توکن‌های جدیدی به افتخار جورج فلوید (George Floyd) وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. توکن جورج فلوید که به نام FLYD شناخته می‌شود تحت پروژه ERC-20 عرضه شده و هدف آن حمایت از معترضین در ایالات متحده است که برای حمایت از حق سیاهپوستان به خیابان‌ها آمده‌اند.

در حالی که فکر می‌کردیم شیوع ویروس کرونا تنها اتفاق غم‌انگیز بزرگ امسال باشد، مرگ جورج فلوید و اعتراضات خیابانی بعد از آن همه جهان را شوکه کرد.

جریان از این قرار است که جورج فلوید ۴۶ ساله در ۲۵ ماه مه در مینیاپولیس امریکا توسط یک افسر پلیس که به مدت ۹ دقیقه با زانویش گلوی او را فشار می‌داد، جان خود را از دست داد. این وحشیگری افسر پلیس علیه یک شهروند سیاهپوست توسط فردی فیلمبرداری شد و خیلی زود در فضای مجازی وایرال شد و منجر به اعتراضات گسترده مردم شد.

اعتراضات خیابانی که خواستار اجرای عدالت برای فلوید هستند بیش از ۱۰ روز است که ادامه دارد و شعار «زندگی سیاهپوستان مهم است» (Black Lives Matter) همه جا شنیده می‌شود. اما با گذشت ۱۰ روز از اعتراضات سراسری در امریکا شنیده می‌شود ۴ افسری که در جریان مرگ جورج فلوید بازداشت شده‌ بودند، آزاد شدند.

توکن جورج فلوید و اعتراضات علیه نژادپرستی

عرضه توکن جورج فلوید

این مطلب راهم مطالعه کنید: هر آنچه باید برای تولید رمزارز شخصی خود بدانید

در میان این بحبوبه و در میان جنگ برای اجرای عدالت، توکن‌هایی به نام جورج فلوید که به اختصار FLYD نام‌گذاری شده‌اند وارد بازار شدند. سازندگان این توکن که شبکه اتریوم را برای عرضه آن انتخاب کردند، اعلام کردند مجموع عرضه این توکن ۶۱۲ میلیون خواهد بود.

در وبسایت این توکن آمده است:

نام جورج فلوید برای این توکن انتخاب شده است تا نام او برای همیشه به وسیله پلتفرم‌های غیرمتمرکز زنده بماند. شبکه غیرمتمرکز ما برای حمایت از معترضین و کسانی که با ناعدالتی از طرف پلیس و دولت روبرو بوده‌اند تشکیل شده است. ما قصد داریم تا به وسیله دنیای بدون مرز ارزهای دیجیتال به افرادی که به هر نحوی و در هر زمانی که به کمک نیاز دارند، کمک کنیم.

علاوه بر این، وایت‌پیپر این توکن در حال آماده شدن است و انتظار می‌رود تا در روزهای آینده در همین ماه ژوئن منتشر شود.

با وجود اینکه این وبسایت ادعا می‌کند که سهمی از درآمد خود را به خانواده جورج فلوید و همچنین جنبش «Black Lives Matter » اهدا می‌کند، اما هنوز نحوه به کارگیری توکن FLYD به عنوان روش پرداخت توضیح داده نشده است.

در حساب کاربری توکن جورج فلوید که در توییتر راه‌اندازی شد، آمده است:

سه عرضه در روزهای چهارم تا ششم ژوئن خواهیم داشت و وایت‌پیپر کاملا جدید به همراه نقشه راه و برنامه این توکن برای آینده در ششم ژوئن منتشر خواهد شد.

جالب است که در میان اعتراضات سراسری در امریکا پوسترهایی در دست معترضین در حمایت از بیت کوین دیده می‌شود. چندین نفر از جامعه ارزهای دیجیتال در اظهارنظرهایی اعلام کردند، بیت کوین یک نوع اعتراض به دولت‌ها و مراجع قدرت محسوب می‌شود. چانپنگ ژائو (Changpeng Zhao) یکی از این معترضین است که در توییتی اعلام کرده است:

بیت کوین نوعی اعتراض مسالمت آمیز است.

معترض دیگری هم با در دست داشتن پلاکارد «بیت کوین ما را نجات خواهد داد» در اعتراضات خیابانی در ایالات متحده شرکت کرده است.

پلاکارد اعتراضات آمریکا و دعوت به خرید بیت کوین

حمایت از بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: چرا باید به روش پرداخت از طریق بیت کوین در کسب و کار خود فکر کنیم؟

در حالی که تمام جهان از مرگ جورج فلوید متاثر شده‌اند، چندین طرح کلاهبرداری از این احساسات مردم سوءاستفاده کرده و با اهداف مثل جمع‌آوری پول برای جورج فلوید از مردم کلاهبرداری می‌کنند. بنابراین حتی اگر توکن جورج فلوید توکن در جهت صحیح عرضه شده باشد، قانونی بودن آن همچنان نامشخص است. بنابراین بهتر است قبل از ورود به این پلتفرم کمی صبر کنید تا از سالم بودن این طرح مطمئن شوید.

مجموعه کوین نیک تلاش می‌کند با بررسی صحیح رسانه‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان شما را در جریان آخرین اخبار و اطلاعات در این حوزه قرار دهد. فراموش نکنید حساب کاربری کوین نیک در توییتر و حساب کاربری کوین نیک در اینستاگرام را دنبال کنید.

منبع: bitcoinwarrior