اگر بخواهیم صادق باشیم، باید بگوییم که وارد شدن به بازار کریپتو (Crypto)، این روزها راحت و بدون دردسر است. همه ما می‌دانیم که هر شخص با داشتن یک رایانه شخصی، لپتاپ یا یک گوشی هوشمند و البته اتصال اینترنت، می‌تواند وارد بازار کریپتو شود و خیلی ساده، شروع به تجارت کند. با این حال، همه در این تجارت، حرفه‌ای نیستند و تازه کارها می‌توانند به سادگی مرتکب اشتباه شوند. تجربه کم افراد تازه کار، برخی مواقع نتایج ناگوار و نابود کننده‌ای را به همراه می‌آورد و حتی در همان روزهای اول کریپتو، می‌تواند ضربه و آسیبی جبران ناشدنی به شخص مورد نظر بزند. ما در این مطلب، ۸ اشتباهِ مربوط به کریپتو را جمع آوری کرده‌ایم و قصد داریم آن‌ها را به شما توضیح دهیم. پیشنهاد می‌کنیم با کوین نیک همراه شوید، این مطلب را تا انتها خوانده و از این اشتباهات، به شدت دوری کنید.

۱) حفظ نکردن کلید‌های شخصی

از دست دادن یا گم کردن کلید‌ها یا رموز شخصی، شاید ابتدایی‌ترین و بدترین راه برای نابود کردن تجارت کریپتو شما باشد. حتما مطمئن شوید که نسخه‌های مختلف و پر تعدادی از این رمز و کلید مهم، نزد خود داشته باشید؛ به عنوان مثال، کلید‌های خود را به یک فایل تبدیل کنید، آن‌ها را به عنوان کیف پول کاغذی پرینت کنید یا این رموز را روی یک کاغذ مشخص و ارزشمند، یادداشت کنید. در آخر، یادتان باشد که اولین قدم برای از دست ندادن سرمایه خود در کریپتو، حفظ کردن کلید‌های شخصی شما است و باید آن‌ها را مدام پیش خود حفظ کنید.

۲) تقلید کورکورانه از دیگران

یکی از اشتباهات رایجی که معمولا تازه کاران این تجارت؛ آن را مرتکب می‌شوند، پیروی کردن و تقلید کورکورانه از کارهای اشخاص دیگر است. بسیار مهم است بدانید که چه زمانی باید از تجارت و فعالیت دست بکشید  و دقیقا همان کاری که دیگران انجام می‌دهند را انجام ندهید. دنبال کردن و پیروی از مردم، بدون تمرکز و تجربه کافی، می‌تواند صدمات جبران ناپذیر بسیاری به شما وارد کند.

۳) تحقیق نکردن به اندازه کافی

تحقیق کردن در مورد شرایط بازار و تجارت، دقیقا همان موردی است که حرفه‌ای‌ها را از تازه کارها جدا می‌کند. دقیقا به مانند هر کار مهمی که در زندگی شخصی خود انجام می‌دهید، تحقیق کردن در مورد کریپتو و موارد مربوط به آن، پیش از اتخاذ یک تصمیم نیز می‌تواند حیاتی باشد. این شامل تمام کارهایی می‌شود که شما قصد انجام آن را دارید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید وارد یک معاوضه شوید، از نظرات دیگر کاربران و تجربیات آن‌ها بهره بگیرید و به بازخوردهای کسانی که دقیقا همان معاوضه را انجام داده‌اند، توجه کنید. یا اگر می‌خواهید روی یک کریپتو کوین یا توکن سرمایه گذاری کنید، حتما تحقیق به عمل آورید که موسسان آن چه کسانی هستند. نمی‌توان برروی اهمیت فوق‌العاده‌ی تحقیق کردن، بیش از این تاکید کرد!

