امروزه مردم، مفهوم توکنیزاسیون را به درستی می‌آموزند و همین عامل سبب افزایش محبوبیت این ایده می‌شود. آیا توکنیزاسیون، انقلاب بلاک چین را رهبری خواهد کرد؟ برای دریافت اطلاعات بیشتر با کوین نیک همراه باشید.

از زمان پیدایش و معرفی فناوری دفتر کل توزیع، تعداد کاربران در این زمینه، به طرز شگفت انگیزی افزایش یافته و جامعه کاربری قابل توجهی را به وجود آورده است. استفاده از فناوری دفتر کل توزیع برای ایمن سازی یک انتقال و توزیع میزان قابل توجهی از اطلاعات، بدون نیاز و وابستگی به شخص سوم، امروزه به یک برتری مهم تبدیل شده است. اما شاید نکته دیگری که باعث افزایش محبوبیت این فناوری شد و در واقع آن را بزرگتر کرد، توکنیزاسیون محسوب شود.

توکنیزاسیون انقلاب بلاک چین را رهبری خواهد کرد

توکنیزاسیون چیست؟

به پروسه و فرایند تبدیل دارایی‌های دنیای واقعی (کالا و محصولات دیگر) به دارایی‌های دیجیتال، توکنیزاسیون می‌گویند. این دارایی‌ها پس از دیجیتالی شدن، به شکل ایمنی ذخیره می‌شوند، انتقال می‌یابند و در نهایت در دفتر کل توزیع یا همان بلاک چین، معامله می‌گردند.

به عنوان مثال، یک اثر هنری (نقاشی) بسیار گران قیمت را در نظر بگیرید. خریداری این اثر هنری که ۱ میلیون دلار قیمت دارد، با بودجه‌ و حقوق سالیانه من که ۵۰ هزار دلار است (مثلا)، یک عمر طول می‌کشد و شاید با این روش، باید فکر خرید آن نقاشی را از سر بیرون کنم. اما با توکنیزاسیون، این اثر هنری می‌تواند دیجیتالی شود و به هزاران توکن تبدیل گردد. پس از این فرایند، من می‌توانم به راحتی یک نقاشی با توکن یک میلیون دلاری خریداری نمایم.

این مطلب را هم مطالعه کنید: حضور بلاک چین در صنعت بازاریابی چه تحولاتی رقم خواهد زد؟

خوشبختانه، مفهوم توکنیزاسیون روی فناوری بلاک چین، توسط خود فناوری نیز محافظت می‌شود. دفتر کل توزیع کاملا تغییر ناپذیر است و تک تک دارایی‌ها برروی بلاک چین، قابل شمارش هستند. این موضوع، تضمین می‌کند که چند نفر می‌توانند قطعه‌هایی از دارایی دنیای واقعی را در اختیار داشته باشند، در حالی که در حالت معمولی، صاحب شدن آن‌ها به صورت کلی، برایشان غیر ممکن است.

سازگاری توکنیزاسیون و فناوری بلاک چین

استفاده از توکنیزاسیون برای ایمن سازی دارایی‌ها، در سال ۲۰۱۷ به یک موضوع پر طرفدار و محبوب تبدیل شد. از آن زمان به بعد، صنعت‌ها، موسسه‌ها، سرمایه گذاران و اشخاص، این ایده را سازگار کرده و پذیرفته‌اند. فلز‌های باارزش، سهام، اوراق، آثار هنری و کلاس‌ها و سطح‌های گوناگونی از دارایی، برروی یک دفتر کل قرار گرفته‌اند.

نقدینگی، ایمنی و شفافیت، دلایل اصلی و مهمی هستند که پاسخ سوال «چرا توکنیزاسیون برروی فناوری بلاک چین محبوب است؟» را می‌دهند. کاملا مشخص است که بلاک چین و توکنیزاسیون، آینده‌ دارایی‌های دیجیتالی محسوب می‌شوند.

نظر شما در مورد مفهوم توکنیزاسیون و محبوبیت آن چیست؟ آیا توکنیزاسیون انقلاب بلاک چین را رهبری خواهد کرد؟ نظرات خوب خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Cryptodaily