در جهان رو به گسترش ارزهای دیجیتال، اتریوم یکی از امیدوارکننده‌ترین فناوری‌های بازار است. این ارز دیجیتال از زمان تولد در سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۵۸۳۶ درصد رشد کرده است. همین امر، بسیاری از افراد را به خرید ارز دیجیتال اتریوم ترغیب کرده است.

اتریوم چیست؟

رشد سریع اتریوم، خیلی‌ها را  میلیونر کرده است. اما با وجود ارزش سرسام آور آن، تعداد کمی از مردم به واقع می‌دانند که اتریوم چیست یا چرا سرمایه خوبی است.

برای آن دسته از شما که نمی‌دانید اتریوم چیست، مهم این است که بدانید اتریوم فراتر از یک ارز دیجیتال است.

اتریوم یک پلتفرم محاسباتی متن باز و مبتنی بر بلاک چین عمومی است. این بدان معنی است که اتریوم اغلب به عنوان بستری برای توسعه اپلیکیشن‌های عیر متمرکز (به نام dapp) استفاده می شود. و ارز دیجیتالی که به این اپلیکیشن‌ها امکان فعالیت می‌دهد، اتر (Ether) نامیده می‌شود.

اگر شما اتریوم بخرید، در واقع اتر خریده‌اید. اما در دنیای سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، اصطلاحات اتریوم و اتر به جای یکدیگر استفاده می‌شوند.

قیمت اتریوم از ابتدا

نمودار تغییرات تاریخی قیمت اتریوم

برای بسیاری از افراد، خرید اتریوم به این معنی است که شما پول خود را در یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های بلاکچین سرمایه گذاری کرده‌اید.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۵ دلیل برای سرمایه گذاری در اتریوم در سال ۲۰۲۱

تفاوت های بیت کوین و اتریوم

در اینجا حقایقی درباره اتریوم و تفاوت آن با بیت کوین را مطرح می‌کنیم که به درک بهتر فناوری و پتانسیل آن کمک می‌کند. سپس، در مورد خرید ارز دیجیتال اتریوم و راه‌‌های خرید آن توضیح خواهیم داد.

۱. کاربردهای بیشتر اتریوم نسبت به بیت کوین

به طور کلی، ارزهای دیجیتال نقاط قوت زیادی دارند. بسیاری از ارزهای دیجیتال از فناوری بلاکچین و ارزش‌ بازار محدودی استفاده می‌کنند. این ارزهای دیجیتال ضد تورم هستند و خارج از کنترل بانک‌های بزرگ بوده و برای افراد آزاد هستند.

همان طور که گفته شد، فناوری بلاکچین مطمئناً یکی از مهم‌ترین نقاط قوت ارزهای دیجیتال است.

بیت کوین اولین ارزی بود که روی یک شبکه‌ بلاکچین فعالیت کرد. هر تراکنشی که در بلاکچین بیت کوین انجام می‌شود، در یک «بلوک» ثبت می‌شود. سپس این بلوک به یک زنجیره طولانی از بلوک‌ها متصل می‌شود.

در مورد بیت کوین، بلاکچین آن یک دفتر کل عمومی است. به این معنی که هر کسی که در این شبکه مشارکت دارد می‌تواند تراکنش‌‌های در حال انجام و امضاهای الکترونیکی مرتبط را مشاهده کند.

همان طور که گفته شد، استفاده بیت کوین از فناوری بلاکچین کاملاً ابتدایی است. اتریوم با استفاده از این فناوری متفاوت، امکانات بیشتری را به توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان به ارز دیجیتال ارائه می‌دهد.

اتریوم به زبان کد تورینگ نوشته شده است. برای اینکه یک رایانه تورینگ کامل باشد، باید بتواند هر الگوریتمی را اجرا کند. به دلیل زبان تورینگ کامل، هر اسکریپتی می‌تواند روی اتریوم اجرا شود. بلاکچین اتریوم کارها را خیلی سریع‌تر از بیت کوین ثبت می‌کند؛ پردازش تراکنش‌ها در ۱۲ ثانیه، در مقابل ۲۰ دقیقه برای بیت کوین.

این امر باعث می‌شود بلاکچین اتریوم بهترین شبکه برای پشتیبانی از هر کسب‌وکار یا برنامه‌ای باشد. توانایی آن در حل مشکلات با دقت و صحت هیچ رقیبی ندارد.

سرعت عمل و توانایی اتریوم به عنوان بستری برای dappها توجه ده‌ها شرکت را به خود جلب کرده است. همه آنها در تلاشند تا جزء اولین شرکت‌هایی باشند که از بلاکچین اتریوم استفاده می‌کنند.

این امر ما را به نکته بعدی می‌رساند: صدها شرکت بزرگ از اتریوم پشتیبانی می‌کنند. و بسیاری از آنها در حال تلاش برای استفاده از این فناوری در کسب‌وکار خود هستند.

۲. پشتیبانی شرکت‌های مختلف از اتریوم

یکی از محکم‌ترین شواهد برای آینده بلند مدت اتریوم، اتحادیه سازمانی اتریوم (EEA) است.

