سال ۲۰۲۰ یکی از پرچالش‌ترین سال‌ها برای اقتصاد جهانی و سیستم مالی سنتی بود. با همه‌گیری گسترده جهانی ویروس کرونا، قرنطینه و ترس از رکود جهانی، سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتر و بیشتر به سمت ارزهای دیجیتال به عنوان جایگزین احتمالی دارایی‌های مالی سنتی، یا پوششی در برابر تهدیدهای عمده اقتصادی پناه بردند. از این رو، معرفی بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۱ از سردرگمی برای انتخاب می‌کاهد.

سال ۲۰۲۱ برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال و تغییر گسترده در سیستم مالی موجود بسیار مناسب به نظر می‌رسد. پذیرش گسترده یک نکته کلیدی برای دارایی‌های دیجیتال است تا پتانسیل کامل خود را به عنوان یک کلاس دارایی نشان دهند.

فناوری بلاکچین مانند اینترنت، یادگیری ماشین و برق به طور گسترده‌ای تحول آفرین تلقی می‌شود. شکی نیست که نهادهای بزرگ سرانجام آن را خواهند پذیرفت. سوال این است که چه زمانی این اتفاق می‌افتد.

در سال ۲۰۲۰، تعدادی ازنهادهای مالی معتبر که قبلاً پتانسیل دارایی‌های دیجیتال را تشخیص داده بودند مانند جی پی مورگان، بانکداری کوین بیس و جمینای را آغاز کردند. ویزا و مسترکارد به شرکت‌های ارز دیجیتال خدمات ارائه می‌دهند. کاربران پی پال با ارائه سرویس جدید آن می‌توانند به خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال بپردازند. فدیلیتی صندوق جدیدی برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین راه‌اندازی کرده که به نظر می‌رسد آخرین بازی وال استریت برای شرط بندی شرکت‌های ثروتمند آن روی دارایی‌های دیجیتال است.

گذشت زمان نشان خواهد داد که کدام رمز ارز صعود خواهد کرد. اما قطعاً سال ۲۰۲۱ سال جالبی برای همه تریدرهای ارز دیجیتال خواهد بود. در اینجا قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم: بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۱ کدام‌ها هستند؟

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱

در ادامه بیایید ببینم کدام ارزهای دیجیتال می‌توانند در سال ۲۰۲۱ روند صعودی داشته باشند و یک سرمایه‌گذاری مناسب محسوب شوند؟

۱. پادشاه ارزهای دیجیتال: بیت کوین

ارزهای دیجیتال جدید می‌آیند و می‌روند، اما بیت کوین هرگز از مد نمی‌افتد. در پایان ماه نوامبر سال ۲۰۲۰، بیت کوین همه را متعجب کرد و به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی ۱۹۸۵۷ دلار رسید و سود سالانه خود را به ۱۷۷ درصد رساند.

این رالی تا سال ۲۰۲۱ نیز ادامه داشت و بیت کوین رکوردهای جدیدی را به ثبت رسانده و تا ۴۲۰۰۰ دلار هم پیش رفت. تحلیلگران به اتفاق آرا در مورد آینده بیت کوین طی ۱۲ ماه آینده و فراتر از آن اتفاق نظر دارند و اهداف قیمتی باورنکردنی ۱۰۰۰۰۰ دلار، ۱۷۰۰۰۰ دلار و حتی ۳۱۸۰۰۰ دلار را برای آن پیش‌بینی می‌کنند.

از جمله مهم‌ترین عوامل محرک قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱، می‌توان تقاضای رو به رشد سازمان‌ها و سرمایه‌گذاران ثروتمند، افزایش تورم و نگاه منفی فزاینده نسبت به سیاست پولی فعلی را نام برد. همه این عوامل، سرمایه‌گذاران فردی و نهادها را وادار می‌کند تا به دنبال گزینه‌های جایگزین برای محافظت از ارزش سرمایه خود باشند. به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال با پیشگامی بیت کوین یک راه حل فوق‌العاده هستند.

سرگئی نظروف (Sergey Nazarov)، بنیانگذار چین لینک می‌گوید:

خیلی ساده معادله ریسک به ریوارد شروع می‌شود تا دارایی‌های مالی سنتی که دارای بازده، کم خطر و قابل اعتماد در برابر تورم هستند، به بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال مختلف به عنوان منابع بازده، با خطر کمتر و ذخیره قابل اعتماد ثروت، تبدیل شوند.

