تویوتا سیستمز (Toyota Systems) در حال بررسی استفاده از بلاکچین و ارزهای دیجیتال است. استفاده تویوتا از بلاکچین اولین بار نیست که اتفاق می‌افتد و آزمایشگاه بلاکچین یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شرکت است.

تویوتا سیستمز از زیرمجموعه‌های متعلق به کمپانی تویویتا موتورز است که در حال آزمایش پروژه‌ای است که توسط صرافی ژاپنی دیکارت (Decurret) ارائه شده است. دیکارت یکی از معروف‌ترین شرکت‌های ارز دیجیتال در ژاپن است. گفته می‌شود در ژوئن ۲۰۲۰ این صرافی میزبان یک گروه تحقیقاتی ارز دیجیتال با همراهی بانک مرکزی ژاپن بوده است.

شرکت تویوتا سیستمز که تمرکز فعالیت آن در زمینه فناوری اطلاعات (IT) است، در وهله اول علاقه‌مند به آزمایش پرداخت‌های خودکار با استفاده از ارز دیجیتال بصورت وایت لیبل  (white-labeled digital currency) برای ۲۵۰۰ کارمند است. پرداخت‌ها برای مزایای رفاهی انجام می‌شوند و کارمندان در ازای این پرداخت‌ها مزایای رفاهی و پاداش دریافت می‌کنند. با این حال این ارز دیجیتال در حال‌حاضر قابل مبادله با ین ژاپن نیست.

استفاده تویوتا از بلاکچین

استفاده تویوتا از بلاکچین و ارز دیجیتال

طبق گزارش‌ها، تویوتا سیستمز به زودی قصد دارد که موارد استفاده از ارز دیجیتال را به انجام تراکنش‌های کسب‌وکار و مدیریت زنجیره تامین گسترش دهد.

بیشتر بخوانید: تویوتا پس از ۱۱ ماه تحقیق پرده از آزمایشگاه بلاک‌چین خود برداشت

زنجیره تامین و استفاده تویوتا از بلاکچین

بطور کلی، استفاده از فناوری بلاکچین در ردیابی زنجیره تامین در صنایع مختلف در حال گسترش است. در اوایل ماه گذشته، گزارش شد که نیروی هوایی آمریکا اطلاعات مرتبط با ارزهای دیجیتال را از شرکت چین آنالیز (Chainalysis) که یک شرکت تحلیلی شناخته شده در زمینه بلاکچین است، خریده است.

در واقع استفاده از ارز دیجیتال، اولین تجربه شرکت تویوتا موتورز در آزمایش فناوری بلاکچین نیست. آزمایشگاه بلاک چین تویوتا برترین سازمان مجازی این شرکت است که وظیفه مشارکت در تحول این شرکت و تبدیل آن به یک شرکت پویا و هوشمند را دارد.

این شرکت در بیانیه‌ای در ماه می ۲۰۲۰ اعلام کرد:

«فناوری بلاکچین با ویژگی‌هایی از قبیل مقاومت بالا در برابر دستکاری و خطا، می‌تواند اشتراک‌گذاری امن داده‌ها بین بخش‌های مختلف را با بهبود قابلیت اعتماد به اطلاعات، محقق کند.»

فراموش نکنید اگر از مطالب سایت یا شبکه‌های اجتماعی کوین نیک استفاده می‌کنید حتما آن را با سایر دوستان خود که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt