برادر ناتنی جاستین ترودو نخست وزیر کانادا برای سخنرانی درباره تکنولوژی بلاکچین دستمزد هنگفتی از سوی دولت دریافت کرده که این موضوع موجب خشم سیاستمداران کانادایی از نخست وزیر این کشور شده است.

به گزارش روز دوشنبه The Globe and Mail کایلی کمپر ۱۲٫۴۳۰ دلار کانادا (۹٫۱۲۷ دلار آمریکا) در ازای صحبت کردن درباره تکنولوژی بلاکچین در کنفرانسی که پارسال در شهر زوگ سوییس برگزار شده دریافت کرده است.

طبق این گزارش دولت کانادا پس از سخنرانی کمپر درباره بلاکچین در کنفرانسی در شهر دبی از وی خواسته است که در کنفرانس شهر زوگ نیز شرکت کند. کمپر البته معتقد است این موضوع ربطی به رابطه خانوادگی‌اش با نخست وزیر ندارد.

دفتر نخست وزیر کانادا در این خصوص گفته است که این موضوع از سوی وزارت امور خارجه، دپارتمان کنسولگری و روابط دیپلماتیک کانادا تاییده شده بوده.

بیشتر بخوانید: مهاجرت ماینرهای بیت کوین به کانادا به علت زمستان های سرد و برق ارزان

نمایندگان پارلمان کانادا گفته‌اند که دولت ترودو باید در مقابل این موضوع پاسخگو باشد و درباره جزییات قرارداد اهدایی به کمپر توضیح دهد.

سخنگوی وزارت خارجه کانادا، کرستینا دادز گفته است عواملی که سخنرانان کنفرانس‌ها را مشخص می‌کند اعتبار افراد در جامعه، دانش آنها و توانایی‌شان در سخنرانی است.

کمپر، برادر ناتنی جاستین ترودو تا همین پارسال بر منصب مدیریت اجرایی انجمن بلاکچین کانادا نشسته بود و طبق اکانت وی در لینکداین در حال حاضر نیز از مشاوران این انجمن است. کتابی با عنوان «کیف‌پول یک‌دست: ورود به عصر طلایی دیجیتال» نوشته و همچنین کیف پولی به اسم Swiss Key تاسیس کرده است.

منبع: CoinDesk