این متخصص معتقد است که بیت کوین سرانجام با قیمت ۱۰۰۰۰۰ دلار فروخته می‌شود و این تنها نظر او نیست. تام لی (Tom Lee)، شریک Fundstrat Global Advisors، با به اشتراک گذاشتن پیش‌بینی خود از قیمت بیت کوین برای سال ۲۰۲۱، انتظار دارد که بیت کوین جایگزین طلا به عنوان ذخیره ارزش و پوششی در برابر تورم شود.

۲. پادشاه دیفای: اتریوم

پیش‌بینی‌های ارزهای دیجیتال برای سال ۲۰۲۱ نمی‌تواند بدون نام بردن از ارز دیجیتال اتریوم باشد که عملکرد خوبی نیز در چالش سال ۲۰۲۰ از خود نشان داده است. بنابراین، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید اتریوم است.

اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای خرید

اتریوم یکی از بهترین ارزهای دجیتال برای خرید

در دسامبر سال ۲۰۲۰، ارزش بازار اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ بعد از بیت کوین، ۶۸/۱۲۷ میلیارد دلار بوده است. این ارز دیجیتال معاملات سال ۲۰۲۰ را در حدود ۱۲۵ دلار آغاز کرد و تا حدود ۶۰۰ دلار افزایش یافت که ۳۸۰ درصد افزایش در مدت زمان ۱۲ ماه را نشان می‌دهد.

چرا اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای خرید و سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده است؟ شبکه بلاکچین اتریوم همیشه به عنوان یک شبکه ارجح برای اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) عمل کرده است. این پلتفرم علاوه بر رمز ارز بومی خود، اتر (ETH)، از پلتفرم‌های ارز دیجیتال دیگری مانند یونی سواپ (UNI)، میکر (MKR) و آوی (AAVE) پشتیبانی می‌کند که در بخش امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) فعال هستند.

دیفای یکی از پرشتاب‌ترین روندهای ارز دیجیتال است که می‌تواند بیمه‌ها، وام‌ها و برنامه‌های پس‌انداز را متحول کرده و آنها را از بانک‌ها و سایر موسسات مالی متمرکز مستقل کند.

در سال ۲۰۲۰، پرشتاب‌ترین حوزه در دنیای دارایی‌های دیجیتال، یعنی دیفای به بالاترین سطح رسید. تعداد کل دارایی‌های قفل شده در اکوسیستم دیفای از ۱۳ میلیارد دلار فراتر رفت (در سال ۲۰۱۹، این مقدار کمتر از ۳ میلیارد دلار بود). هجوم انفجاری فعالان بازار و سرمایه به دیفای به موقعیت قوی اتریوم به عنوان آلت کوین پیشرو کمک کرد، زیرا در این بخش بر ۹۶ درصد از کل حجم تراکنش‌ها تسلط دارد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سه دلیل مهم برای خرید ارز دیجیتال اتریوم

۳. ریپل: اکوسیستم جدید پرداخت

ریپل به عنوان یک سیستم پرداخت مالی جایگزین با هدف تغییر و تسهیل پرداخت‌های برون مرزی ایجاد شده و آنها را ۱۰۰ درصد ایمن کرده و به صورت تقریباً رایگان و فوری انجام می‌دهد.

در نخستین روزهای پیدایش ریپل در سال ۲۰۱۳، این پلتفرم مورد توجه بسیاری از موسسات مالی قرار گرفت. در سال‌های بعد توسط بیش از ۱۰۰ موسسه مالی پذیرش شد. در سال ۲۰۲۰، بلاکچین ریپل به بیش از ۳۰۰ ارائه دهنده در ۴۰ کشور از جمله Banco Santander، American Express، JP Morgan و HSBC Holdings گسترش یافته است.

از جمله طرفداران اخیر RippleNet می‌توان به HDFC Bank Limited (HDB)، بزرگترین بانک هند و Bank of America دومین بانک بزرگ ایالات متحده اشاره کرد.

