لاین، غول پیام­‌رسان که فقط در خود ژاپن ۸۴ میلیون کاربر دارد اعلام کرده است یک برنامه پاداش‌دهی راه­­اندازی کرده که هدفش اهدای توکن‌‌های LINK به کاربرانی است که از خدمات دیجیتال لاین استفاده می‌کنند.

برخی ضوابط و شرایط

کاربران در صورتی توکن­‌های LINK دریافت می­‌کنند که حساب­‌های مربوطه­‌شان را به سه نرم‌افزار دیگر لاین متصل کنند. این نرم‌افزارها عبارتند از LINE Securities، نرم‌افزار سرمایه‌­گذاری شخصی، LINE Pay، سرویس واریز و پرداخت وجه و LINE Score، که به عنوان ارزیابی اعتبار عمل می‌­کند. این خبر توسط Coindesk Japan در ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ گزارش شده است.

این برنامه پاداش‌دهی در راستای تلاش‌­های کلی لاین برای تبلیغ بلاک­چین و خدمات دیجیتال است. در سال ۲۰۱۸، یک آزمایشگاه داخلی توسط این شرکت تأسیس شد تا انواع اپلیکیشن­‌های غیرمتمرکز (dApps) را ایجاد کند که مبتنی بر بلاکچین ثبت­‌شده لاین است.

جزئیات دقیق

در ماه اگوست، کیف پول خدمات دیجیتال توکن لاین، همراه با یک پلتفرم قابل توسعه برای توسعه‌­دهندگان اپلیکیشن­‌های غیرمتمرکز عرضه شد.

بیشتر بخوانید: کیف پول کاغذی بیت کوین چیست و به چه کار می‌آید؟

این برنامه پاداش‌دهی، ۱۸ دسامبر ۲۰۲۰ آغاز شد. طبق طراحی این برنامه، توکن­‌های LINK به ارزش ۲۰۰ ین (۱۹/۶ دلار) به ده هزار کاربری اهدا خواهد شد که دارای کارت اعتباری خانوادگی صادرشده از سوی LINE Pay هستند. کاربران LINE Securities می­‌توانند توکن‌هایی به ارزش حدود ۵۰۰ ین (۴/۷۶ دلار) دریافت کنند، فقط کافی‌ است یک حساب باز کنند و یک پرسش‌نامه پر کنند. هرچند لازم به ذکر است LINE Securities با همکاری یکی از بزرگ‌ترین کارگزاری­‌های بورس مستقر در ژاپن، Nomura Holdings، ساخته شده است. 

کاربران با استفاده از بیتمکس (BitMax)، سرویس معاملات ارز دیجیتال لاین، قادرند تا این توکن­‌ها را تبدیل به ارز فیات کنند. البته، کاربران در ابتدا باید یک حساب کاربری سازند تا این تراکنش­‌ها پردازش شوند.

حرکت به سوی جایگاه پرداخت‌های سنگین

لاین در حال برنامه‌ریزی برای ترغیب کاربرانش به شرکت در خدمات دیجیتال لاین است، که در آن افراد بیشتری از توکن­‌های LINK به عنوان شکلی از پرداخت استفاده می‌­کنند، یا به شکل دیگری با آن معامله می‌­کنند. هر دوی این­‌ها موجب افزایش کارایی توکن LINK می­‌شود.

هرچند لازم به ذکر است که لاین تنها غول پیام‌­رسانی نیست که وارد این کار شده است. اسامی بزرگی همچون تلگرام، کیک، و نیز وی­چت وارد این فضا شده‌­اند.

گذر زمان نشان خواهد داد که این ابتکار چقدر موفق خواهد بود، اما به احتمال زیاد در ژاپن این لاین است که در فضای تامین ­پرداخت دیجیتالی پیشتاز می­‌شود.

منبع: Insidebitcoins.com