اشتباهِات در معاملات کریپتو

بازار کریپتو (Crypto)

۴) تحت تاثیر سرمایه‌‌داری قرار گرفتن

بسیاری از تاجران نو پا و تازه کارِ کریپتو، فکر می‌کنند که هر کسی می‌تواند با حضور در خانه و در آرامش کامل، درآمد و سود بسیاری به دست آورد و زندگی رویایی داشته باشد. باید در نظر بگیرید که تاجران حرفه‌ای، به سرمایه‌ای قابل توجه و بسیار برای پشتیبانی و تامین زندگی خود نیاز دارند. این بدان معنی است که درآمد باید به اندازه‌ای باشد که بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد. باید اشاره کنیم که این داشتن چنین شرایطی، بسیار سخت است و تاجران جدید و تازه کار، زمانی که هزینه‌ها از درآمدشان بیشتر باشد، دچار استرس و نگرانی می‌شوند. همچنین ممکن است انتظارات بالایی داشته باشند و نتایج، نظر آن‌ها را جلب نکند و دچار ناامیدی شوند.

۵) استفاده نکردن از ۲FA

اگر از ۲FA استفاده نکنید، کلاه برداران سایبری می‌توانند تنها با داشتن پسورد و نام کاربری شما، به حساب‌هایتان دسترسی داشته باشند. در طرف دیگر، اگر از ۲FA استفاده کنید، هکرها باید به گوشی موبایل و همچنین ایمیل شما دسترسی داشته باشند تا بتوانند به حسابتان وارد شوند. معاوضه‌ گرهای کریپتو معتبر مانند Bluetrade، ایمنی را بسیار جدی می‌گیرند و از ۲FA به همراه AML/KYG استفاده می‌کنند تا مطمئن شوند همه چیز امن و بدون خطر است.

۶) تجارت با احساسات

یکی از اشتباهاتی که تاجران تازه کار به شدت‌ آن را مرتکب می‌شوند، تجارت با استفاده از احساسات است که می‌تواند به راحتی جای منطق و تصمیمات منطقی را بگیرد. زمانی که تاجران تازه کار با احساسات خود به انجام مبادلات و تجارت می‌پردازند، نمی‌توانند به راحتی، از دست رفتن سرمایه خود را قبول کنند و از پذیرفتن آن به شدت ترس دارند؛ به همین خاطر، با تصمیمات غیر منطقی و احساسی، ضربه بزرگی به سرمایه خود می‌زنند. این موضوع بسیار مهم است که تاجران، توانایی و جنبه‌ی پذیرفتن شکست در تجارت را داشته باشند و با پذیرفتن منطقی آن، دست از تجارت (به صورت موقتی) بردارند. به همین دلیل است که استفاده از ابزاری که شما را در هنگام شکست خوردن، متوقف می‌کند، بسیار مهم است و تاجران باید از ابزار درست و مفید استفاده کنند.

اشتباهِات در معاملات کریپتو

سرمایه کریپتو

۷) عدم برقراری تعادل

برقرار کردن یک تجارت متعادل، می‌تواند به نفع تاجر و مبادله کننده باشد. به عنوان مثال در اولین قدم، بخش کوچکی از سرمایه خود را درون کریپتو وارد کنید و طیف وسیعی از سرمایه‌ی کریپتو شما، باید به صورت بلند مدت در نظر گرفته شود. اگر شرایط به ضررتان پیش رفت، شما می‌توانید سرمایه خود را دوباره به تعادل برسانید و باز هم به هدف تجارت خود دست پیدا کنید.

۸) نداشتن یک یادداشتِ تجاری

کلید موفقیت، چه در تجارت کریپتو و چه در تمام مراحل زندگی، برنامه ریزی است. به همین دلیل است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما تمام فعالیت‌های خود را یادداشت کنید و همیشه آمار تمام مبادلاتی را که انجام می‌دهید، نزدیک و نزد خود داشته باشید. این بهترین و ساده‌ترین راه برای دریافتن اشتباهات گذشته‌ی شما محسوب می‌شود و کاری می‌کند که دیگر آن اشتباهات و خطاها را مرتکب نشوید و هر چه بیشتر به موفقیت دست پیدا کنید.

اگر از کسانی هستید که تازه به فعالیت در حوزه کریپتو وارد شده‌اید، حتما این موارد را به دقت بخوانید و نسبت به آن‌ها اقدام کنید. قطعا کسانی که با فکر و اندیشه به سراغ سرمایه گذاری و فعالیت‌های تجاری می‌روند و دانش بیشتری نسبت به دیگران دارند، به موفقیت می‌رسند و می‌توانند از نتایج کار خود آگاه باشند.

منبع: cryptonewmedia