با نگاه به سال ۲۰۲۱، مهم‌ترین محرک‌هایی که می‌توانند در مورد ریپل به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید و سرمایه‌گذاری مطرح باشند، کدام‌ها هستند؟

براساس گزارش OMFIF (انجمن رسمی موسسات پولی و مالی)، ریپل، با فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) خود، می‌تواند «خود را به عنوان جایگزینی برای SWIFT قرار دهد» و پنج مشکل اصلی را حل کند: امنیت، سرعت، قابلیت ردیابی، هزینه، شفافیت و مدیریت ریسک.

با حمایت روزافزون از سوی کمیسیون اروپا، تشویق انتقال به امور مالی دیجیتال و تقسیم برنامه‌ها برای ایجاد یک چارچوب قانونی جدید که امکان استفاده از فناوری DLT و دارایی‌های دیجیتال را در بخش مالی فراهم می‌کند، چشم‌اندازهای ریپل بیش از هر زمان دیگری روشن‌تر به نظر می‌رسند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پیش بینی قیمت ریپل تا سال ۲۰۲۵

۴. لایت کوین: سریع و مقرون به صرفه

در حال حاضر، لایت کوین در قیمت حدود ۱۲۴ دلار در نوسان است. ارزش بازار LTC حدود ۶ میلیارد دلار است. این ارز دیجیتال یکی از کمترین زمان‌های لازم برای استخراج را داشته و پاداش استخراج آن ۱۲/۵ لایت کوین است.

لایت کوین با چشم اندازی صعودی

ریپل یکی از بهترین ارزهای دیجیتال با چشم انداز صعودی

اگرچه ما نمی‌توانیم لایت کوین را با عنوان بهترین ارز دیجیتال سال بنامیم، اما LTC هرگز از فهرست ۱۰ رمز ارز محبوب خارج نشده و سال ۲۰۲۱ نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

راه‌اندازی اولین بازی فانتزی RPG مبتنی بر لایت کوین غیرمتمرکز LiteBringer، که در آن حرکت هر بازیکن یک تراکنش است، برای کل این بلاکچین سودآوری داشت. تراکنش‌های لایت کوین در خبرها غوغا کرد و بلافاصله پس از شروع بازی، از ۱۳۰۰۰۰ تراکنش فراتر رفت.

این عملکرد تقویت شده می‌تواند در جهت صعود قیمت عمل کند، ضمن اینکه تحلیلگران CoinSwitch پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۱ هدف قیمتی لایت کوین ۶۰۰ دلار باشد.

همچنین، برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت لایت کوین در سال‌های آتی پس از هاوینگ روند رو به رشدی خواهد داشت. طبق یک پیش‌بینی خوش‌بینانه توسط وب سایت Cryptoground.com، لایت کوین در یک دوره یک ساله با قیمت ۸۸ دلار معامله خواهد شد و تا پایان سال ۲۰۲۴ تا ۳۴۷ دلار افزایش خواهد یافت.

۵. ترون: تحولی در بازار آلت‌کوین‌ها

هدف شبکه ترون (TRON) که در ابتدا روی شبکه اتریوم راه‌اندازی شد، ایجاد انقلابی در صنعت سرگرمی و دموکراتیک‌سازی تولید محتوا بود. این تیم شرکای بی‌شماری از جمله سامسونگ، شرکت اشتراک دوچرخه oBike، موتور جستجوی چینی Baidu و Baofeng، همان نتفلیکس چینی دارد.

اکوسیستم ترون به عنوان یک پلتفرم به اشتراک‌گذاری محتوا کار می‌کند. کاربرانی که محتوایی را ایجاد کرده یا به اشتراک می‌گذارند ب صورت TRX پاداش می‌گیرند که به عنوان یک سیستم کسب درآمد، شفاف‌تر از آنهایی است که در شبکه‌های اجتماعی سنتی به کار می‌روند. همچنین پرداخت آن به یک واسطه مانند AppStore یا GooglePlay نیاز ندارد.

ترون و تحول در بازار آلت کوین ها

ترون و تحول آفرینی در بازار آلت کوین ها

پیدایش dApps می‌تواند تا حد زیادی به حرکت صعودی ترون کمک کند، زیرا این پلتفرم ارز دیجیتال یکی از بزرگترین قدرت‌ها در این بازار به حساب می‌آید. در سال ۲۰۲۰، حجم تراکنش‌های  dApp ترون حتی از اتریوم پیشی گرفت.

