احتمال دارد بیت‌کوین در ماه مارس ۵۰ درصد در یک روز سقوط کند، اما این امر باعث توقف سرمایه‌گذاری معامله‌گران در حوزه ارزهای رمزنگاری نشده است. در واقع، خبرهای منابع موجود حاکی از آن است که علی‌رغم عدم اطمینان در اقتصاد جهانی، اکثر سرمایه‌گذاران در حال بارگیری بیت کوین خود هستند یا به معنی ساده‌تر، بیت‌کوین‌های زیادی خریداری می‌کنند.

در این مطلب از کوین نیک به شما می‌گوییم که بارگیری بیت کوین به چه معنی است و در بازار ارزهای رمزنگاری چه اتفاقی می‌افتد!

سرمایه‌گذاران به‌سرعت در حال بارگیری بیت کوین هستند

با توجه به اسکرین‌شات‌های کارگزاری‌های شخصی با قابلیت رمزنگاری مستقر در بریتانیا که توسط نیک پاتل (Nik Patel) به‌اشتراک گذاشته شده‌اند، کاربران این پلتفرم‌ها مقدار زیادی بیت‌کوین دارند. در واقع، این امر برای سایت IG.com نشان‌گر این است که ۷۸ درصد از حساب‌های مشتریان پر از ارزهای رمزنگاری‌شده است.

این تنها مدرکی نیست که نشان می‌دهد اکثریت شرکت‌کنندگان در بازار رمزنگاری تمایل به مقدار زیادی از این نوع ارز دارند.

سرمایه‌گذاران به‌سرعت در حال بارگیری بیت کوین هستند

بارگیری بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: تخصیص دارایی و تنوع بخشی در سرمایه‌ گذاری بیت کوین و ارز دیجیتال چیست؟

Qiao Wang  از Messari، معامله‌گر سابق سازمانی، اخیرا نموداری را به‌اشتراک گذاشته است که دفتر سفارش بیت‌کوین را برای کوین بیس پرو (Coinbase Pro) نشان می‌دهد.

اگرچه این نمودار نشان‌دهنده سایر صرافی‌ها نیست، اما واضح است که بیشتر معامله‌گران بیش از فروش ارزهای رمزنگاری‌شده، پیشنهاد خرید می‌دهند و در حال بارگیری بیت کوین هستند، در حالی که سفارش‌های موجود برای ارزشی حدود ۲۴۰۰۰ BTC تا قیمت سفارش ۲۰۰۰ دلار است و ۴۰۰۰ BTC فقط ارزشی تا ۱۲۰۰۰ دلار دارد. وانگ با توجه به این داده‌ها نوشت که «بیت‌کوین نمی‌تواند صعودی طولانی‌تر از این داشته باشد.»

آیا این علامت شکستی قریب‌الوقوع است؟

در حالی که علاقه شدید به بارگیری بیت کوین نشان می‌دهد که روند صعودی و بالاتر قریب‌الوقوع است، می‌تواند نشانه اتفاق‌های بدی برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده باشد.

توصیه مهمی که از سوی معامله‌گران برجسته در بازارهای سنتی و صنعت رمزنگاری مطرح می‌شود، این است که مخالفت با اکثریت و عمل‌کردن برخلاف عقیده، غالبا تجارت صحیحی است. به جمله‌ای قدیمی از وارن بافت (Warren Buffett) فکر کنید که می‌گوید: «وقتی دیگران حریص هستند، بترسید و وقتی دیگران می‌ترسند، حریص باشید.»

بارگیری بیت کوین

بیت کوین و بارگیری آن در معاملات

این مطلب راهم مطالعه کنید: عبور بیت کوین از مرز ۷ هزار دلار: تحلیلگران چه پیش بینی می کنند؟

به‌نظر می‌رسد این جمله برای بازار ارزهای رمزنگاری‌شده کاربرد داشته باشد: در دسامبر سال ۲۰۱۸، پس از این‌که بیت‌کوین در طی یک ماه ۵۰ درصد سقوط کرد، تحلیل‌گران بی‌شماری پیش‌بینی می‌کردند که ارزهای رمزنگاری‌شده به ۱۰۰۰ دلار برگردد که حتی برخی پیش‌بینی بازگشت به ۸۰۰ دلار را داشتند.

با این حال، به‌محض این‌که این پیش‌بینی‌ها پرطرفدار شدند و به محبوبیت در شبکه‌های اجتماعی دست یافتند، روند بیت‌کوین معکوس شد و به‌جای کاهش قیمت، به سمت ۴۰۰۰ دلار بالاتر رفت.

همین روند هنگامی مشاهده شد که بیت‌کوین در اواسط سال ۲۰۱۹ نرخ ۱۴۰۰۰ دلار را شکست و این دارایی به‌جای رسیدن به یک قیمت جدید و بالاتر از همیشه، به بازار خرسی بازگشت.

منبع: newsbtc.com