با شتاب گرفتن ماینینگ ارزهای دیجیتال، در این مقاله بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین که در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند و ماینرهای می‌توانند از آنها استفاده کنند را معرفی می‌کنیم.

در آغاز این سال غیرمعمول و البته دشوار، دنیای رمزنگاری خاطرات رونق استخراج در سال‌های گذشته را همراه داشت. اما این ترس نیز وجود داشت که آیا اکنون بازار استخراج به رکود خواهد رفت. اما به زودی نگرانی‌ها برطرف شد زیرا شرکت‌های بزرگ در بورس Nasdaq برای درآمد اضافی به استخراج بیت کوین ابراز علاقه کردند.

افزایش شدید استخراج در سال جاری مستقیماً با افزایش چشمگیر قیمت ارزهای رمزپایه ارتباط دارد. در طول تابستان، بیت کوین در محدوده ۱۰ هزار دلار قیمت داشت. در حال حاضر، قیمت آن بیش از دو برابر شده‌است. آلت کوین هم از این رشد قیمتی بی‌نصیب نماند. اتریوم در این ماه به ۶۵۰ دلار رسید و لایت کوین اخیراً بالاتر از ۱۱۷ دلار قیمت داشت. اگرچه شش ماه پیش، لایت کوین را فقط با ۴۱ دلار می‌شد خریداری کرد.

از آنجا که تحلیلگران، انتظار دارند روند صعودی بازار تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد، به روزترین سخت افزارهای مناسب استخراج، تقاضای زیادی دارند. بنابراین، در اینجا از جالب‌ترین محصولات موجود در بازار سخت افزار که ماینرها انتظار دارند در سال ۲۰۲۱ عرضه شوند را رونمایی کرده‌ایم.

سخت‌افزارهای مورد نیاز

وقتی صحبت از بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین می‌شود، برای ماینرها ASIC گزینه اصلی سخت افزار است. ASIC یا مدار مجتمع مخصوص برنامه، دستگاهی آماده است که به راحتی قابل تنظیم و برنامه‌ریزی است. هنگام استخراج توکن‌های مبتنی بر اتریوم و تتر، همه چیز جالب‌تر می‌شود ، زیرا نیاز به کنار هم قرار دادن یک دکل است که از مادربرد، کارت‌های گرافیک و چندین اجزای دیگر تشکیل شده است.

بنابراین، چه تجهیزاتی در این سال مورد استفاده قرار گرفت و ماینرهای جهانی بیشترین هزینه را برای چه چیزی خرج کردند؟ اخیراً، رایوت بلاکچین (Riot Blockchain) 15000 نسخه از سری انتماینر ۱۹ (Antminer) را خریداری کرده است که باید در سال ۲۰۲۱ تحویل داده شود. ناتانیل جاستین یو، مدیر تیم بازاریابی بین‌المللی در بیتمین (Bitmain)، در صحبت با کوین تلگراف تأیید کرد که مدلهای سری ۱۹ انتماینر که در ماه مه سال ۲۰۲۰ منتشر شد، تقاضای بسیاری در میان ماینرهای بیت کوین داشتند:

ما تقاضای فزاینده‌ای برای سخت افزار استخراج، به ویژه برای مدل‌های سری ۱۹ داشتیم. سری ۱۹ امسال به عنوان مجهزترین سخت افزار برای ماینرها مورد استفاده قرار گرفت. نسل جدید انتماینر مجهر به نسل جدید تراشه شده که بازدهی انرژی را تا ۲۳ واحد کاهش داده است. محصولات انتماینر تا ژوئیه سال ۲۰۲۱ پیش خرید شده‌اند.

AMD یا Nvidia

برای کسانی که تصمیم گرفتند خودشان دکل‌های استخراج را جمع‌آوری کنند، لیست پرمخاطب ترین تجهیزات استخراج در سال جاری، به طور طبیعی با کارت‌های گرافیک آغاز می‌شود. دو رقیب دیرینه، جدیدترین محصولات خود را در سال جاری ارائه داده‌اند: Nvidia با سری GeForce RTX 3000 خود در ماه سپتامبر و البته AMD  سری Radeon RX 6800.