در تابستان ۲۰۲۰، این پلتفرم ارتقای پروتکل TRON 4.0 Great Voyage را آغاز کرد. اجرای نسخه ۴/۰ و معرفی ویژگی‌های حفظ حریم خصوصی در قراردادهای هوشمند، دلیل دیگری برای صعودی بودن قیمت TRX در پیش‌بینی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱ بوده و آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید تبدیل می‌کند.

پنج ارز دیجیتال بعدی که پتانسیل زیادی برای افزایش قیمت در سال ۲۰۲۱ دارند، عبارتند از:

۶. بیت کوین کش (BCH)

بیت کوین کش در سال ۲۰۱۷ به عنوان یک بلاکچین سریع‌تر و مقیاس‌پذیرتر متولد شد که بتواند تراکنش‌های بیشتری را نسبت به بیت کوین مدیریت کند. از نظر تئوری، بیت کوین کش می‌تواند به بلاکچین اصلی برای انجام پرداخت‌های آنلاین تبدیل شود.

۷. کاردانو (ADA)

این پلتفرم بلاکچین با کمک الگوریتم اثبات سهام پتانسیل آن را دارد که قیمت آن تا پایان سال ۲۰۲۱ از ۱/۵ دلار فراتر رود. این رشد احتمالی بستگی به عرضه Hydra، راه حل مقیاس‌بندی دارد که به کاردانو کمک خواهد کرد تا بیش از ۱ میلیون تراکنش را در هر ثانیه پردازش کند.

۸. تزوس (XTZ)

تزوس می‌تواند از افزایش علاقه به بخش دیفای و مشارکت با شرکت گروه مالی Elevated Returns  بهره ببرد. این شرکت تزوس را به عنوان یک پلتفرم بلاکچین انتخاب کرده تا دارایی‌های توکن‌سازی شده با ارزش ۱/۶ میلیارد دلار را به سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات ارائه کند.

۹. IOTA یا MIOTA

این پلتفرم متن باز برای پردازش تراکنش‌ها میان دستگاه‌ها در شبکه اینترنت اشیا (IoT) طراحی شده است.این پلتفرم برای مشارکت با شرکت‌های اتومبیل‌سازی، تولیدی و بازار بیمه ساخته شده و باعث شده تا سرمایه‌گذاران رشد قابل توجهی را برای قیمت IOTA پیش‌بینی کنند. در نتیجه یکی از بهترین ارزهای دیجتال برای خرید است.

۱۰. استلار لومنز (XLM)

استلار برای برقراری پلی میان ارزهای دیجیتال و امور مالی سنتی ایجاد شده است. این پلتفرم با Deloitte، IBM و Stripe شریک شده تا به مسیر پرداخت دیجیتال جهانی تبدیل شود. مزیت رقابتی XML کارمزد بسیار پایین تراکنش است که تنها کسری از یک پنی است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: نبرد ریپل و استلار ؛ کدام ارز برای سرمایه گذاری مناسب تر است؟

نتیجه: بهترین ارز دیجیتال برای خرید و سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱ کدام است؟

از آنجایی که پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های دیجیتالی زمان بر است، سال ۲۰۲۱ سال خوبی برای کل بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. اگرچه فهرست بهترین ارز دیجیتال برای خرید ممکن است تغییر کند، همه آنها می‌توانند فرصت‌های خوبی را برای تجارت فراهم کنند، به خصوص اگر در مورد تجارت CFD صحبت کنیم.

قراردادهای مابه‌التفاوت (CFD) می‌توانند جایگزین خوبی برای خرید سکه‌های دیجیتال باشند، زیرا با CFD می‌توانید هم از حرکت قیمت صعودی و هم نزولی سود کسب کنید. آخرین اخبار بازار را دنبال کنید، قیمت ارزهای دیجتال مورد علاقه خود را به صورت فعال پیگیری کنید، عملکرد آن را تجزیه‌و‌تحلیل نموده و بر این اساس یک ترید لانگ یا شورت انجام دهید.

به نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای خرید در سال ۲۰۲۱ کدام است؟ شما می‌توانید نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: capital