اگر به تجارت علاقه مند هستید یا از مزایای زیادی که برای دنیای مالی به همراه دارد لذت میبرید، باید یاد بگیرید که دارایی های خود را ایمن سازی کنید. در اینجا به  ۵ روش ساده اما موثر برای تامین امنیت رمز ارز میپردازیم. با کوین نیک همراه باشید.

زمانی که بلاک چین  به عنوان الگویی از امنیت اینترنتی مورد حمایت قرار می‌گیرد، به این معنا نیست که تمام سیستم ها برای کاربران ایمن هستند. برای مثال، برخی از خطرات امنیتی مرتبط با کیف پول دیجیتالی وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران رمز ارز از آن‌ها آگاهی ندارند. تهدیدهای امنیتی برای کیف پول های دیجیتال نه از طریق بلاک چین بلکه از طریق کیف پول یا ارایه‌دهندگان  ارز رخ می‌دهد.

برای مثال، اطلاعات شما مانند کلید خصوصی شما در سطح ارایه‌دهنده مبادله قابل ردیابی است و توسط هکرها برای دسترسی به کیف پول بدون اجازه شما استفاده می‌شود. برای تامین امنیت رمز ارز در اینجا ۵ روش ساده اما موثر برای اطمینان از رمزنگاری ارایه شده است:

با احراز هویت دو مرحله ای یک لایه دیگر امنیتی اضافه کنید

در واقع رمز عبور احراز هویت دو مرحله‌ای (۲AF) هر ۳۰ ثانیه یکبار تغییر می‌کند و به هکرها ی احتمالی این امکان را نمی‌دهد که وارد حساب رمز شما شوند. اگرچه ممکن است این نوع احراز هویت، به طور کامل امنیت دارایی‌های شما را تضمین نکند، زیرا راه حل‌هایی وجود دارد که هنوز هم می‌توانند از آن ها استفاده کنند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: با رعایت اصول ایمنی بیت ‌کوین‌ های خود را ایمن نگه دارید

بنابراین علاوه بر تبادل رمزنگاری، عبور تایید هویت تمامی دیگر حساب های آنلاین مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده را فعال کنید که شامل صندوق پستی، شبکه‌های اجتماعی و پایگاه‌های ذخیره‌سازی فایل می‌باشد.

گزینه بروزرسانی خودکار را برای کیف پول های رمزنگاری شده غیرفعال کنید

اکثر کیف پول‌های رمزنگاری‌شده برای ایمن ‌سازی در برابر تهدیدهای امنیتی و احتمالی، به‌طور دوره ای بروزرسانی می‌شوند.عدم موفقیت بروزرسانی کیف پول، بودجه شما را در معرض تهدیدهای سایبری قرار می‌دهد.

بنابراین پیشنهاد می‌شود همیشه کیف پول‌های خود را بروزرسانی کنید. زمانی که بروزرسانی جدید در دسترس قرار گرفت هرگز به سرعت آن را دانلود نکنید زیرا ممکن است نسخه جدید باگ‌هایی به همراه داشته باشد که امنیت رمز ارزهای شما را به خطر بیاندازد.

چند روز منتظر باشید تا کاربرهای دیگر کیف پول‌هایشان را بروزرسانی کنند و همیشه گزینه‌ی به روزرسانی خودکار را غیرفعال کنید.

از کیف پول سرد (Cold Storage) استفاده کنید

بیشتر از دو کیف پول داشته باشید. بهتر است یکی را برای اهداف معامله و دیگری را برای ذخیره سازی رمزها در نظر بگیرید. بهتر است کیف پول دوم، کیف پولی برای ذخیره سازی باشد.

در صورت امکان از کلیدهای خصوصی خود پشتیبان‌گیری کنید وبه‌صورت آفلاین ذخیره کنید. حتی بهتر است که کلید خصوصی را در چندین قسمت جدا کرده و آن ها را به طور متفاوتی ذخیره کنید.

خودتان کیف پول رمز دیجیتال بسازید

بهترین روش برای تامین امنیت رمز ارز ساختن کیف پول توسط خودتان برای دسترسی به آن و ذخیره سازی ارزها میباشد.

انواع مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد و فرایند ساخت هر یک بر اساس تفاوت سطوح امنیتی مختلف است. کیف پول موبایل توسط بسیاری از سرمایه گذاران رمزنگاری ترجیح داده می‌شود زیرا آن ها امکان دسترسی آسان و سریع به دارایی‌های رمزنگاری را فراهم می‌کنند اما در برابر حمله‌های سایبری آسیب‌پذیرتر هستند به خصوص در مقایسه با کیف پول‌های کاغذی و سخت افزاری.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نحوه پیشگیری از سرقت هویت در بلاکچین

بنابراین توصیه می‌شود امنیت آن را تقویت کنید. کیف پول آنلاین ایمن مزایای بسیاری ارایه می‌دهد که شامل دسترسی سریع به دارایی‌ها، مدیریت آسان طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها در یک فضای واحد و معامله‌ی معتبر در میان بسیاری از مزایای دیگر است.

همچنین ممکن است در جست و جوی شرکت توسعه مبادله ارز دیجیتال باشید که به شما در تهیه کیف پول آنلاین کمک میکند.

از کیف پول دیجیتال خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

در صورت گم شدن دستگاهتان، با داشتن نسخه پشتیبان به راحتی می‌توانید به کیف پول دیجیتال خود دسترسی داشته باشید و در صورت عدم موفقیت در پشتیبان‌گیری مسیر دیگر و ایمن‌تر را برای این کار انتخاب کنید. پس در صورتی که دستگاه مورد نظر گم یا دزدیده شود، شما می‌توانید از طریق فایل بکاپ، کیف پول دیجیتال خود را بازگردانید.

بنابراین اگر به تجارت رمز ارزها علاقه‌مند هستید و یا از مزایای زیادی که برای دنیای مالی به همراه دارد لذت میبرید، باید یاد بگیرید که دارایی‌های خود را ایمن‌سازی کنی. اگر تازه وارد این عرصه شده‌اید مطالب بالا ممکن است کمی پیچیده به نظربرسند، اما به زودی خواهید فهمید که با تبدیل آن‌ها به عادت روزانه، کاری دشوار در پیش نخواهید داشت.

منبع: Coinspeaker