ماینرها هنوز در مورد اینکه کدام یک از این کارت‌های گرافیک بهتر است اختلاف نظر دارند، اما سوال اصلی این است که چه زمانی این گرافیک‌ها در دسترس همه قرار خواهد گرفت. امسال تقاضا به میزان قابل توجهی بیش از میزان عرضه است. در حالی که Nvidia GeForce RTX 2080 Ti و AMD Radeon RX580 هنوز گرافیک‌های برتر هستند، درخواست برای محصولات جدید احتمالاً تا سال ۲۰۲۱ افزایش خواهد داشت.

ASICهای جدید

سال آینده، Bitmain همچنان با استفاده از ماینرهای سری ۱۹ ASIC به پشتیبانی از کاربران ادامه خواهد داد. به گفته سازنده‌ی آن، راه حل‌های جدیدی که به افزایش کارایی استخراج کمک می‌کند، اجرا خواهد شد.

سازنده‌ی برند Canaan Creative، مدل جدیدی از ماینر۱۲۴۶AvalonMiner را در ماه سپتامبر معرفی کرد که طبق ادعای او ۳۰٪ بازده بهتری نسبت به مدل قبلی دارد. طبق گفته سازنده، این دستگاه جدید می‌تواند به ۹۰ تراهش در ثانیه برسد، در حالی که سری قبلیبه طور متوسط ​​۶۰-۶۸ بار در ثانیه پردازش می‌کرد.

ماینر جدید از ژانویه در دسترس عموم خواهد بود. اگرچه این مدل از نظر نسبت به Antminer  عملکرد پایین‌تری دارد، اما هزینه آن کمی ارزان تر است. قیمت آن چیزی در حدود ۳۰۰۰ دلار است.

کارت گرافیک‌های جدید

در حالی که انویدیا در زمینه عرضه پرچمدار GeForce RTX 3060 Ti خود با مشکل روبرو بود، AMD پیش از این که سری ۶۰۰۰ خود را ارائه دهد، در حال کار روی نسخه‌ی بعدی است. این شرکت از عرضه سری بعدی با معماری جدید RDNA 3 در اواخر سال ۲۰۲۱ خبر داد. طبق گفته سازنده، پردازنده گرافیکی جدید ۵۰٪ از عملکرد قبلی پیشی می‌گیرد و برای اجرا به برق و خنک کننده کمتری نیاز دارد.

اما هنوز نباید از انویدیا ناامید شد. علی‌رغم برخی تأخیرها در راه اندازی گرافیک‌های GeForce RTX 3000 ، این شرکت ممکن است در حال آماده سازی برای ارائه محصولات جدیدتری باشد که برای رونمایی در تاریخ ۱۲ ژانویه ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. در هر صورت، این خط تولید از کارت‌هایی با قیمت‌های مختلف گسترش می‌یابد و این به کاربران امکان می‌دهد هنگام کنار هم قرار دادن ریگ‌های استخراج ، گزینه‌های بیشتری داشته باشند.

مادربرد جدید

اگر کارت‌های گرافیکی روش ترجیحی برای استخراج هستند، یک مادربرد خوب کاملاً ضروری است. ویژگی اصلی در این مورد تعداد اسلات‌های کارت‌های گرافیک است که می تواند روی آن نصب شوند.

با توجه به آنچه در بازار مادربردهای ماینینگ در حال حاضر در دسترس است، مانند  MSI H310-F پرو که دارای ۱۳ اسلات کارت گرفیک است یا Asus B250 Mining Expert با ۱۹ اسلات. ماینرها انتظار ندارند که در سال ۲۰۲۱ هدیه ویژه‌ای از تولید کنندگان دریافت کنند.

با این حال کالاهای جدیدی در راه است. بیواستار (Biostar)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان سخت افزار، اخیراً مادربرد جدید TB360-BTC D+ را برای استخراج ارزهای رمزپایه معرفی کرده است. مادربرد دارای هشت اسلات PCIe x16   است که برای یک دکل استاندارد کافی است. با این حال، قیمت و تاریخ شروع فروش هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه ماینر بیت کوین

سخت افزاری که نباید از آن غافل شد

انتخاب بهترین سخت افزار، برای استخراجی کارآمد، انتخاب هر یک از اجزای آن مهم است. جدا از کارت گرافیک و مادربرد مناسب، اینترنت و برق بدون قطعی یک امر ضروری است. علاوه بر این، تجهیزات استخراج ارزهای رمزپایه بسیار پر سر و صدا هستند و می‌توانند گرمای زیادی تولید کنند. بنابراین ماینرها باید نکات ایمنی را رعایت کنند. هنگام استخراج در منزل، اجرای دکل در یک اتاق با تهویه مطبوع یا در بالکن، بهترین گزینه‌ها برای جلوگیری از گرما است.

علاوه بر این‌ها، یک منبع تغذیه مناسب با قدرت کافی و از همه مهمتر با محافظت در برابر موج‌های الکتریکی و سایر مشکلات الکتریکی انتخاب کنید. یکی از این گزینه‌ها که در آغاز سال ۲۰۲۱ وارد بازار می‌شود، EVGA SuperNOVA است که حدود ۲۰۰ دلار قیمت دارد.

سرور و کیس مناسب

انتخاب یک کیس آخرین کار نیست، زیرا بر سطح نویز تولید شده توسط دکل تأثیر مستقیم می‌گذارد. گانتیس ویتولینس (Guntis Vitolins) از کمپانی ماینشاپ، که تولید کننده دکل و تجهیزات به‌طور مجزا است؛ به کوین تلگراف اشاره کرد که سلیقه ماینرها در مورد کیس، امسال تغییر کرده است:

صنعت استخراج توسط کارت گرافیک از سال ۲۰۱۷ تغییر کرده است، اکثر ماینرها ترجیح می‌دهند، از سرورهای نوع ریزر استفاده کنند، این سرورها جای کمتری به کارت‌های گرافیک اختصاص می‌دهند و فضای بیشتری برای ورود و خروج هوا ایجاد می‌کند. این نوع سرورها بسیار سریعتر نصب می‌شوند. تنها نکته منفی آنها این است که ممکن است در حدود ۵۰ تا ۶۰ دسی بل نویز ایجاد کنند.

برای کسانی که نمی‌خواهند در موضوع پیچیده طراحی دکل استخراج، انتخاب کارت گرافیک و دیگر موارد ورود کنند، شرکت‌هایی وجود دارند که راه حل‌های کلیدی را ارائه می‌دهند. امسال، کارشناسان در مورد رشد فروش دکل‌های آماده که “استخراج ۲.۰” نام دارد آگاهی داده‌اند.

کارشناسان همچنین اظهار داشتند که فروش این تجهیزات از مارس ۲۰۲۰ به طرز چشمگیری افزایش یافته است و افزود که ماینرهای ساخته شده با کارت‌های گرافیک AMD (بهترین گرافیک‌ها برای استخراج) مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

آیا ۲۰۲۱ برای استخراج سالی خوبی است؟

با نگاهی به رشد قیمت ارزهای رمزنگاری شده و هیجان موجود در بازار تجهیزات، تهیه‌ی بهترین سخت افزار استخراج  امری دور از دسترس نیست. این امیدواری وجود دارد که سال ۲۰۲۱ بهتر از سال قبل برای این صنعت آغاز خواهد شد.

اما، به‌راحتی می‌توان گفت که ماینرها در سال ۲۰۲۰ پس از هاوینگ بیت کوین و فصل بارانی در چین ( ۵۰ درصد استخراج بیتکوین د ر چین انجام می‌شود)، باتجربه‌تر شده‌اند. امروزه مماینرها دیگر تازه‌کار محسوب نمی‌شوند. آنها برای اولین بار دنیای اطراف خود را  با دقت می‌بینند، آماده شوک‌های بازار هستند و می‌توانند خود را با هر شرایطی سازگار کنند. علاوه بر این، از آنجا که شرکت‌های بزرگ دولتی شروع به استخراج بیت کوین کرده‌اند، ۲۰۲۱ روند استخراج را بیشتر تقویت می‌کند. خرید بهترین دستگاه های استخراج بیت کوین می‌تواند باعث عملکرد بهتر در ماینینگ شود

شما با چه ابزاری ماینینگ انجام می‌دهید؟ اگر در این رابطه اطلاعاتی دارید، دیدگاهتان را در بخش نظرات و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید

منبع: cointelegraph