در فوریه ۲۰۱۷، چندین شرکت بزرگ، از جمله ده‌ها شرکت ۵۰۰ Fortune  تصمیم گرفتند برای پیشرفت فن‌آوری شبکه اتریوم با هدف ادغام آن در کسب‌وکار خود همکاری کنند. این گروه شامل شرکت‌هایی مانند اینتل، مایکروسافت، جی پی مورگان، بی پی و تامسون رویترز هستند. اکنون در سال ۲۰۱۸، EEA بیش از ۲۰۰ عضو دارد.

این شرکت‌ها به راحتی ریسک نمی‌کنند. آنها از طریق تصمیمات اجرایی درخشان و با توسعه مداوم مدل‌های کسب‌وکار، مسیر خود را برای رسیدن به بالاترین سطوح آماده می‌کنند.

اتریوم پس از ظهور EEA، به شدت رشد کرد و نام‌های بزرگی مانند lollipops  را به خود جلب کرد.

این شرکت‌ها به ده‌ها دلیل اتریوم را می‌خواهند. آنها این پلتفرم را برای سرعت و کارآیی آن می‌خواهند، اما برای توانایی این شبکه برای انجام قراردادهای هوشمند نیز خواهان آن هستند.

برای کسانی که با قراردادهای هوشمند آشنا نیستند، همینقدر بگوییم که یک قرارداد به صورت کد است که به انجام عملی فرمان می‌دهد.

این مثال را در نظر بگیرید: در دنیای فیزیکی، شما با خواهر یا برادر خود توافق کرده‌اید که اگر شما آنها را بزنید، آنها نیز شما را بزنند. در این صورت اگر شما مشت بزنید، ممکن است آنها تلافی کنند.

حالا، فرض کنید این تعامل در دنیای کد اتفاق می‌افتاد. یک قرارداد هوشمند اولین تخلف را دریافت می‌کند (شما خواهر یا برادر خود را با مشت می‌زنید) و سپس عکس‌العمل مناسب را اجرا می‌کند (خواهر یا برادرتان به شما پاسخ می‌دهد). شما برای پیشبرد کارها به قراردادهای هوشمند نیاز دارید. و این نوع قراردادها برای یک شبکه بلاکچین بسیار ارزشمند هستند.

خالق اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یک توسعه‌دهنده ۲۳ ساله، اتریوم را توسعه داد تا با قراردادهای هوشمند کار کند.

بوترین قبل از ساخت اتریوم، به شدت درگیر بیت کوین و بلاکچین بود. او همان اوایل متوجه شد که عدم توانایی بیت کوین در پردازش قراردادهای هوشمند یکی از نواقص عمده این شبکه ارزی است.

شبکه اتریوم دارای چیزی به نام ماشین مجازی اتریوم (EVM) است که قراردادهای هوشمند را پردازش کرده و بر اساس آن تصمیم‌گیری می‌کند. EVM به سرعت فرآیندهای تجاری را سرعت بخشیده و به طور کلی کارایی را افزایش می‌دهد.

هر عملی که رخ می‌دهد بلافاصله پاسخ صحیح را دریافت می‌کند. فرقی نمی‌کند پرداخت باشد، تراکنش باشد، تقاضا باشد و غیره. و در دنیای تجارت، منظور از کارایی همان پول است.

به همین دلیل است که شما بسیاری از پیشگامان را در EEA می‌بینید. این شرکت‌ها مدیر عاملانی دارند که بارها و بارها روندها را پیش‌بینی کرده‌اند. آنها می‌دانند که با تحرک اولیه و استفاده از این نوع فناوری، شرکت‌های خود را در مسیر رشد چشمگیری قرار می‌دهند.

و سرمایه‌گذاران به این موضوع توجه می‌کنند.

در واقع، در طول سال ۲۰۱۷، سرمایه‌گذاران به هر شرکتی که با کلمه بلاکچین مرتبط بود هجوم بردند. البته بسیاری از این شرکت‌ها به درستی از فناوری بلاکچین استفاده نمی‌کنند. یک مثال خوب می‌تواند رستوران‌های Hooters باشد که یک برنامه پاداش مبتنی بر ارز دیجیتال را منتشر کردند که با بلاکچین کار می‌کرد.

با این حال، اگر بتوانید شرکت‌های مناسب کار با فناوری بلاکچین، به ویژه اتریوم و سایر بلاکچین‌های پیشرفته را پیدا کنید، در حالی که فناوری بلاکچین به سرعت خود ادامه می‌دهد، این شرکت‌ها موارد مطمئنی برای سرمایه‌گذاری هستند.

اتریوم می‌تواند سرانجام گسترش یافته و در هر کسب‌وکاری گنجانده شود. و این ما را به نقطه نهایی می‌رساند: پذیرش بانک‌ها و استفاده از اتریوم توسط جریان اصلی.

۳. استفاده از اتریوم در موسسات مالی

در حال حاضر، بسیاری از فناوری‌ها به خوبی اتریوم نیستند که توسط مؤسسات پذیرفته شوند. و این پذیرش توسط موسساتی آغاز می‌شود که این ارز دیجیتال می‌تواند احتمالاً آنها را نابود کند: یعنی بانک‌ها.

چهره بیت کوین در جامعه بانکی کمی شرور است. بیت کوین تهدیدی برای سیستم پولی فعلی ماست، تهدیدی که از نظر بسیاری از افراد ارزش زیادی به آن داده است.

اما بانک‌ها با مهربانی به شبکه اتریوم نگاه می‌کنند، که به آنها این امکان را می‌دهد تا در دنیای دیجیتالی ما که روز به روز گسترش می‌یابد، پیشرفت کنند.

بانک آمریکا اولین موسسه مالی است که با بلاکچین اتریوم کار می‌کند. این شرکت برای اولین بار یک برنامه مبتنی بر اتریوم ارائه داده که به مشتریان در امنیت تراکنش‌هایشان کمک می‌کند. این اپلیکیشن با کمک مایکروسافت و با هدف سرعت بخشیدن به جریان اصلی فناوری اتریوم ایجاد شده است.

این اپلیکیشن، اطلاعات مشتری را در بسته‌های بلاکچین بسته‌بندی می‌کند که فقط اشخاصی که در تراکنش نقش دارند، می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند. این امر باعث می‌شود اطلاعات از طریق ایمیل ارسال نشود و به این صورت نگرانی‌های متعدد مربوط به حریم خصوصی را از بین می‌برد.

اما هم بانک آمریکا و هم مایکروسافت می‌خواهند این اپلیکیشن چیزی فراتر از یک منبع امنیتی باشد. باید پیشگام باشد و اعتماد عموم را جلب کند. این یکی از اولین اپلیکیشن‌‌های مبتنی بر اتریوم خواهد بود که کاربران روزمره با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

پذیرش فناوری به آهستگی و غالباً بدون اینکه کاربران آن را بشناسند، اتفاق می‌افتد. هنگامی که کاربران، مک بوک خود را ارتقا می‌دهند یا آیفون‌های جدیدی خریداری می‌کنند، توسط اپل راهنمایی می‌شوند تا فنآوری‌های جدید را پذیرفته و به کار بگیرند. بسیاری انتظار دارند که اتفاق مشابهی در مورد بلاکچین اتریوم رخ دهد که به آرامی توسط شرکت‌های بزرگ گنجانده شده و با گذشت زمان در میان مشتریان و کاربران رخنه کند.

اما شرکت‌های بزرگی که پذیرش گسترده‌ای را اتخاذ می‌کنند، به اتریوم در این راه کمک می‌کنند. و سرمایه‌گذاران باید توجه داشته باشند که اتریوم تنها فناوری است که توسط مؤسسات مهم گنجانده شده، حتی اگر این شرکت‌ها بیش از ۱۰ سال برای همکاری با بیت کوین فرصت داشته باشند. این امر به تنهایی بیانگر سودآوری طولانی مدت اتریوم است.

خرید ارز دیجیتال اتریوم

اتریوم یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۱

خرید ارز دیجیتال اتریوم

نمی‌توان انکار کرد که اتریوم یک فناوری قدرتمند است و توانایی توسعه نه تنها کسب‌وکارها بلکه سیستم ارزی جهانی ما را هم دارد.

در حال حاضر، صرافی‌های ارز دیجیتال زیادی در سطح بین‌المللی فعالیت دارند که به سرمایه‌گذاران امکان می‌دهند تا بیت کوین، اتریوم و لایت کوین را خریداری کنند. اما با توجه به شرایط تحریم‌ها، کاربران ایرانی امکان استفاده از این صرافی‌ها را ندارند.

در داخل ایران، صرافی‌های ارز دیجیتال راه‌اندازی شده‌اند که امکان خریدوفروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرده‌اند. یکی از نکات در انتخاب یک صرافی معتبر، این است که در درجه اول تحقیق و بررسی کنید. مثلاً، در اولین گام نام دامنه وب سایت را بررسی کنید. اگر جلوی نام آن «HTTPS» ندارد، سرمایه‌گذاری نکنید. این وب سایت امن نبوده و رمزگذاری نشده است. و احتمال زیادی دارد که کلاهبرداری باشد.

یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه خریدوفروش ارزهای دیجیتال صرافی کوین نیک است که می‌توانید برای خرید ارز دیجیتال اتریوم از آن استفاده کنید. کوین نیک یکی از با سابقه‌ها در این زمینه بوده و امنیت لازم را برای شما فراهم می‌کند. کافی است در کوین نیک ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را انجام دهید. سپس، به راحتی می‌توانید به خریدوفروش ارزهای دیجیتال و از جمله اتریوم بپردازید.

نظر شما در مورد خرید ارز دیجیتال اتریوم و آینده شبکه بلاکچین آن چیست؟ نظرات و پیشنهادات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: wealthdaily