قیمت بیت کوین (BTC) پس از یک تصحیح قیمت عمیق از ۱۹٫۴۰۰ دلار، نزدیک ۱۸٫۰۰۰ دلار در حال تثبیت است. اما تریدرها پیش‌بینی می‌کنند در کوتاه‌مدت بزرگترین ارز دیجیتال شاهد پولبک شدید دیگری باشد.

سه دلیل تصحیح قیمت عمیق بیت کوین

سه دلیل اصلی وجود دارد که تریدرها انتظار دارند سقوط عمیق‌تری برای بیت کوین در آینده نزدیک رخ دهد: چرخه‌های تاریخی، دنباله فیبوناچی و ارقام بالای قراردادهای باز در بازارهای آتی.

چارت قیمت بیت کوین

چارت ۴ ساعته قیمت بیت کوین در صرافی بایننس

چرخه‌های تاریخی به تصحیح قیمت عمیق‌ بیت کوین اشاره دارند

قیمت بیت کوین در بازارهای گاوی گذشته مانند افزایش قیمت به ۲۰٫۰۰۰ دلار در سال ۲۰۱۷ اغلب شاهد کاهش‌های ۲۰ تا ۳۰ درصدی بوده‌اند. اگرچه پس از آن روند صعودی ادامه یافت، اما با ازدحام بیش از حد بازار مشتقات، تصحیح قیمت‌های عمده‌ای رخ داد.

اکنون چندین تریدر می‌گویند که در صورت بروز الگوهای مشابه، قیمت بیت کوین باید به دامنه ۱۴٫۵۰۰ – ۱۳٫۸۰۰ دلار تصحیح شود.

علاوه بر این، برخی از تحلیلگران فنی در حال بررسی بدترین حالت هستند که در آن بیت کوین به بیش از قیمت روند صعودی اوت سال ۲۰۲۰ سقوط کند. که باعث می‌شود قیمت بیت کوین به حدود ۱۲٫۴۶۸ دلار برسد.

تریدری به نام Altcoin Psycho در توییتر نوشت:

کریپتو توییتر برای این کار از من متنفر می‌شود … جداً معتقدم که ما محدوده ۱۳٫۰۰۰ هزار دلار را خواهیم دید.

یک تریدر با نام مستعار معروف به «Salsa Tekila» گفت که چشم‌انداز فنی بیت کوین نسبتاً واضح است.

اگر بیت کوین به بالای ۱۷٫۵۰۰ دلار برسد و بالاتر از آن باقی بماند، این روند یک بار دیگر صعودی می‌شود. اما، اگر BTC زیر ۱۷٫۵۰۰ دلار باقی بماند، تصحیح قیمت عمیق بیت کوین به محدوده ۱۱٫۰۰۰ تا ۱۳٫۰۰۰ دلار نباید دور از انتظار باشد. این تریدر نوشت:

دیدگاه من در مورد بیت کوین: ۱) سقوط به زیر منطقه ۱۷٫۵۰۰ دلار. ۲) اگر ۱۷ هزار و ۵۰۰ دلار را بشکنیم، صعود را تجربه می‌کنیم، در این صورت خرید در افت قیمت خواهیم داشت. ۳) منطقه ۱۸٫۷۰۰ دلار = فقط مقاومت بزرگ قبل از ATH (اگر ممکن باشد). می‌توان [۱۱ تا ۱۳ هزار دلار] را دید. اگر net short انجام نشود، تقریباً ۱۴٫۵۰۰ دلار را خواهیم دید.

بیشتر بخوانید: اصلاح ۱۱ درصدی قیمت بیت کوین طی کمتر از ۲۴ ساعت

دنباله فیبوناچی

تریدرها با استفاده از دنباله فیبوناچی، سطح ۰/۶۱۸ را به عنوان یک منطقه احتمالی مورد علاقه خریداران مشخص کرده‌اند.

دنباله فیبوناچی شامل کل روند صعودی بیت کوین تا ۱۹٫۴۰۰ دلار است و سطح ۰/۶۱۸ را در حدود ۱۳٫۵۰۰ دلار قرار می‌دهد. طبق این دنباله، ۰/۶۱۸ یک سطح محوری برای شکست یک روند احتمالی در نظر گرفته می‌شود.

رقم قرارداد باز بازارهای آتی همچنان بالاست

هنگامی که قرارداد باز بازار آتی بیت کوین بالای ۱ میلیارد دلار باقی بماند، قیمت بیت کوین کاهش می‌یابد. اغلب وقتی بازار معاملات آتی شاهد افزایش یک فعالیت تجاری بوده، قیمت آن تصحیح ‌شده است.

قرارداد باز معاملات آتی

قرارداد باز بازارهای آتی صرافی بایننس

بر اساس داده‌های Skew، قرارداد باز در صرافی‌های بزرگ معاملات آتی در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد دلار است. OKEx ، Binance Futures و CME، سه مورد از بزرگ‌ترین بازارهای آتی BTC، هم اکنون به ترتیب به رکورد قرارداد باز ۱/۴ میلیارد دلار، ۰/۹۴ میلیارد دلار و ۰/۹۳ میلیارد دلار رسیده‌اند.

استدلال‌های صعودی

به هرحال، تریدرهای دیگر مخالف تصحیح قیمت عمده بیت کوین هستند. آنها بر این باورند که بیت کوین یا می‌تواند قبل از هرگونه پولبک به ۱۸٫۰۰۰ دلار صعود کند یا حتی شاهد ادامه روند صعودی کلی بوده و به قله‌های جدیدی برسد.

مایکل ون دپوپ (Michael van de Poppe)، تردیر تمام وقت در بازار سهام آمستردام، معتقد است محدوده پایین قیمت بیت کوین در حال حاضر حفظ شده که بالاتر از ۱۶٫۰۰۰ دلار است.

این امر ممکن است منجر به رالی کمکی به ۱۸٫۰۰۰ دلار شود. خوشه‌های نهنگ نیز نشان می‌دهند که منطقه ۱۶٫۰۰۰ دلاری همچنان سطح حمایتی قوی باقی می‌ماند.

به همین ترتیب، یک تریدر با نام مستعار معروف به «Crypto Capo» گفت که بر اساس فراکتال‌های قبلی، بیت کوین می‌تواند قبل از یک افت عمده دیگر، ابتدا ۱۸٫۰۰۰ دلار را ببیند.

به نظر شما آیا تصحیح قیمت عمیق بیت کوین پیش از رالی جدید اتفاق خواهد افتاد؟ نظرات خود را در کوین نیک با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph