شرکت تویوتا موتور، به‌همراه شرکت خدمات مالی تویوتا، در ۱۶ مارس از آزمایشگاه های بلاک چین تویوتا که شامل شش شرکت گروه تویوتا می‌شود، پرده‌برداری کردند. این آزمایشگاه وظیفه بررسی آینده صنعت خودروسازی را بر عهده دارد.

آزمایشگاه بلاک‌چین تویوتا، که در آوریل ۲۰۱۹ تاسیس شد، طی ۱۱ ماه گذشته در سکوت خبری در حال بررسی پتانسیل‌های فناوری بلاک‌چین بوده و اکنون به‌دنبال سرعت‌بخشیدن به ابتکارات خود در جهت اعمال این فناوری در کسب‌وکار و همچنین گسترش همکاری استراتژیک خارج از گروه تویوتا است.

تویوتا قصد دارد به یک «شرکت جابه‌جایی» تبدیل شود

تویوتا هدف خود از این بررسی فشرده فناوری بلاک‌چین طی یک سال گذشته را تغییر تمرکز گروه تویوتا به سمت ایجاد یک «شرکت جابه‌جایی» جامع‌تر اعلام کرد. درواقع، تویوتا قصد دارد یک پایانه مرتبط با حمل و ‌نقل گسترده راه‌اندازی کند.

برای دستیابی به این مقصود، تویوتا درصدد است با استفاده از فناوری بلاک‌چین محیطی ایجاد کند که در آن کاربران بتوانند با شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی بازتر و درعین‌حال ایمن‌تر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تاثیر بلاکچین در مدیریت ارتباط با مشتری و تست AB

پیش از خرید امتحان کنید

برای این منظور، آزمایشگاه های بلاک چین تویوتا طی این مدت در حال انجام مطالعات تحقیقاتی و انجام پروژه‌های آزمایشی بوده است، مرحله‌ای که در نوامبر ۲۰۱۹ به پایان رسید.

برنامه‌های کاربردی اصلی در حوزه‌های تائید مشتریان و وسایل نقلیه تعیین شدند. علاوه بر این، نظارت بر زنجیره تامین و دیجیتالی‌کردن دارایی‌ها به‌منظور متنوع‌کردن طیف وسیعی از روش‌های تامین مالی موجود از دیگر حوزه‌های بررسی‌شده هستند.

اطلاعیه اخیر تویوتا امید این نهاد را برای گسترش هرچه بیشتر نوآوری‌های آن نشان می دهد. تویوتا امیدوار است بتواند همکاری استراتژیک خود را با شرکت‌های مختلف در داخل و خارج از گروه تویوتا به‌منظور ایجاد و اجرای نوآوری‌هایی مبتنی بر بلاک‌چین افزایش دهد.

علاوه بر این، آزمایشگاه بلاک‌چین تویوتا قصد دارد روند راه‌اندازی و اجرای خدمات اجتماعی مبتنی بر پایانه‌های مختلف بلاک‌چین را تسریع ببخشد.

تویوتا از مدتها پیش پا به عرصه بلاک‌چین گذاشته است. این شرکت در سال ۲۰۱۶ وارد کنسرسیوم R3 بانک‌ها و شرکت‌های دنیا شد.

منبع: cointelegraph.com