثل دلار سرمایه‌گذاری کنید چون ثبات بیشتری دارند. به این ترتیب با ریزش قیمت رمزارز، پولتان را از ارزهای فیات به سمت رمزارز سوق می‌دهید. سپس برای بالا رفتن قیمت، فروش و کسب سود به انتظار می‌نشینید.

شش نکته برای جلوگیری از ضرر در مبادلات رمزارز

قبل از بازی باید قواعد بازی را یاد بگیرید.

۶. خونسردی خود را حفظ کنید

تریدرهای موفق هم به جای سود کردن گاهی ضرر می‌کنند. شما در مقام یک تریدر ابتدا باید به محاسبه و تجزیه و تحلیل بپردازید و ببینید که معامله پیش رو، برایتان سود خواهد داشت یا اینکه باعث ضرر می‌شود. اگر متوجه شدید که پایان این راه زیان وجود دارد نباید از روی احساس تصمیم به فروش بگیرید. اما اگر با انجام ارزیابی متوجه شدید که این معامله برایتان سود (بزرگ یا کوچک) خواهد داشت، آن گاه می‌توانید معامله یا تراکنش را تکمیل کنید.

افراد ناموفق همیشه بدون اینکه ببینند در استخر آب وجود دارد یا نه، به سمت آن شیرجه می‌زنند. احساسات در دنیای رمزارز کاربرد ندارد در غیر این صورت در پایان مجبور خواهید شد به دنبال معاملاتی باشید که پول از دست رفته را به شما بازگرداند.

همیشه در کیف پول رمزارز خود هشدارها را فعال نگه‌دارید تا زمان بالا یا پایین آمدن قیمت‌ها به شما اطلاع بدهد. به این ترتیب، با فکر بازتری می‌توانید به مبادلات رمزارز مشغول شوید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ نکته‌ای که پیش از سرمایه گذاری روی بیت‌ کوین باید بدانید

برای موفقیت باید عملکرد بازار، چارت‌ها، تحلیل‌های تکنیکال (فنی)، حرکات قیمت و تحلیل نهایی را به دقت بررسی کنید  و یک استراتژی مدیریت ریسک هدفمند را به کار بگیرید.

دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا مخاطبان این مقاله هم از آن استفاده ببرند. از همراهی شما سپاسگذاریم.

منبع: coinidol